Hvorfor har folk ingen pli??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2009

Smukkert

Jeg er udsat for nøjagtig det samme.
Jeg har altid været småbuttet, men jeg er blevet FED nu - og det får jeg også at vide.

"hvis du kun er 4 måneder henne, så bliver du godt nok stor da"
"er 10kg ikke også i overkanten at være kommet sig allerede???"
"du burde nok spise noget sundere og gå nogle flere ture i et hurtigt tempo"
... osv.
Som om jeg ikke selv ved hvordan jeg ser ud - og hvordan jeg skal gøre noget ved det..

Øv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

haps

DL skriver:

Bare en lille tanke.. Er jeg den eneste der oplever folk mangle siturationsfornemmelse ??

Jeg var en str 42/44 da jeg blev gravid for 3 gang :0) .. Er nu i uge 35 og har ialt taget 11kg på.. jeg syndes faktisk det er helt ok.. især da jeg også har fået bækkenløsning, så der er ikke de vilde lange gå ture mere..

Men jeg oplever ofte at naboér,bekendte & arbejdskolegaer i alle aldre, frit fra leveren fortæller, at de aldrig ønsker at blive så stor under en graviditet,(er 112cm rundt om maven, se mine fine mave billeder) .. eller om jeg nu er sikker på der ikke både er tvillinger og trillinger derinde.. spørgsmål som : citat.. er det ikke pinligt at vralte som en fed pingvin.. citat slut.. høøm, det har nok mere med bækkenløsningen end med vægten at gøre..
Eller bemærkninger som.. nu må det da være snart, du skal føde ellers kommer du da andrig op på 3 sal (hvor vi bor :-) ) eller skal du have en kran?

Nu er jeg ikke helt humor forladt og kan da godt grine af nogle, af bemærkningerne, men hvad går der lige gennem folk´s hoveder, når de hæmningsløs siger disse ting  

-Er det for at være sjov, for så spørg jeg bare for hvem?
Jeg mener ikke, at folk skal gå på listesko overfor en gravid eller man SKAL fortælle hvor smuk en gravid er, men jeg går da heller ikke over til en skallet og spørg om han ikke snart skal købe en paryk, eller kolegaen der fylder 45 om hun snart skal på pension.. eller hende der lige er startet med at motionsløbe, hvorfor hun ikke er startet for flere år siden, for det er da en umulig opgave nu... eller til den unge, om hun helst vil vi andre splejser sammen til et make-up kursus eller om hun bare vil have nogle stærkere briller for at se krigsmallingen .. Så kære "folk og fæ hoveder" Grib lige til egen barm inden, du evt sårer en fed vraltende pingvin næste gang...

Det er simpelthen frygteligt hvad der kan komme ud af munden på folk.. Har lidt det modsatte problem fordi jeg er af natur meget slank og derfor heller ikke voldsomt stor som gravid.. Det er "husker du nu også at spise...?" "Er du sikker på du ikke lider af en spiseforstyrrelse.." Plejer gerne at spørge om h*n gerne vil spørges om vedkommende ikke er blevet lidt tyk? eller lidt skaldet eller?? Og det er de der vil det.. Har fået en del undskyldninger på den konto.. MEN der er bare for mange uden pli.. Desværre..  

Helene 22+2

Anmeld

29. juni 2009

DL

IIIHH hvor er det dejligt at læse, at det ikke kun er mig der har verdens "sjoveste" naboer.. Vi føder da heldigvis alle sammen på et tidspunkt og  bliver os selv igen og har fået det bedste i verden ud af det, en lille dejlig bebs.. og mht naboerne, så er de stadig skallede, har øl-vom og rynker..

