CamBrems skriver:
Hey
Det har betydning !
Sådan en størrelse har ikke samme behov (som mindre spædbørn) for at der vises hensyn på samme måde. De ska, på en anden måde, mærke forældrene.
Man leger også anderledes med en baby på 2 mdr. og en på 6 mdr. 
- Camilla
Ja, man leger anderledes med en på 2 måneder end å 6 måneder, men ikke pga størrelsen, men pga deres udvikling... Jeg ved at dit barn har været stor, men jeg har hørt fra flere i DK. En i vores mødregruppe har også haft en dreng lige så stor. Jeg har aldrig hørt, at man skulle tage hensyn til størrelsen. Jeg tror, at det kommer helt naturligt. Når man ser en lille baby født for tidligt passer vi lidt mere på, end når vi holder en stor nyfødt. Jeg tror, at fysisk kan de self. klare noget mere hurtigere, for de er jo stor (og jeg har oplevet det i mødregruppen, med den der baby på næsten 5kg) men jeg tror at psykisk er de lige så nyfødt som alle andre og har behov for de samme ting... Drengen som jeg snakkede om har altid været større end de andre indtil de blev ca 4 eller 6 måneder. Så har de andre baby været lige så stor. Da de var ca 9 måneder var der faktisk flere, som var størrere end ham (ink. ham som var den mindste) Så det har ingen praktisk betydning. Men det er dejligt, at de er store, synes jeg, så skal man ikke tænke, at de skal vokse så hurtigt :-D
Anmeld