Hvorfor har folk ingen pli??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.937 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. juni 2009

DL

Bare en lille tanke.. Er jeg den eneste der oplever folk mangle siturationsfornemmelse ??

Jeg var en str 42/44 da jeg blev gravid for 3 gang :0) .. Er nu i uge 35 og har ialt taget 11kg på.. jeg syndes faktisk det er helt ok.. især da jeg også har fået bækkenløsning, så der er ikke de vilde lange gå ture mere..

Men jeg oplever ofte at naboér,bekendte & arbejdskolegaer i alle aldre, frit fra leveren fortæller, at de aldrig ønsker at blive så stor under en graviditet,(er 112cm rundt om maven, se mine fine mave billeder) .. eller om jeg nu er sikker på der ikke både er tvillinger og trillinger derinde.. spørgsmål som : citat.. er det ikke pinligt at vralte som en fed pingvin.. citat slut.. høøm, det har nok mere med bækkenløsningen end med vægten at gøre..
Eller bemærkninger som.. nu må det da være snart, du skal føde ellers kommer du da andrig op på 3 sal (hvor vi bor :-) ) eller skal du have en kran?

Nu er jeg ikke helt humor forladt og kan da godt grine af nogle, af bemærkningerne, men hvad går der lige gennem folk´s hoveder, når de hæmningsløs siger disse ting  

-Er det for at være sjov, for så spørg jeg bare for hvem?
Jeg mener ikke, at folk skal gå på listesko overfor en gravid eller man SKAL fortælle hvor smuk en gravid er, men jeg går da heller ikke over til en skallet og spørg om han ikke snart skal købe en paryk, eller kolegaen der fylder 45 om hun snart skal på pension.. eller hende der lige er startet med at motionsløbe, hvorfor hun ikke er startet for flere år siden, for det er da en umulig opgave nu... eller til den unge, om hun helst vil vi andre splejser sammen til et make-up kursus eller om hun bare vil have nogle stærkere briller for at se krigsmallingen .. Så kære "folk og fæ hoveder" Grib lige til egen barm inden, du evt sårer en fed vraltende pingvin næste gang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

LineD

Hihi, måtte lige trække på smilebåndet, altså de ting folk kan finde på at sige!
Det er altså en mærkelig ting det der med lige at tænke før man taler, der er ikke mange der ejer den evne

Nu er jeg selv en lidt stor pige også, med et BMI lige over det normale, jeg er dog kun 17+6 og får ikke nogle som sådan onde kommentarer, men har dog gennem hele livet lagt øre til ting som: Er dine ben brækket siden du har gips på, kan du ikke tage lange bukser på? - Du blænder helt vildt, jordbærhjelm og hvad folk nu ellers synes er sjovt at kaste efter en bleg rødhåret pige, der ikke har det pigment der gør huden brun ved sol...

Det er ikke noget der rør mig som sådan mere, man bliver hærdet med tiden, men kan kun give dig så evig ret i at nogle mennesker ville være bedre tjent med et plaster for munden

Et lille eksempel på en blegfed gravid tøs

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juni 2009

forår

Jeg har set dine billeder, og synes dælme at du ser smadder fin ud, bare jeg kommer til at se sådan ud når jeg når så langt.

Jeg tror tit og ofte at folks bemærkninger og kommentare(såvel venner og fremmede) munder ud i noget misundelse af en art. Hvis en eller anden dame ikke har fået det liv hun engang ønskede, så er det jo ret let lige at fyrer en "rap" bemærkning afsted til en fremmed gravid kvinde. 
Ej jeg ved det ikke, men sys bare at det er vildt mærkeligt at folk går og siger sådanne ting.

jeg føler mig selv mere fed pt end gravid, men det er vel bare en af de der faser man skal igennem.

held og lykke med det hele og hold hovedet højt osse over folk situationsforladte bemærkninger.

Dea 16+2

Anmeld

29. juni 2009

lion

Ja hader også de kommentarer, for hvorfor ik kbare holde kæft.
Jeg er selv en rund pige, og jeg havde ikk set en veninde i 3 år, hendes FØRSTE kommentar var: Nej hvor har du tabt dig! Ja goddag til dig også.......

Min egen familie er gode til de kommentare. Jeg fik selv mange af dem med om jeg ventede tvillinger, nej jeg er bare rundt.

Anmeld

29. juni 2009

lion

Jeg sætter 2 billeder herind den ene er fra da jeg var gravid med Cassandra 2 dage før jeg fødte (1 aug 08)
og det andet er fra i dag, hvor jeg er ca 6 uger henne.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juni 2009

Honningblomst

Altså, jeg tror ikke du skal tage det så tungt...hvad siger dem der siger sådan til dig når du siger det gør dig ked?? man kan jo ikke vide det sårer og jeg må indrømme at jeg da også kan finde på at sige..HOLD DA OP, du der stor...og det sagde mange også til mig og jeg havde intet problem med det.
Man er jo stor, men det er da ikke negativt??!!
Knus Eva...som var KÆMPE!!! og vildt smuk..

