Hvor store/små var jeres guldklumper ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2009

Cris

CamBrems skriver:

Hey

Det har betydning !

Sådan en størrelse har ikke samme behov (som mindre spædbørn) for at der vises hensyn på samme måde. De ska, på en anden måde, mærke forældrene.

Man leger også anderledes med en baby på 2 mdr. og en på 6 mdr.

- Camilla

Ja, man leger anderledes med en på 2 måneder end å 6 måneder, men ikke pga størrelsen, men pga deres udvikling... Jeg ved at dit barn har været stor, men jeg har hørt fra flere i DK. En i vores mødregruppe har også haft en dreng lige så stor. Jeg har aldrig hørt, at man skulle tage hensyn til størrelsen. Jeg tror, at det kommer helt naturligt. Når man ser en lille baby født for tidligt passer vi lidt mere på, end når vi holder en stor nyfødt. Jeg tror, at fysisk kan de self. klare noget mere hurtigere, for de er jo stor (og jeg har oplevet det i mødregruppen, med den der baby på næsten 5kg) men jeg tror at psykisk er de lige så nyfødt som alle andre og har behov for de samme ting... Drengen som jeg snakkede om har altid været større end de andre indtil de blev ca 4 eller 6 måneder. Så har de andre baby været lige så stor. Da de var ca 9 måneder var der faktisk flere, som var størrere end ham (ink. ham som var den mindste) Så det har ingen praktisk betydning. Men det er dejligt, at de er store, synes jeg, så skal man ikke tænke, at de skal vokse så hurtigt  :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

Honningblomst

Min den ældste vejede 4800g 16 dage over tid så det var ikks ås vildt...men nummer to vejede 4500g allerede 14 dage før tid, så han var havnet på over 5 kg hvis jeg havde gået tiden ud...den yngste vejede kun 3800g 14 dage før, så han var bette.
Knus Eva...med fede unger..

Anmeld

29. juni 2009

Pia.

mine vejede...

Mikkel : 3430 g og 53 cm (født en dag over termin)
Mille: 4510 g og 58 cm (født en dag før termin)
Mads 4320 g og 56 cm (født 4 dage over termin)

Anmeld

29. juni 2009

Sebastians Mor

CamBrems skriver:

Min Anika vejede

4 9 2 0 og var 55 lang !

En ordentlig basse sagde jordmoderen da hun stod med hende.
Vi var på fødegangen mandag aften (jeg fødte tirsdag morgen) og der skød de hende til at være omkring de 3900.
Det jo altså noget af en forskel !!

De sagde at hvis de vidste at hun egentlig var så stor, så havde de sat mig i gang 14 dage før tid.

Jeg har ikke fornemmelsen af hvor skrøbelige spædbørn er, for Anika var jo på størelse med en næsten 4 ugers baby

De sagde på fødegangen at vi måtte endelig ikke være for forsigtigt med hende, for så blev hun for utryg, når hun havde den størrelse.

Der var ikke problemer ved fødslen. Det tog 2 timer fra vandet var gået. Havde så haft veer 3 døgn inden. Nøj hvor var jeg træt !!

Men hun sad fast hen over øjnene, og det gjorde ondt !

Jordemoderen havde li taget saksen i hånden, da det sprækkede af sig selv. Jeg havde ellers frygtet det at sprække allermest, men jeg mærkede det overhovedet ikke !

Først dagene bagefter... ku slet ikke gå. 

- Camilla

MIn Sebastian var 3 kg og 50 cm.
Men han er nu lidt lille af sin størrelse.. men det klare vi da

Anmeld

29. juni 2009

xx

e: 4000 gr. og 52 cm (1 uge før termin)

w: 4040 gr. og 53 lang (4 dage over tid)

s: 3570 gr. og 50 lang (18 dage før termin)

Selv om s var den mindste og føltes så lille bitte i forhold til de andre ville han faktisk være blevet større end begge de andre, hvis han var blevet derinde til termin   Det er lidt skægt at tænke på.

Anmeld

29. juni 2009

Moar'en

Viktor kom  til verden i 39+3. Han vejede 2940 og var 50 cm lang,

Anmeld

29. juni 2009

cille22

mathias var 3350g og 51cm født i uge 38+5
nana var 2800g og 49 cm født i uge 38+3
silje var 2700g og 48cm født i uge 39+4

Så jeg få ikke lige de største børn...

Hilsen cecilie

Anmeld

29. juni 2009

frk Jensen

Marcus er født i uge 38 + 1 og vejede 3350g og var 52 lang.
4 dage inden skønnede jm han til 3000, og var jeg gået terminen ud ville han været komme op på ca 4 kg.

Vandet gik kl 02.15 og han er født kl 18.56, efter to timer med presseveer. Han var stjerne kigger og lå skævt med kroppen så han blev taget med sugekop til sidst, ellers skulle han have været taget med kejsersnit..

Han er idag 8 mdr og 3 dage gammel og vejer 8,8 kg og er 72 lang.

Anmeld

29. juni 2009

Klumpe-dumpe

Malucca vejede 1395g og var 38 cm lang. Hun blev født i uge 34-4.
Dagen før blev hun skønnet til 1421g.

Jeg havde veer i 4 timer (igangsættelse) før hun blev taget ved GULT AKS.

I dag hvor hun er 4 mdr. vejer hun ca. 5,2 og er 55 cm.

Anmeld

29. juni 2009

MorCamilla

Ved fødslen vejede Mikkel 1370 g og var 41,5 cm lang... han tabte sig til 1055 g men begyndte derefter at tage flot på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.