Findes der en herinde der arbejder hos en a-kasse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. april 2013

Anonym trådstarter

og gerne ved hk, da det er den jeg er medlem af, men en anden kan sandsynligvis også bruges. Har bare et par spørgsmål omkring dagpenge efter uddannelse på elevløn, så det ville være skønt, hvis en kunne svare. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

Anonym trådstarter

26. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

arbejder der ikke men kender en del til deres regler og sådan eftersom det er dem jeg selv har og har snakket meget med dem om alt muligt

ved også der er masser af informationer via mithk.dk hvor der også er mulighed for at sende dem en mail når man er logget ind

Men spørg bare løs enten her eller via privat besked og jeg skal da prøve at besvare så godt som muligt

Anmeld

26. april 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

arbejder der ikke men kender en del til deres regler og sådan eftersom det er dem jeg selv har og har snakket meget med dem om alt muligt

ved også der er masser af informationer via mithk.dk hvor der også er mulighed for at sende dem en mail når man er logget ind

Men spørg bare løs enten her eller via privat besked og jeg skal da prøve at besvare så godt som muligt

Det er netop fordi jeg ikke rigtig kan finde et præcis svar på det, kan jo bare ringe på mandag, kan bare mærke det irriterer mig ikke, at have et svar. 

Sagen er den, at jeg skal til samtale til elevplads, der kun er et år og det er med elevløn, og var nysgerrig om jeg kan få dagpenge bagefter, eller om den hører ind under reglen at uddannelsen skal varer mindst 18 måneder.

Anmeld

26. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Det er netop fordi jeg ikke rigtig kan finde et præcis svar på det, kan jo bare ringe på mandag, kan bare mærke det irriterer mig ikke, at have et svar. 

Sagen er den, at jeg skal til samtale til elevplads, der kun er et år og det er med elevløn, og var nysgerrig om jeg kan få dagpenge bagefter, eller om den hører ind under reglen at uddannelsen skal varer mindst 18 måneder.

Jeg tror desværre ikke du er dagpenge berettiget. Hvilken uddannelse er det?

Anmeld

26. april 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg tror desværre ikke du er dagpenge berettiget. Hvilken uddannelse er det?

Nej det var desværre også det jeg læste mig frem til, hvilket jeg egentlig bare synes er uretfærdigt, da jeg jo bliver lønnet fra virksomheden og tjener 19000 før skat.

Det er som kontorserviceelev 

Anmeld

26. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Nej det var desværre også det jeg læste mig frem til, hvilket jeg egentlig bare synes er uretfærdigt, da jeg jo bliver lønnet fra virksomheden og tjener 19000 før skat.

Det er som kontorserviceelev 

Hvor lang er uddannelsen i alt?

Anmeld

26. april 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hvor lang er uddannelsen i alt?

12 måneder

Anmeld

26. april 2013

esioul

Anonym skriver:

12 måneder

Så tror jeg ikke du gør. Jeg fik heller ikke efter endt sosu hjælper uddannelse, fordi den ikke var over 18 mdr.

Anmeld

26. april 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Så tror jeg ikke du gør. Jeg fik heller ikke efter endt sosu hjælper uddannelse, fordi den ikke var over 18 mdr.

Nej tænkte det nok, det er egentlig en mærkelig regel, da man jo faktisk er lønnet og optjener de 1924 timer, som hvis man havde et alm. fuldtidsjob i et år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.