Råd til en mistet forældre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.501 visninger
15 svar
9 synes godt om
27. april 2013

Olivers-Moar

Hej

Jeg skriver herinde fordi jeg har brug for et råd.

Jeg står i den situation at jeg var i amtet i torsdags med min søns far da vi ikke har kunne blive enige omkring Oliver.

Vi fik en snak i amtet og Stefan (olivers far), gik totalt i baglås og fortalte han ikke længere ønskede at se Oliver.

Det betyder så nu at jeg er alene med Oliver har fuldt samvær og fuld forældremyndighed.

Min søn er i dag 5 år og har haft sin far på halvtid indtil fra 1/2 år siden der skar vi det ned til hver anden weekend og nu skal han så slet ikke se ham længere.

Jeg er virkelig bekymret for Oliver og vil gerne ha nogle råd. Jeg har endnu ikke sagt noget som helst til ham, også fordi jeg SLET IKKE aner hvad jeg dog skal sige til ham.

Han kommer jo til at føle at hans far er "død", det må da give et mega knæk i Olivers lille hjerte.

HJÆÆÆÆÆLP, hvad skal jeg dog gøre?

Jeg skal til samtale i børnehaven mandag og vil gerne være udrustet med ideer til hvordan vi alle tackler min lille drengs sorg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

gonefishing

Olivers-Moar skriver:

Hej

Jeg står i den situation at jeg var i amtet i torsdags med min søns far da vi ikke har kunne blive enige omkring Oliver.

Vi fik en snak i amtet og Stefan (olivers far), gik totalt i baglås og fortalte han ikke længere ønskede at se Oliver.

Det betyder så nu at jeg er alene med Oliver har fuldt samvær og fuld forældremyndighed.

Min søn er i dag 5 år og har haft sin far på halvtid indtil fra 1/2 år siden der skar vi det ned til hver anden weekend og nu skal han så slet ikke se ham længere.

Jeg er virkelig bekymret for Oliver og vil gerne ha nogle råd. Jeg har endnu ikke sagt noget som helst til ham, også fordi jeg SLET IKKE aner hvad jeg dog skal sige til ham.

Han kommer jo til at føle at hans far er "død", det må da give et mega knæk i Olivers lille hjerte.

Jeg skal til samtale i børnehaven mandag og vil gerne være udrustet med ideer til hvordan vi alle tackler min lille drengs sorg...

Jeg har ingen råd. Men blev sku sur på dine og din søns vejne!
Din eks burde tag et ansvar.

Men sender en masse positive tanker!!

Anmeld

27. april 2013

TNBC

Olivers-Moar skriver:

Hej

Jeg tror mere at han vil føle at det er hans skyld at hans far ikke vil se ham, og det er MEGET vigtigt at du forsikre ham at det ikke er hans skyld. At hans far har taget et valg, og at du elsker ham meget højt. Svar på alle hans spørgsmål og sig at det er ok at være ked af det. Måske lad ham snakke med en anden end dig, det er nogle gange lettere.
Det er vigtigt at han får snakket om det, for det kan ødelægge dig. Jeg ved det kan. (det gjorde det med mig)
Fortæl pædagogerne hvad der er sket, så hvis han bliver sur eller ked af det, ved de hvorfor og kan snakke med ham om det.

Fortalte han hvorfor han ikke ønskede at se ham mere

Anmeld

27. april 2013

Olivers-Moar

Stefan er et egoistisk menneske der tænker alt for meget på sig selv, vi har været der før med andre lignende situationer hvor han vi f.eks. gik ned i samvær. 

Han har fået en ny kæreste, hus og så har de hendes barn.

Jeg gætter på han ikk orker det..

Men det hander helt klart også om han HADER mig og så lader han det gå ud over mig tror han, men i sidste ende er det jo Oliver det går ud over.

Jeg tror bestemt også han kan ende med at føle han ikke var god nok til sin far. Det jo så forfærdeligt og specielt fordi Oliver er sååå følsom men snakker ikke særlig meget om det, så overvejer faktisk om der måske skal en psykolog ind over der kan lege det ud med ham.

Anmeld

27. april 2013

TNBC

Olivers-Moar skriver:

Stefan er et egoistisk menneske der tænker alt for meget på sig selv, vi har været der før med andre lignende situationer hvor han vi f.eks. gik ned i samvær. 

Han har fået en ny kæreste, hus og så har de hendes barn.

Jeg gætter på han ikk orker det..

Men det hander helt klart også om han HADER mig og så lader han det gå ud over mig tror han, men i sidste ende er det jo Oliver det går ud over.

Jeg tror bestemt også han kan ende med at føle han ikke var god nok til sin far. Det jo så forfærdeligt og specielt fordi Oliver er sååå følsom men snakker ikke særlig meget om det, så overvejer faktisk om der måske skal en psykolog ind over der kan lege det ud med ham.

Eller måske en der har oplevet det samme, så kan snakke med en om savnet, en som ved hvordan det er.
Jeg er ikke blevet svigtet af en forælder, men har mistet.

Hans far er en idiot og jeg er sikker på at Oliver vil have det bedre uden ham, hvis han kun tænker på sig selv.

Anmeld

27. april 2013

TNBC

Yurie skriver:

Eller måske en der har oplevet det samme, så kan snakke med en om savnet, en som ved hvordan det er.

Hans far er en idiot og jeg er sikker på at Oliver vil have det bedre uden ham, hvis han kun tænker på sig selv.

Jeg er også meget følsom..

Hvor mange mandlige voksne har Oliver i sit liv?

Anmeld

27. april 2013

Olivers-Moar

Yurie skriver:

Ja jeg tror du har ret.

Ja enig han er et kæmpe fjols og med tiden er det her det BEDSTE der er sket for os begge.

Anmeld

27. april 2013

Olivers-Moar

Yurie skriver:

Jeg er også meget følsom..

Hvor mange mandlige voksne har Oliver i sit liv?

Oliver har heldigvis hans morfar som han ser ret ofte vi bor tæt på hinanden og han er den bedste "mande" rolle man kan gi oliver og så har han min onkel og mine brødre så han har heldigvis en del.

Anmeld

27. april 2013

bøllen

Jeg har ingen gode råd , desværre .

men øv en FJOLS ... Syntes det er trist man på den måde kan vælge sit barn fra. 

Tænker du skal være opmærksom på at Oliver ikke føler det er HANS skyld, at far vælger ham fra. At han ikke sidder med skylden og følelsen af ikke at være god nok.

at det er vigtig at lægge vægt på at det er FARS beslutning og intet har med ham at gøre.

det er mine umiddelbare tanker 

Anmeld

27. april 2013

TNBC

Olivers-Moar skriver:

Oliver har heldigvis hans morfar som han ser ret ofte vi bor tæt på hinanden og han er den bedste "mande" rolle man kan gi oliver og så har han min onkel og mine brødre så han har heldigvis en del.

Det var godt.
Men hvis du har brug for hjælp, en der kan snakke med Oliver(i hvert fald prøve) så kan du bare skrive.
Jeg ved lidt om hvordan det er at blive svigtet af en man holder af, og hvor ondt det gør.
Vi bor vist i samle by.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.