Faith skriver:
Min yngste søn er desværre ret hårdt ramt af børneeksem
. Ingen af mine to andre børn har nogensinde haft børneeksem, så jeg er lidt grøn på området.
Jeg smører hans hud med en go fed creme, men synes overhovedet ikke det hjælper
Er der andet man kan gøre?
Åh det er så sund, når de små skal slås med det, da det jo ofte klør rigtig meget:-(
Ved Atopisk Dermatitis, også kaldet børneeksem, står huden i princippet "åben", hvorved huden mister en masse fugt og tørrer ud. En af dig vigtigste ting man kan gøre er derfor at tilføre huden fugt i de angrebne områder. Til dette formål kan jeg varmt anbefale fedtcremen Logobase Repair, som du kan købe på apoteket og i nogen Matas.
I perioder hvor det er meget slemt kan det være nødvendigt at smøre med en mild hormon creme for at dulme kløen og få ro på udbruddet. Jeg mener man kan købe flere receptfrie hormoncremer som eks. Elidel. Jeg vil dog nok rådføre mig med lægen, så han/hun kan vurdere om det er aktuelt at sende jer videre til en hudlæge. Alt efter hans alder kan det være aktuelt at hun får UVB-lys på de angrebne områder.
Derudover vil jeg som det inderste lag hun give ham bluser/bodyer på i rene naturmaterialer gerne bomuld, da kunststoffer ikke tillader huden at ånde. Fugten og varmen som derved ik kan slippe igennem tøjet vil typisk forværre eksemen.
Håber det kan hjælpe dig lidt:-)
Anmeld