Børneeksem. Gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.656 visninger
26 svar
8 synes godt om
25. april 2013

Faith

Min yngste søn er desværre ret hårdt ramt af børneeksem. Ingen af mine to andre børn har nogensinde haft børneeksem, så jeg er lidt grøn på området.

Jeg smører hans hud med en go fed creme, men synes overhovedet ikke det hjælper

Er der andet man kan gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

Nemesis

hos os sagde børnelægen at vi skulle skippe mælken. Dernæst smøre med locobase repair 2 gange om dagen og Helo creme 2 gange om dagen indtil det blev bedre og så fjerne 1 smøring af gangen.

Det var et værre fedteri og en masse tøjvask (uden parfume og skyllemiddel) men tror der gik 4 mdr så behøvede vi kun at smøre til natten og i dag smører vi kun når det er nødvendigt..måske en gang om ugen.

Om vinteren og i overgangsperioderne lidt mere men generelt er det nu helt holdt nede.

Anmeld

25. april 2013

Faith

Nemesis skriver:

hos os sagde børnelægen at vi skulle skippe mælken. Dernæst smøre med locobase repair 2 gange om dagen og Helo creme 2 gange om dagen indtil det blev bedre og så fjerne 1 smøring af gangen.

Det var et værre fedteri og en masse tøjvask (uden parfume og skyllemiddel) men tror der gik 4 mdr så behøvede vi kun at smøre til natten og i dag smører vi kun når det er nødvendigt..måske en gang om ugen.

Om vinteren og i overgangsperioderne lidt mere men generelt er det nu helt holdt nede.

Åh han elsker sin mælk

Men der er ikke andet for end at prøve. Han har en del på maven, og er også begyndt af få lidt i ansigtet. Smører på livet løs med Apotekets Derma creme, men det hjælper kun kortvarigt.

Må ha fat i de andre cremer du nævner.

Tak for svar

Anmeld

25. april 2013

Nemesis

Faith skriver:

Åh han elsker sin mælk

Men der er ikke andet for end at prøve. Han har en del på maven, og er også begyndt af få lidt i ansigtet. Smører på livet løs med Apotekets Derma creme, men det hjælper kun kortvarigt.

Må ha fat i de andre cremer du nævner.

Tak for svar

ja jeg var også overrasket over hudlægens dom. men hun havde ret. Her starter det altid på ryggen og lårerne...

Men hvis din søn er slemt ramt så bed din læge om en henvisning til en hudlæge.

:-) Sisse

Anmeld

25. april 2013

Faith

Nemesis skriver:

ja jeg var også overrasket over hudlægens dom. men hun havde ret. Her starter det altid på ryggen og lårerne...

Men hvis din søn er slemt ramt så bed din læge om en henvisning til en hudlæge.

:-) Sisse

Det tror jeg altså at jeg vil gøre, for jeg synes det breder sig

Anmeld

25. april 2013

NessaXenia

Ikke så hyppige bade, lidt olie i vandet. Her udløses det af tomat og citrus frugter så nogle råvare kan han/hun måske ikke tåle.
Ducubal creme - morgen & aften.
Vi har noget mild hormoncreme når de virkeligt er slemt.. 

Anmeld

25. april 2013

L&V

Jeg ville smutte til lægen for at få det tjekket og se hvor slemt det er, nogle gange ska man ha noget skrapt creme andre gange kan en go creme uden vand hjælpe, de er super gode til at vejlede i hvilken en der ville passe jer nede på apoteket. Vi har både locobase, avenet atopi creme og creidal..

Pas på med at bade for tit da det udtørre huden, tænk over vaskemiddel osv, overvej hva du putter tæt på huden altså af tøj osv.

Anmeld

25. april 2013

Faith

NessaXenia skriver:

Ikke så hyppige bade, lidt olie i vandet. Her udløses det af tomat og citrus frugter så nogle råvare kan han/hun måske ikke tåle.

Han kommer normalt kun i bad 2 gange ugentligt, uden nogen form for sæbe eller andet. Har faktisk prøvet at smøre ham i mandelolie efter badet, men synes ikke det har den store effekt.

Jeg var selv multiallergiker da jeg var barn, så frygter da lidt at det er noget lignende han har. Men det kræver jo nok at jeg får ham afsted til en hudlæge så.

Tak for svar

Anmeld

25. april 2013

Faith

NessaXenia skriver:

Ps. Hvad hedder den hormoncreme du bruger?

Anmeld

25. april 2013

Faith

Månsson skriver:

Jeg ville smutte til lægen for at få det tjekket og se hvor slemt det er, nogle gange ska man ha noget skrapt creme andre gange kan en go creme uden vand hjælpe, de er super gode til at vejlede i hvilken en der ville passe jer nede på apoteket. Vi har både locobase, avenet atopi creme og creidal..

Pas på med at bade for tit da det udtørre huden, tænk over vaskemiddel osv, overvej hva du putter tæt på huden altså af tøj osv.

Tror også det ender med en tur til lægen. Det kan da i hvert fald ikke skade. Så må hun sende os til en hudlæge hvis hun vurderer det er nødvendigt.

Hans tøj bliver kun vasket i neutral og han har kun bomuld tæt på kroppen.

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.