Jeg har faktisk prøvet det hele nu..(tror jeg da) ved min første fødte kom jeg ned på 46 kg i 6 mdr og gik stadig i str 36 og ville have givet min højre arm for at stolt kunne vise bare list mave frem.. men jeg havde så voldsom kvalme... at når jeg dengang, var på arbejde som hjemmehjælper og skulle handle ind i føtex, havde jeg næsten en hær af føtex-servide medarbejder i hælene, der troligt løb efter mig med mobbe og vand.. jeg kunne ikke gå forbi vaskepulveret, krydderi hylden eller slagter afd. uden jeg blev dårlíg..jeg blev simpelhen stor forbruger af plastikposer og begyndte at spekulere i, hvad der smagte bedst når det kom op igen.. popcorn kan slet slet ikke anbefaldes...det sætter sig altså fast

Med mit andet barn blev jeg bare alm. rund i det..

men nu med nr 3 .. efternøgleren... + en ny dejlig mand, god mad og alt for meget hygge og pluds deraf en del ekstra kg, er man altså pludselig et helt legalt gravid-mobbe offer.. det gør det måske hellere ikke bedre at homonerne suser rundt på overarbejde.. Det er jo en ting, at man godt selv kan se den vist er helt gal.. men helt ærlig, hvis jeg ikke havde haft bækkenløsning ville jeg have den største lyst til at give dem et los i røven og give dem et vabalt kusus i ganske almindelig opførsel.. Man går da heller ikke hen til en med en bmi på 40 og fortæller dem ens mening om det (hvad end det så måtte være).. Så hvorfor skulle det være i orden at gøre det bare pga man er gravid?? nope, den godtager jeg simpelhen ikke, at være så "dum og naiv" må der simpelhen være en lov imod.. Og at man "bare" siger det for sjov høøm jo jo.. HAHA.. men hvem fanden har lige spugt om deres mening??

Gud hvor var det dejligt lige at få luft.. og til 7 og sidst, så hopper jeg da op og ned på det.. ihvertfald på mine gode dage.. hvor bækkenet ikke giver mig et smerte helvede eller homonerne driver gæk med mig.. og ellers må jeg øve mig på at være hurtig med et modbydeligt svar, severet sammen med et kæmpe smil 

Anmeld

29. juni 2009

Lone Jakobsen

har ikke læst alle indlægene....så kan ske jeg gentager nogen....meen skidt
jeg synes generelt det virker som om en graviditet åbner op for en helt ny verden på det punkt.
jeg har fx. den sødeste svigerinde som vejer lige rigeligt.... men ku da aldrig drømme om at kommentere det.
er man derimod gravid med lidt ekstra kilo.... ja så er det både tilladt at kommentere det højlydt, og som du selv beskriver det... faktisk gøre grin med det.

jeg er så en af dem der har det lidt modsat. jeg har den skønneste veninde som har termin 3 uger efter mig. jeg har taget ca. 12 kg på, hun har taget godt 21 kg på. så når folk ser os sammen.... spørger de hende om "det ikke snart er tid" når min veninde så kigger på mig og siger at jeg kommer først....så tror de nærmest at vi tager pis på dem.
folk kan faktisk ikke forstå at jeg er så langt som jeg er....og selv om det jo er en kæmpe kompliment.....ja så kan man blive helt trist når folk nærmest ber om at se vandre journal fordi de ikke tror på hvad man siger.
ved godt det er en smule ego-brok..... men det var bare lige en anden side af den sag du ellers beskriver så godt.
Lone 40+0

Anmeld

29. juni 2009

DK

Jeg synes at de kommentarer du nævner der lyder som direkte "mobning". De er alt for grove til at være godmodigt drilleri. Jeg ville blive rigtig sur hvis nogen sagde det til mig, især fordi at det ikke er "ejjj der kommer hende den runde", men altså " har du brug for en kran" og lign.

ØV. Det handler ikke om pli. Det handler om manglende opdragelse, og mobning blandt voksne. Der er heldigvis INGEN der talte sådan til mig da jeg var gravid. Nøjjjj jeg havde bedt dem om at tale pænt!!

En ting er godmodige drillerier, noget andet er grovheder.

Måske er jeg meget sart, men altså... ja... Det kunne jeg bare ALDRIG finde på at sige til nogen.