Anmeld

29. juni 2009

Tro på dig selv.

Bare en lille tanke.. Er jeg den eneste der oplever folk mangle siturationsfornemmelse ??

Jeg var en str 42/44 da jeg blev gravid for 3 gang :0) .. Er nu i uge 35 og har ialt taget 11kg på.. jeg syndes faktisk det er helt ok.. især da jeg også har fået bækkenløsning, så der er ikke de vilde lange gå ture mere..

Men jeg oplever ofte at naboér,bekendte & arbejdskolegaer i alle aldre, frit fra leveren fortæller, at de aldrig ønsker at blive så stor under en graviditet,(er 112cm rundt om maven, se mine fine mave billeder) .. eller om jeg nu er sikker på der ikke både er tvillinger og trillinger derinde.. spørgsmål som : citat.. er det ikke pinligt at vralte som en fed pingvin.. citat slut.. høøm, det har nok mere med bækkenløsningen end med vægten at gøre..
Eller bemærkninger som.. nu må det da være snart, du skal føde ellers kommer du da andrig op på 3 sal (hvor vi bor :-) ) eller skal du have en kran?

Nu er jeg ikke helt humor forladt og kan da godt grine af nogle, af bemærkningerne, men hvad går der lige gennem folk´s hoveder, når de hæmningsløs siger disse ting  

Jeg mener ikke, at folk skal gå på listesko overfor en gravid eller man SKAL fortælle hvor smuk en gravid er, men jeg går da heller ikke over til en skallet og spørg om han ikke snart skal købe en paryk, eller kolegaen der fylder 45 om hun snart skal på pension.. eller hende der lige er startet med at motionsløbe, hvorfor hun ikke er startet for flere år siden, for det er da en umulig opgave nu... eller til den unge, om hun helst vil vi andre splejser sammen til et make-up kursus eller om hun bare vil have nogle stærkere briller for at se krigsmallingen .. Så kære "folk og fæ hoveder" Grib lige til egen barm inden, du evt sårer en fed vraltende pingvin næste gang...

Der er bare nogle mennesker som ikke har forstået, hvordan man begår sig, og taler til andre... Jeg er f.eks meget tynd, og kom hurtigt af med de sølle 9 kg, jeg tog på anden gang, jeg var gravid.. vejer blot 47 kg  her 4 mdr efter fødsel, og har da måtte lige øre til, spiser du ingenting og skal du ikke til lægen og du har da næste ingen bryster og skal du ikke have en bh med mere fylde, og dit og dit.

Det ikke rart når nogle kommenter dette på en træls måde. Det ikke fedt og være tynd og ikke have nogle barm, men det heller ikke for rart og være tyk og nogle mener,at kvinder er ulækkere og klamme, når de er gravide....

Det bare ikke okay, at synes sådan. Man er smuk når, man er gravid, og nogle kan være små og andre store, men ligemeget, hvad synes, jeg ikke, man skal kommentere, hvordan andre ser ud eller noget foran personen. Det er sårende og VI KVINDER VED godt, vi måske ligner hvaler og, hvad der nu ellers bliver sagt, men det da sidste, man gider ligge øre til.

Ja nogle folk brude have kursus i tænk før du taler......

Susanne

Anmeld

29. juni 2009

Ox.

DL skriver:

Jeg ved hvad du mener, jeg har også bækkenløsning og er nu i 35+5, og jeg har gentagne gange fået smidt i hovedet:

"Nu skal vi også til at smide brødkrummer efter dig", eller "Hold da op hvor du vralter, det er da helt vildt!"

Man kan godt blive lidt træt af det i længden ..

Anmeld

29. juni 2009

Marcus´s mor

hi hi folk siger også til mig om jeg har tvillinger fordi min mave er så stor, men nogle siger også eii hvor er din mave lille.. Så tror ikke du skal tage det så tungt, min jormord siger dog at min livmor er stor og går langt op, men at bebs er alm størrelse, min læge siger at min mave er lille og fin.. hmm..
tror bare folk siger noget for at sige noget..
Der er jo også forskel fra kvinde til kvinde hvor maven sider, min sidder og strutter ud foran kun, nogle har jo mave hele vejen rundt..

Anmeld

29. juni 2009

TbCp

Jeg vil gerne indrømme noget....

Inden jeg selv blev gravid/fik barn er der dælme også kommet dumme ting til gravide ud af in mund...
Et eksempel var da min søster ventede sig "hvaaa er du ik blevet lidt fed?!" Hvor jeg selv synes jeg var vildt morsom... men der var da godt nok ikke nogen der skulle have sagt sådan til mig da jeg var gravid så havde de da fået en lige højre

Jeg synes mange af de kommentare jeg har fået er fra folk uden børn som ikke har været de 9 mdr. igennem.

Man kan så bare håbe at de, når de selv når dertil engang, kan blive lidt flove over hvordan de opførte sig og de dumme ting de sagde dengang... jeg er ihvertfald lidt flov over noet af det lo.. jeg har lukket ud engang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.