Kan vi leve for dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.172 visninger
18 svar
12 synes godt om
21. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg har været ude og se på et andet sted at bo, for mit barn og jeg. Det koster knap 7000,- + forbrug. Jeg har godt 16.000 udbetalt + børnepenge. (Vi bor stadig sammen med faren nu)

Men burde det ikke kunne lade sig gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2013

Benjamins'mor

Det kommer an på forbruget og øvrige faste udgifter. For hvis nu du har for 6000,- i andre udgifter er der jo ikke meget tilbage.

Anmeld

21. april 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Det kommer an på forbruget og øvrige faste udgifter. For hvis nu du har for 6000,- i andre udgifter er der jo ikke meget tilbage.

Det kommer jeg ikke til at have - men ca 3000,-

Anmeld

21. april 2013

mor88

Anonym skriver:

Jeg har været ude og se på et andet sted at bo, for mit barn og jeg. Det koster knap 7000,- + forbrug. Jeg har godt 16.000 udbetalt + børnepenge. (Vi bor stadig sammen med faren nu)

7000 + forbrug lyder lidt dyrt, hvis det kun er til dig + dit barn, men det kommer også an på, hvor i landet det er.

Af de 16000+ børnepenge skal du også betale for børnehave, telefon/internet/tv, forsikring, mad = ca 2500 kr vil jeg tro?, tøj, plus uforutsete regninger såsom tandlæge.

Når man er enlig får man dog nogle andre ydelser og måske du kan søge om friplads i BH.

Det bedste ville nok være, hvis du satte et regnestykke op. Så kan du bedre se, om du har penge nok  Hvis du kender nogen, som har styr på finans, kan du måske søge vejledning der 

Kram til dig Og held og lykke med det hele 

Anmeld

21. april 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

7000 + forbrug lyder lidt dyrt, hvis det kun er til dig + dit barn, men det kommer også an på, hvor i landet det er.

Af de 16000+ børnepenge skal du også betale for børnehave, telefon/internet/tv, forsikring, mad = ca 2500 kr vil jeg tro?, tøj, plus uforutsete regninger såsom tandlæge.

Når man er enlig får man dog nogle andre ydelser og måske du kan søge om friplads i BH.

Det bedste ville nok være, hvis du satte et regnestykke op. Så kan du bedre se, om du har penge nok  Hvis du kender nogen, som har styr på finans, kan du måske søge vejledning der 

Kram til dig Og held og lykke med det hele 

Det er sprit nye boliger og det eneste der måske er ledigt i vores by! Og jeg kan ikke flytte andre steder hen, da mit barn skal ud af dp.

Anmeld

21. april 2013

mor88

Anonym skriver:

Det er sprit nye boliger og det eneste der måske er ledigt i vores by! Og jeg kan ikke flytte andre steder hen, da mit barn skal ud af dp.

Ej, så ville jeg helt sikkert vælge den lejlighed, hvis jeg var dig 

Og så få opstillet et budget 

Held og lykke 

Anmeld

21. april 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

Jeg vil gerne hjælpe dig med et budget skema, hvis det er?  Min far har lavet mit til mig - og det hjælper mig rigtig meget - du er velkommen til at skrive 

Anmeld

21. april 2013

LilleChelle

Jeg ville mene det sagtens kunne lade sig gøre.

Vi bruger 2000 kr. på mad og diverse om måneden (2 voksne og 1 barn), udover det 500 kr. på diesel. 

Og 10000 kr. i faste udgifter om måneden (Afdrag på lån til bolig, afdrag på lån til bil, forsikringer osv.) 

Anmeld

21. april 2013

1990h

Anonym skriver:

du vil nok kunne få friplads eller tilskud dertil og mon ikke også boligsikring? så burde det nok kunne lade sig gøre afhænglig af forbruget og det forbrug du selv har

Anmeld

21. april 2013

Zelinasmor

Hvis du er på su og har en husleje på 7000kr, så kan du få knap 3000 i boligstøtte som enlig  Husk de ikke må medregne SU lån. Derfor den store støtte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.