Galdesten er noget fanden har skabt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2013

aarhusmor

åh ja det har jeg også lidt meget af engang. Det viste sig at det var produkter som fløde og færdiglavet mad, som f.eks. kartofler i både at jeg ikke kunne tåle.

Jeg stoppede med at spise de ting jeg ikke kunne tåle og vupti, har ikke haft et anfald i 3 år nu.

Men føler med dig, det er det værste af det værste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

grinny

Enirt skriver:

Lyder dejligt, er det nogen risici? og er man sikker på at de forsvinder for good?

Der er selvføgelig altid en risiko, og man kan også godt danne sten igen, men hvis jeg husker rigtigt var det 1-2% der havde problemer efter operationen og det var derfor en risiko jeg godt turde løbe 

Jeg har en gang efter haft et "anfald" lige efter aftensmad og skulle bar slappe af 10 minutter så var det væk, og det gjorde ikke så ondt så jeg havde brug for smertestillende, så jeg er sluppet let og elegant igennem det 

Anmeld

20. april 2013

Enirt

aarhusmor skriver:

åh ja det har jeg også lidt meget af engang. Det viste sig at det var produkter som fløde og færdiglavet mad, som f.eks. kartofler i både at jeg ikke kunne tåle.

Jeg stoppede med at spise de ting jeg ikke kunne tåle og vupti, har ikke haft et anfald i 3 år nu.

Men føler med dig, det er det værste af det værste!

Synes ikke umildbart at der har været nogen sammenhæng mellem hvad jeg har spist og hvornår jeg har fået anfald, det kan være meget forskelligt synes jeg

Anmeld

20. april 2013

Moma

jeg har haft galdesten i over 10 år men mine anfald er kommet inden for de sidste 12 måneder først ellers har jeg ik haft anfald før,og det ender jo i sidste med en operation...

om nogle måneder begynder vi på projekt baby og når jeg blir gravid hva fanden gør man så med smertestillende som morfin og diclon,,,man kan ikke ridde stormen af uden så stiller jeg da skoene

Til TS - jeg har haft galdestensanfald - så jeg føler med dig. hold da k..., det gør nas. Jeg var indstillet til operation, men det gik væk af sig selv, inden jeg kom for. Jeg ville ikke tøve med at tage imod. 

Til dig - jeg fik dengang af vide af min læge - var i 2007/2008, at hun ville anbefale mig operation, inden næste graviditet. 

Anmeld

20. april 2013

quindelist

Enirt skriver:

Hej derude

Er nogen der har prøvet at have galdesten og få galdestensanfald?

Jeg er i dag oppe på 10 anfald inden for 3 mdr og er ved at være godt træt af det.  I dag måtte vagtlægen komme ud og give mig ekstra smertestillende fordi den (ellers ret store mænge) medicin ikke ville virke.

Kan man gøre noget for at undgå dem og er der nogen der har erfaringer med at blive opereret for det. Det er nok det, det ender med i mit tilfælde.

Enig....!

Jeg blev opereret i marts sidste år -uden tvivl en fantastisk god beslutning.

Anmeld

20. april 2013

CeViss

Enirt skriver:

Jeg er også i gang med at få gjort noget ved det. Var til ultralydsscanning for at få det afgjort om det var galdesten. Det er det og der er en hel lille samling derinde.

Skal til lægen på mandag og så skal vi nok ha bestilt en tid til opration ja.

Hvordan foregår det? hvor meget ar har man bagefter?

Okay hvor dejligt, så er det bare med at få det overstået 

Jeg kan faktisk ikke huske så meget ud over at man kommer i fuld narkose.

jeg fik lavet 5 små huller rundt i maven, det er vist forskelligt om det er 4 eller 5.

men mine ar er rigtig pæne og 2 af dem kan man ikke se mere. Men jeg har et helt nede ved navlen, som ikke var så pænt i starten, men det er blevet meget pænere.

men efter opereretionen havde jeg meget luft rundt i kroppen, som satte sig i skuldren. Det forsvandt dog efter 2 dage

Anmeld

20. april 2013

bonanza

Hej.

Da jeg ventede mit første barn startede min sygdom med galde problemer.jeg fik mange anfald i graviditeten men kunne ikk få stærkt smertestillende:-( efter jeg havde født gik der et par år med et smerte helvede så fik fjernet galde blæren men desværre hjalp det ikk da man stadig kan få galdesten. Jeg har udviklet kroniske smerter i galdegangen og får derfor tit betændelse i buspytkirtlen som er farligt. Jeg har været indlagt 21 gange på 5 år:-(bla.  hvor jeg har haft lagt plastik rør i galdegangen,fået antibiotika og blevet smerte dækket.jeg har prøvet diverse medicin og tager dagligt morfin og medicin for kramper i galdegangen.

Så min historie er ikk posetiv men det bedste du kan gøre er at undgå fedt,søde sager og alkohold. Det er et no go hvis du døjer med galde anfald. 

Pøj pøj med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.