Har re-stylet mit sofabord.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

Babydrøm

mariamiss6 skriver:

Jeps. Jeg fik et sofabord forærende af min onkel.

Sådan et som har været brugt almindeligt i mange år, og siden havde vundet et ophold på et bilværksted. 

Så det var lækkert snasket. 

Det vil altså sige, et olieret fyrretræsbord, fuld af almindeligt slid fra mange berøringer, spild, og så llige snask fra værkstedet. 

Det var altså gulnet, og rimelig "brunt".

jeg har været SÅ træt af brunt, fordi alle mine møbler er mørke. Jeg synes mørke møbler er flotte, men det sidste stykke tid er det bare som om det har tynget mit sind, med alt det mørke. 

jeg er jo kun en fattig mor til to, så det der med totalt at re-style hjemmet er ikke en mulighed rent økonomisk. 

så i stedet har jeg ligesom ændret lidt, og fikset nogle ting. 

For eksempel er min sofa blevet ombetrukket (igen), den var sådan en brun farve før, men nu har den en lækker mærk grå farve, med print af store hvide blade og bær (IKEA) - før og efter billeder i ovenstående link.

Og så var de rjo det her sofa bord. Først tænkte jeg bare at male det hvidt. Men så synes jeg det blev for tungt i den modsatte ende. Altså, at det ville virke for "hårdt" og "kantet" og "klinisk" med sådan et hvidmalet bord. Så jeg besluttede at ludde det i stedet for. 

Og jeg synes sgu ærligt talt bare at det er blevet SÅ smukt og lækkert. 

Jeg sleb det først grundigt, og luddede det så bagefter, og så til sidst en vask i brun sæbe (den milde!!!!)

Billede af bord ved sofa her

Super flot

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

Albertsen92

Det er flot

Er det dysagervej i Dalby?

Anmeld

28. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
mariamiss6 skriver:

Mange tak skal du have

det er faktisk mest min mor som har ombetrukket sofaen hehehe.

Jeg har sådan set næsten kun rettet hende, når hun ikke var grundig nok, og så ellers været den der tilpassede og syede stropper og velcro på. 

Altså, jeg har lidt være hærfører - den hårde irriterende slags lol.

Men i bund og grund er det vel bare at pille det gamle betræk af, og så sy efter det Det er faktisk det vi har gjort. Problemet var bare, at det gamle betræk ikke passede ret godt (fordi det var et min mor syede den gang jeg var en meget stille hærfører) så vi har aset og maset med at få hjørnerne rigtige, og de er ikke engang sådan helt rigtige. Men bestemt til at leve med

Årh jeg mangler en hærfører, der lige ka fortælle hvordan man gør! 

Har aftalt med en veninde at vi ska ha det gjort til juni, når hun er færdig med hendes examener. 

Jeg ved bare ik om jeg tør gøre det selv. Tænk nu hvis jeg kom til at ødelægge min mormors dejlige gamle stole som jeg har arvet. Det ville jeg godt nok blive ked af!! Vh stine

Anmeld

28. april 2013

mariamiss6

Maja84 skriver:

Vi har sådan noget til vores trappe, så måske jeg vil prøve det dit bord er blevet smukt, måske vores også kan blive det. Gør du det samme med benene

Jeps, har behandlet benene på samme måde. Men forventer ikke at mætte dem lige så voldsomt som selve bordpladen

Anmeld

28. april 2013

mariamiss6

Albertsen92 skriver:

Det er flot

Er det dysagervej i Dalby?

ja det er det. Kender du det?

Anmeld

28. april 2013

mariamiss6

StineW79 skriver:

Årh jeg mangler en hærfører, der lige ka fortælle hvordan man gør! 

Har aftalt med en veninde at vi ska ha det gjort til juni, når hun er færdig med hendes examener. 

Jeg ved bare ik om jeg tør gøre det selv. Tænk nu hvis jeg kom til at ødelægge min mormors dejlige gamle stole som jeg har arvet. Det ville jeg godt nok blive ked af!! Vh stine

Hehe ja det kender jeg godt. 

Men er det spisestue stole?

For så er det jo "bare" at pille sæderne af

Anmeld

28. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
mariamiss6 skriver:

Hehe ja det kender jeg godt. 

Men er det spisestue stole?

For så er det jo "bare" at pille sæderne af

Nej det er gamle armstole. Og de er meget gamle, så de trænger til nyt betræk vh stine

Anmeld

28. april 2013

mariamiss6

StineW79 skriver:

det er gamle armstole. Og de er meget gamle, så de trænger til nyt betræk vh stine

Ja okay, det er vidst ikke bare sådan lige at skille ad. 

Så vil jeg ønske dig held og lykke.

Anmeld

28. april 2013

Camilla <3

Hvor er det flot!  

Er helt vild med sofabordet .. 

Anmeld

28. april 2013

mariamiss6

Chancen skriver:

Hvor er det flot!  

Er helt vild med sofabordet .. 

Tak. Det er jeg også hæhæh 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.