sove på maven...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
15 svar
1 synes godt om
19. april 2013

Gittemor09

min lille dreng på næsten ½ år har lært og vende sig wiiiiii...

men nu følger han i mors, fars, og storesøsters fodspor og vender sig på maven og sover....

skal jeg lade ham ligge sådan ?? eller skal jeg vende ham??

ved godt det er op til mig selv, men hvad ville i gøre,? bliver da lidt nervøs om der kan ske noget ved det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

Fuglemor

Gittemor09 skriver:

min lille dreng på næsten ½ år har lært og vende sig wiiiiii...

men nu følger han i mors, fars, og storesøsters fodspor og vender sig på maven og sover....

skal jeg lade ham ligge sådan ?? eller skal jeg vende ham??

ved godt det er op til mig selv, men hvad ville i gøre,? bliver da lidt nervøs om der kan ske noget ved det...

Jeg havde nok lige vendt ham inden jeg selv gik i seng. Og så vender han sikkert igen i løbet af natten, men der ville jeg ikke øre noget.

vores var også ca 1/2 år første gang, og jeg vendte hende flere gange, men efter få dage opgave jeg. Hun elsker at sove på maven som sin mor og hun skal nok brokke sig hvis hun ikke kan komme om på ryggen

Anmeld

19. april 2013

Gittemor09

Mor12 skriver:

Jeg havde nok lige vendt ham inden jeg selv gik i seng. Og så vender han sikkert igen i løbet af natten, men der ville jeg ikke øre noget.

vores var også ca 1/2 år første gang, og jeg vendte hende flere gange, men efter få dage opgave jeg. Hun elsker at sove på maven som sin mor og hun skal nok brokke sig hvis hun ikke kan komme om på ryggen

ja, for jeg vendte ham flere gange i går aftes... han blev møg sur, og 2 sek. efter lå han halvt på maven igen.... vi andre sover også altid på maven nemlig, så hvorfor skulle han ikke også

men når han selv kan vende hoved og alt det burde jeg vel ikke være så nervøs.... men bliver bare urolig for om han får lagt sit hoved ned i madrassen og ikke kan mærke at det er forkert...

Anmeld

19. april 2013

Ayasmor

Kan han selv vende sig begge veje? Altså både til og fra maveleje? Sundhedsstyrelsen anbefaler, at spædbørn ikke sover på maven grundet væsentlig højere risiko for vuggedød, hvis de ikke selv kan vende rundt og derved risikerer, at få problemer med at trække vejret. Jeg tænker, at du sikkert er bekendt med de anbefalinger men umiddelbart tænker jeg, at din søn er for lille til at sove i maveleje endnu og jeg ville vende ham om så længe han ikke sover under opsyn

Anmeld

19. april 2013

Fuglemor

Gittemor09 skriver:

ja, for jeg vendte ham flere gange i går aftes... han blev møg sur, og 2 sek. efter lå han halvt på maven igen.... vi andre sover også altid på maven nemlig, så hvorfor skulle han ikke også

men når han selv kan vende hoved og alt det burde jeg vel ikke være så nervøs.... men bliver bare urolig for om han får lagt sit hoved ned i madrassen og ikke kan mærke at det er forkert...

Jeg havde de samme bekymringer. og vores kunne også godt finde på at lægge hovedet i madrassen men altid sådan hun kunne trække vejret. Men er sikker på hvis han ikke ligger godt så vil han give lyd fra sig. Og så tror jeg bare at de er så gode til at lægge sig så de nok skal sørge for at kunne trække vejret

Anmeld

19. april 2013

Fuglemor

Ayasmor skriver:

Kan han selv vende sig begge veje? Altså både til og fra maveleje? Sundhedsstyrelsen anbefaler, at spædbørn ikke sover på maven grundet væsentlig højere risiko for vuggedød, hvis de ikke selv kan vende rundt og derved risikerer, at få problemer med at trække vejret. Jeg tænker, at du sikkert er bekendt med de anbefalinger men umiddelbart tænker jeg, at din søn er for lille til at sove i maveleje endnu og jeg ville vende ham om så længe han ikke sover under opsyn

Siger de ikke at hvis de godt kan komme om på maven selv så må de godt sove selv. Og den med vuggedød er vel kun til de er 1/2 år??

Anmeld

19. april 2013

Gittemor09

Ayasmor skriver:

ja, det kan han

han kan både den ene og anden vej.... han ligger ikke sådan direkte fladt på maven, men mere halvt om halvt... ja, det ser sjovt ud.. måske jeg skulle vedhæfte et billede... griner....

Anmeld

19. april 2013

Gittemor09

Mor12 skriver:

Jeg havde de samme bekymringer. og vores kunne også godt finde på at lægge hovedet i madrassen men altid sådan hun kunne trække vejret. Men er sikker på hvis han ikke ligger godt så vil han give lyd fra sig. Og så tror jeg bare at de er så gode til at lægge sig så de nok skal sørge for at kunne trække vejret

ja, han er også begyndt og sove igennem siden han kan vende sig rundt på maven... tror bare han sover meget bedre sådan (også pga. hans bronkitis)

Anmeld

19. april 2013

gokkelok

Min sundhedsplejerske sagde, at når de er ½ år, må de godt sove på maven. 

Min datter er ½ år og vender sig altid om på maven, lige siden hun var 4 mdr, har du brokket sig hvis ikke hun kunne få lov til at ligge på maven. Jeg har så heller ikke noget problem med at lægge hende på maven, så hun altid har kunne løfte hendes hoved ret højt, også bare ligge på et fladt underlag uden pude eller andet der kan spærre for luftvejene.

Anmeld

19. april 2013

Ayasmor

Mor12 skriver:

Siger de ikke at hvis de godt kan komme om på maven selv så må de godt sove selv. Og den med vuggedød er vel kun til de er 1/2 år??

Jo, anbefalingerne lyder netop på rygleje så længe babyen ikke selv kan vende sig begge veje. Derfor jeg spørger TS om dette Risikoen for vuggedød er størst i barnets 1. leveår men anbefalingerne om rygleje gælder så længe barnet ikke selv kan vende fra ryg til mave og omvendt igen, hvilket jo er individuelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.