tyskland uden pas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2013

L&V

Tranebaer skriver:

Jo det er.

Ja du kan godt tage afsted, da både Danmark og Tyskland er med i Schengen og derfor skal du ikke have pas med. Fælden er, at du alligevel skal kunne legitimere dig hvis du fx bliver stoppet mens du kører bil, eller på anden vis stoppes af myndighederne, og dansk kørekort virker kun som legitimation i Danmark, og ikke i andre lande, da der kun står land på og ikke nationalitet.

Hilsen én der arbejder med check-in i lufthavnen og lige har været på kursus i rejsedokumenter og legitimation 

Man ska jo ku vise statsborgerskab hvis man bliver stoppet og det er jo enten med pas eller dåbsattest(ect.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

Tranebaer

Månsson skriver:

Man ska jo ku vise statsborgerskab hvis man bliver stoppet og det er jo enten med pas eller dåbsattest(ect.)

Ja det er jo det jeg skriver... Men nej, dåbsattest dur ikke, der er ikke billede på.

Anmeld

20. april 2013

L&V

Tranebaer skriver:

Ja det er jo det jeg skriver... Men nej, dåbsattest dur ikke, der er ikke billede på.

Nej oki. Forstod det bare som om du mente det ikke sku medbringes

Anmeld

20. april 2013

Ellie79

Tranebaer skriver:

Kørekort er desværre kun gyldig legitimation i Danmark

Så blev jeg lidt klogere  godt vi ikke tog chancen da vi var i sønderjylland sidste sommer, er en kylling når regler bliver brudt.

Anja - Med splinter nyt pas hehe og skal over grænsen om en mdr

Anmeld

20. april 2013

Mother-love

Jeg ville tage chancen og tage afsted. Men du skal jo bare lige vide at bliver i stoppet får du en bøde for ikke at have pas med

Anmeld

20. april 2013

Mettefpigen

Jaa da.. Det har jeg lige gjort i dag :-P

Anmeld

20. april 2013

Peanut

Ja, det ville jeg.

Bor hernede og er ofte over grænsen.

Bliver uhyggeligt sjældent stoppet, og de få gange på mange år, vi er blevet stoppet, har de venlige politifolk godkendt et kørekort, med en venlig henstilling om at huske passet næste gang. Ingen bøde som de reelt set har ret til at give 

Anmeld

20. april 2013

Silas&Mille

Jeg har stemt ja, for har ALDRIG selv mit pas med, fordi jeg har et EU-kørekort.
Jeg har hørt et eller andet sted at det skulle være nok at have det med når man er inden for schengen (staves) aftalens medlemslande.
Om det er rigtigt aner jeg ikke, men mit pas er også lige udløbet sidste år, og har ikke fået det fornyet

Anmeld

20. april 2013

Louise H.

Peanut skriver:

Ja, det ville jeg.

Bor hernede og er ofte over grænsen.

Bliver uhyggeligt sjældent stoppet, og de få gange på mange år, vi er blevet stoppet, har de venlige politifolk godkendt et kørekort, med en venlig henstilling om at huske passet næste gang. Ingen bøde som de reelt set har ret til at give 

Det samme her. Jeg er dog aldrig blevet stoppet. Men har ikke kendt nogen som faktisk har fået en bøde

Anmeld

20. april 2013

Camilla <3

Vi er ovre grænsen ca. 1 gang i måneden, og har faktisk aldrig mit pas med .. Glemmer det altid,. 

Tror faktisk ikke jeg/vi nogensinde er blevet stoppet dernede .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.