Anmeld

29. juni 2009

ønskebørn74

DL skriver:

Bare en lille tanke.. Er jeg den eneste der oplever folk mangle siturationsfornemmelse ??

Jeg var en str 42/44 da jeg blev gravid for 3 gang :0) .. Er nu i uge 35 og har ialt taget 11kg på.. jeg syndes faktisk det er helt ok.. især da jeg også har fået bækkenløsning, så der er ikke de vilde lange gå ture mere..

Men jeg oplever ofte at naboér,bekendte & arbejdskolegaer i alle aldre, frit fra leveren fortæller, at de aldrig ønsker at blive så stor under en graviditet,(er 112cm rundt om maven, se mine fine mave billeder) .. eller om jeg nu er sikker på der ikke både er tvillinger og trillinger derinde.. spørgsmål som : citat.. er det ikke pinligt at vralte som en fed pingvin.. citat slut.. høøm, det har nok mere med bækkenløsningen end med vægten at gøre..
Eller bemærkninger som.. nu må det da være snart, du skal føde ellers kommer du da andrig op på 3 sal (hvor vi bor :-) ) eller skal du have en kran?

Nu er jeg ikke helt humor forladt og kan da godt grine af nogle, af bemærkningerne, men hvad går der lige gennem folk´s hoveder, når de hæmningsløs siger disse ting  

-Er det for at være sjov, for så spørg jeg bare for hvem?
Jeg mener ikke, at folk skal gå på listesko overfor en gravid eller man SKAL fortælle hvor smuk en gravid er, men jeg går da heller ikke over til en skallet og spørg om han ikke snart skal købe en paryk, eller kolegaen der fylder 45 om hun snart skal på pension.. eller hende der lige er startet med at motionsløbe, hvorfor hun ikke er startet for flere år siden, for det er da en umulig opgave nu... eller til den unge, om hun helst vil vi andre splejser sammen til et make-up kursus eller om hun bare vil have nogle stærkere briller for at se krigsmallingen .. Så kære "folk og fæ hoveder" Grib lige til egen barm inden, du evt sårer en fed vraltende pingvin næste gang...

Ok...de mennesker er skøre!!!! Jeg kan ikke lige se det de ser..
Du ser da fantastisk ud!!!!!!! Helt klart en af de flotteste gravide jeg har set!!!!

Ville da ønske jeg blev så lækker at se på...

Kæmpe

Anmeld

29. juni 2009

DL

ønskebarn74 skriver:

Ok...de mennesker er skøre!!!! Jeg kan ikke lige se det de ser..
Du ser da fantastisk ud!!!!!!! Helt klart en af de flotteste gravide jeg har set!!!!

Ville da ønske jeg blev så lækker at se på...

Kæmpe

Alle gravide har et eller andet over sig.. man er bare ofte for træt til at se det selv.. jeg glæder mig til, at komme til at se dine mave billeder... held og lykke med det hele :0)

tanker og knuz Dorte

Anmeld

29. juni 2009

Leneur

Når jeg ikke er gravid har jeg en normalvægt. Min mor sagde til mig så sent som i går at hvor var det dejligt at kunne få lov til at kalde mig tykke uden at det betød noget. Det har jeg det nu fint med. Har da gået og tænkt lidt over hvordan jeg ville reagere hvis nogen begyndte at kommentere min nu rundbuestil og håber at jeg ville kunne svare.... Jeg er gravid... hvad er din undskyldning.... Håber at du også muligvis ville kunne bruge den i nogen andre sammenhænge.
Knus.

Anmeld

29. juni 2009

Miamaja

ja, jeg kan ikke hjaelpe med noget svar paa hvorfor nogle ikke ejer pli. jeg kunne aldrig finde paa at sige noget i den retning overhovedet. jeg er mere til at sige noget positivt. f.eks har jeg ofte modt modre der synes de er alt for store og det synes jeg bare aldrig. de er jo gravide taenker jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.