tyskland uden pas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

Tranebaer

Nemesis skriver:

Ja det ville jeg. Kan dog ikke forstå at et kørekort ikke er nok, på mit står der da højt og tydeligt DK på så det fortæller da fint min nationalitet..det står da også i, men det er må¨ske bare fordi det er så gammelt :-D

Manden har da formået at rejse til tyskland med fly - uden pas for det havde han glemt. og derfra videre til italien.

Ja, der står DK eller Danmark på alle kørekort, men det betyder ikke at du er dansker, bare at du bor i Danmark Du kan jo godt være svensker men bo i Danmark, hvis du forstår hvad jeg mener.. 

I pas står der både land og nationalitet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

ditski

Tranebaer skriver:

Jo det er.

Ja du kan godt tage afsted, da både Danmark og Tyskland er med i Schengen og derfor skal du ikke have pas med. Fælden er, at du alligevel skal kunne legitimere dig hvis du fx bliver stoppet mens du kører bil, eller på anden vis stoppes af myndighederne, og dansk kørekort virker kun som legitimation i Danmark, og ikke i andre lande, da der kun står land på og ikke nationalitet.

Hilsen én der arbejder med check-in i lufthavnen og lige har været på kursus i rejsedokumenter og legitimation 

Skulle lige til at skrive det, for du har helt ret. Og hvis der bliver, af politiet, forlangt at se pas så skal det fremvises
Sidder selv i rejsebranchen også

Anmeld

23. april 2013

Nemesis

Tranebaer skriver:

Ja, der står DK eller Danmark på alle kørekort, men det betyder ikke at du er dansker, bare at du bor i Danmark Du kan jo godt være svensker men bo i Danmark, hvis du forstår hvad jeg mener.. 

I pas står der både land og nationalitet

Der står også fødested og da jeg hedder et dansk navn så kan det da antages at mit statsborgerskab med stor sansynlighed også er dansk.

Men jeg er da helt enig med dig i, at et pas er det eneste rigtige id dokument når man rejser :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.