Børneeksem. Gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

_-Kathrine-_

Aderma cremen er super god.
Og så har jeg læst et sted at man skal undgå at gi dem uld på kroppen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

L&V

Faith skriver:

Tror også det ender med en tur til lægen. Det kan da i hvert fald ikke skade. Så må hun sende os til en hudlæge hvis hun vurderer det er nødvendigt.

Hans tøj bliver kun vasket i neutral og han har kun bomuld tæt på kroppen.

Tak for svar

Det tænker jeg er en go ide. Der ka jo ligge mere til grund for det så det er altid rart at få det tjekket

Anmeld

25. april 2013

L&V

Månsson skriver:

Det tænker jeg er en go ide. Der ka jo ligge mere til grund for det så det er altid rart at få det tjekket

og så lidt forresten

Anmeld

25. april 2013

Faith

_-Kathrine-_ skriver:

Aderma cremen er super god.
Og så har jeg læst et sted at man skal undgå at gi dem uld på kroppen...

A Derma cremen bruger jeg til alle mine børn og mig selv, og ja det er en fantastisk creme! Synes bare desværre ikke rigtig den bedrer eksemen

Anmeld

25. april 2013

Maja88

Hormon creme på de angrebne steder.. lad tørre i 10min og så fed creme..

Anmeld

25. april 2013

Asta&Alfred

Faith skriver:

Min yngste søn er desværre ret hårdt ramt af børneeksem. Ingen af mine to andre børn har nogensinde haft børneeksem, så jeg er lidt grøn på området.

Jeg smører hans hud med en go fed creme, men synes overhovedet ikke det hjælper

Er der andet man kan gøre?

Åh det er så sund, når de små skal slås med det, da det jo ofte klør rigtig meget:-(

Ved Atopisk Dermatitis, også kaldet børneeksem, står huden i princippet "åben", hvorved huden mister en masse fugt og tørrer ud. En af dig vigtigste ting man kan gøre er derfor at tilføre huden fugt i de angrebne områder. Til dette formål kan jeg varmt anbefale fedtcremen Logobase Repair, som du kan købe på apoteket og i nogen Matas. 

I perioder hvor det er meget slemt kan det være nødvendigt at smøre med en mild hormon creme for at dulme kløen og få ro på udbruddet. Jeg mener man kan købe flere receptfrie hormoncremer som eks. Elidel. Jeg vil dog nok rådføre mig med lægen, så han/hun kan vurdere om det er aktuelt at sende jer videre til en hudlæge. Alt efter hans alder kan det være aktuelt at hun får UVB-lys på de angrebne områder. 

Derudover vil jeg som det inderste lag hun give ham bluser/bodyer på i rene naturmaterialer gerne bomuld, da kunststoffer ikke tillader huden at ånde. Fugten og varmen som derved ik kan slippe igennem tøjet vil typisk forværre eksemen.

Håber det kan hjælpe dig lidt:-)

Anmeld

25. april 2013

Asta&Alfred

Asta&Alfred skriver:

Åh det er så sund, når de små skal slås med det, da det jo ofte klør rigtig meget:-(

Ved Atopisk Dermatitis, også kaldet børneeksem, står huden i princippet "åben", hvorved huden mister en masse fugt og tørrer ud. En af dig vigtigste ting man kan gøre er derfor at tilføre huden fugt i de angrebne områder. Til dette formål kan jeg varmt anbefale fedtcremen Logobase Repair, som du kan købe på apoteket og i nogen Matas. 

I perioder hvor det er meget slemt kan det være nødvendigt at smøre med en mild hormon creme for at dulme kløen og få ro på udbruddet. Jeg mener man kan købe flere receptfrie hormoncremer som eks. Elidel. Jeg vil dog nok rådføre mig med lægen, så han/hun kan vurdere om det er aktuelt at sende jer videre til en hudlæge. Alt efter hans alder kan det være aktuelt at hun får UVB-lys på de angrebne områder. 

Derudover vil jeg som det inderste lag hun give ham bluser/bodyer på i rene naturmaterialer gerne bomuld, da kunststoffer ikke tillader huden at ånde. Fugten og varmen som derved ik kan slippe igennem tøjet vil typisk forværre eksemen.

Beklager de fejl der er i teksten. Har skrevet fra min telefon, som vist har rettet nogle ord undervejs jeg ik har fanget. Håber du får essensen alligevel :-)

Anmeld

25. april 2013

Faith

Maja88 skriver:

Hormon creme på de angrebne steder.. lad tørre i 10min og så fed creme..

Hvad er navnet på hormoncremen, og er den receptfri?

Anmeld

25. april 2013

Faith

Asta&Alfred skriver:

Tusind tak for den meget brugbare info!

Anmeld

25. april 2013

Asta&Alfred

Faith skriver:

Tusind tak for den meget brugbare info!

Det var skam så lidt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.