Efternavn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

lycly

Vi er godt nok stadig sammen, men vores dreng får min kærestes efternavn og så mit efternavn som mellemnavn. Og det er egentlig kun fordi at min kærestes er et "sen" navn altså fx jensen. Og jeg synes at de skal stå sidst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Maise86

Da mig og min eks mand blev gift tog vi mit efternavn dom vores Mellemnavn og hans efternavn som efternavn. Samtidig sløjfedd vi hans mellemnavn.

Efter skilsmissen har vi alle 4 beholdt samme navn.

Anmeld

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg er ikke kærester med faren til vores kommende barn, men vi har kontakt og snakker sammen
Hvilket efternavn ville i give jeres kommende barn??

Vi har altid været enige om mit mellemnavn og fars efternavn, mit mellemnavn er vigtigst for mig og hans efternavn er vigtigst for ham - så det var jo så nemt og det lyder også bedst sådan 

Traditionelt set så synes jeg man gør sådan, og jeg kan godt lide traditioner  Og han er jo trods alt stadig far til dit barn, men i skal jo være enige, så tag da snakken sammen 

Anmeld

23. april 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Herhjemme hedder Ida hendes fars efternavn, og det havde hun gjort uanset om vi var sammen eller ej :-) 

Anmeld

23. april 2013

Silas&Mille

Her fik de faktisk kun farens efternavn til at starte med, men det var fordi jeg skulle have ændret efternavn.

De har nu mit efternavn til mellemnavn og farens efternavn til efternavn.

Anmeld

23. april 2013

Bertris

Anonym skriver:

Jeg er ikke kærester med faren til vores kommende barn, men vi har kontakt og snakker sammen

Jeg fik min mors da det var hende jeg boede hos for at give mindst mulig forvirring i forbindelse med instution osv  
Men vores datter kommer til at have mine "efternavne" som mellemnavn og kærestens efternavn som efternavn  

Anmeld

26. april 2013

LinLin

Mine har ikke samme far og hedder noget forskelligt til efternavn...

Den ældste har mit eftermavn som mellemnavn og hans fars som efternavn - det lød bedst (hans fars er et dobbeltnavn med bindestreg)

Den yngste hedder det samme som mig og hans far (min mand): hans fars mellemnavn og mit efternavn vi tog hinandens navne da han blev navngivet

Anmeld

26. april 2013

Christina :-)

Anonym skriver:

Drt samme her men han får sin fars efternavn:-)

Anmeld

26. april 2013

Helloo

Anonym skriver:

Hvis i har fællesforældre myndig, har han krav på at barnet ska ha hans efternavn. Det har vi lige fået afvide af amtet. 

Anmeld

26. april 2013

Maja88

Louise17 skriver:

Hvis i har fællesforældre myndig, har han krav på at barnet ska ha hans efternavn. Det har vi lige fået afvide af amtet. 

Ej seriøst??? Vildt nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.