Rådighedsbeløb med 2 børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.426 visninger
20 svar
16 synes godt om
21. april 2013

Anonym trådstarter

Hvad er jeres rådighedsbeløb (ren lommepenge) i mdr med 2 børn?

Vi står og skal finde ud af om vi har råd til at købe et nyt hus og få et barn mere (2 ialt).. Men ved ikke hvad der er et realistisk beløb at leve for?

Hvad bruger I på mad i mdr?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Vi står og skal finde ud af om vi har råd til at købe et nyt hus og få et barn mere (2 ialt).. Men ved ikke hvad der er et realistisk beløb at leve for?

Bankerne kræver et rådighedsbeløb på 14.000 til mad og fornøjelser med 2 børn.

Anmeld

21. april 2013

LilleChelle

esioul skriver:

Det kommer altså an på hvilken bank man har !! 

Anmeld

21. april 2013

LaSeIs

vi har hus, men kun 1 barn.. og lommepenge har vi nok omkring 3500kr til tøj/legetøj osv.. mad penge bruger vi ca 700kr om ugen.. vi laver mad skema til en uge af gangen og handler til det.. og på dvs. bruger vi ca 400kr (bleer/rengørring osv.).. og det fungere meget godt.. vi mangler ingenting.. resten er til opsparing, hus og bil..   

Anmeld

21. april 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det er også hvad vores bank siger.. Vi må gerne låne de penge vi skal bruge, men er i tvivl om det er nok. 

Anmeld

21. april 2013

Anonym trådstarter

LaSeIs skriver:

vi har hus, men kun 1 barn.. og lommepenge har vi nok omkring 3500kr til tøj/legetøj osv.. mad penge bruger vi ca 700kr om ugen.. vi laver mad skema til en uge af gangen og handler til det.. og på dvs. bruger vi ca 400kr (bleer/rengørring osv.).. og det fungere meget godt.. vi mangler ingenting.. resten er til opsparing, hus og bil..  

Har I 3500 kr til sammen i lommepenge? Er det kun til fornøjelser? 

jeg tænker nemlig at vi hver især (min mand og jeg) skal have 2500 kr hver i lommepenge.. 

Anmeld

21. april 2013

Muhmi

Anonym skriver:

6800 om måneden

Og det er til alting, bleer, mad, smøger, buskort, tøj, ja simpelthen alt der ikke er regninger

Anmeld

21. april 2013

Muffinmus

Vores bank siger 12000 hvis ens økonomi ser flot og stabil ud og 15.000 hvis man f.eks ikke har opsparing, er nyuddannet osv.

Anmeld

21. april 2013

LaSeIs

Anonym skriver:

Har I 3500 kr til sammen i lommepenge? Er det kun til fornøjelser? 

jeg tænker nemlig at vi hver især (min mand og jeg) skal have 2500 kr hver i lommepenge.. 

nåååå nej nej, det er det vi bruger på hende.. så har vi nok ca hver 2000kr  til os selv.. men det er til smøger, tøj til os, og biffen, ting vi laver sammen uden hende..

Anmeld

21. april 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

6800 om måneden

Og det er til alting, bleer, mad, smøger, buskort, tøj, ja simpelthen alt der ikke er regninger

Tak for svaret. Tænke at en familie på 4 ca vil bruge 5000 kr i mdr på mad (inkl bleer og husholdning produkter). 

Kan I godt få det til at køre rundt med 6800 kr til det hele?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.