Rådighedsbeløb med 2 børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2013

LaSeIs

Anonym skriver:

Har I 3500 kr til sammen i lommepenge? Er det kun til fornøjelser? 

jeg tænker nemlig at vi hver især (min mand og jeg) skal have 2500 kr hver i lommepenge.. 

men tror godt i kan klare jer hvis i har 2500kr hver til jer selv, min kæreste og jeg laver mange ting sammen og hverfor sig, og vi klare det fint med 2000kr hver (nogle gange ryger lidt fra opsparingen) så tror fint i ville kunne klare jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Tak for svaret. Tænke at en familie på 4 ca vil bruge 5000 kr i mdr på mad (inkl bleer og husholdning produkter). 

Kan I godt få det til at køre rundt med 6800 kr til det hele?

Ja sagtens, det er faktisk en vild luksus for os

Vi har været nede på at leve for 2000,- om måneden 2 voksne og 1 barn og da Rune bliver ammet så skal vi ikke betale mad for ham jo

Vi kunne sagtens klare den for 4000,- men det er lidt sjovere når man ikke skal leve af spagetti med kødsovs og rugbrødsmadder

Anmeld

21. april 2013

1990h

Anonym skriver:

Hvad er jeres rådighedsbeløb (ren lommepenge) i mdr med 2 børn?

Vi står og skal finde ud af om vi har råd til at købe et nyt hus og få et barn mere (2 ialt).. Men ved ikke hvad der er et realistisk beløb at leve for?

Hvad bruger I på mad i mdr?

Vi er husejer og har 1 barn på vej. Vi har 16300tilbage når budget og vedligeholdelse har trukket alt. Det er til mad benzin bleer tøj og.sjov og ballade. Om et års tid har vi institution til 2350ca og jeg får højere indkomst nu om et år. Børnepenge er ikk regnet med.

Vi har planer om at skal ha to børn i alt.

Anmeld

21. april 2013

Muffinmus

Husk lige på at en ting er hvad i selv mener i kan leve for, altså det i mener er nok rådighedsbeløb, ens den ting er banken...de vil jo ikke give jer tilladelse til at købe hus hvis i kun har et rådighedsbeløb på f.es 7000.
Engang gjorde det, i særlige tilfælde, men pga krisen og tvangsauktioner osv har de totalt slået bremsen i. Så din eneste mulighed er at ringe til din bank og spørge hvad i skal have af rådighedsbeløb til 2+2 hvis i vil købe hus.

Anmeld

21. april 2013

Chevro

De nye takster - hedder 5000,- pr voksen og 2000,- pr barn :-)

Anmeld

21. april 2013

1990h

1990h skriver:

Vi er husejer og har 1 barn på vej. Vi har 16300tilbage når budget og vedligeholdelse har trukket alt. Det er til mad benzin bleer tøj og.sjov og ballade. Om et års tid har vi institution til 2350ca og jeg får højere indkomst nu om et år. Børnepenge er ikk regnet med.

Vi har planer om at skal ha to børn i alt.

ps

her hjemme deler vi ikke vores rådighedsbeløb op i lommepenge.

vi har fælles økonomi..fælles budget konto og fælles madkonto og resten på lønkontoen er til tøj,bleer, spise ude mad, cigaretter til kæresten.. vi bruger ikke bare flere tusinde uden at snakke med hinanden først..f.eks aftaler vi hvis den ene skal ha vinter støvler eller jakke eller sådan..men vi ringer ikke og spørger om lov til at købe for 500kr til os selv..det fungere super godt at vi har fælles pulje i det hele..og kæresten bager ikke nag hvis jeg har købt tøj til 500+ og jeg bager ikke nag hvis han køber kedelig ting til hans værksted

Anmeld

21. april 2013

Chevro

Chevro skriver:

De nye takster - hedder 5000,- pr voksen og 2000,- pr barn :-)

Vi har 17.000,- til rådighed - når vores udgifter er betalt. Fordi jeg har fået arbejde. Vi har hus, bil, hund og et barn i dp (:

Anmeld

21. april 2013

LilleChelle

Hvad er jeres rådighedsbeløb (ren lommepenge) i mdr med 2 børn?

Vi står og skal finde ud af om vi har råd til at købe et nyt hus og få et barn mere (2 ialt).. Men ved ikke hvad der er et realistisk beløb at leve for?

Hvad bruger I på mad i mdr?

Vi bruger 2000 kr. på mad til to voksne og et barn. 

Udover det så har vi ca. 2000 kr. til fornøjelser. 

Og så bruger vi ca. 10000 kr. på faste udgifter om måneden. 

Og ja, vi bor i stor ejerlejlighed, er begge på SU og har stor bil og hund. 
Så det kommer an på hvilken bank du snakker med, om de vil låne jer penge. 

Anmeld

21. april 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Husk lige på at en ting er hvad i selv mener i kan leve for, altså det i mener er nok rådighedsbeløb, ens den ting er banken...de vil jo ikke give jer tilladelse til at købe hus hvis i kun har et rådighedsbeløb på f.es 7000.
Engang gjorde det, i særlige tilfælde, men pga krisen og tvangsauktioner osv har de totalt slået bremsen i. Så din eneste mulighed er at ringe til din bank og spørge hvad i skal have af rådighedsbeløb til 2+2 hvis i vil købe hus.

Tak for rådet, men har allerede snakket med banken og fået en udregning. Men som du også siger skal man jo individuelt finde ud af hvad man kan leve for. Bank siger ok til vores rådighedsbeløb, men ville bare høre hvad I andre bruger i mdr  altså om det er realistisk de beløb vi har regnet os frem til..

Anmeld

21. april 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Vi bruger 2000 kr. på mad til to voksne og et barn. 

Udover det så har vi ca. 2000 kr. til fornøjelser. 

Og så bruger vi ca. 10000 kr. på faste udgifter om måneden. 

Og ja, vi bor i stor ejerlejlighed, er begge på SU og har stor bil og hund. 
Så det kommer an på hvilken bank du snakker med, om de vil låne jer penge. 

Det er godt nok flot at I kan klare jer for 2000 kr  til mad. Vi er 2 voksne og 1 barn og bruger 4000 kr (inkl husholdningsprodukter)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.