CamBrems skriver:
Min Anika vejede
4 9 2 0 og var 55 lang !
En ordentlig basse sagde jordmoderen da hun stod med hende.
Vi var på fødegangen mandag aften (jeg fødte tirsdag morgen) og der skød de hende til at være omkring de 3900.
Det jo altså noget af en forskel !!
De sagde at hvis de vidste at hun egentlig var så stor, så havde de sat mig i gang 14 dage før tid.
Jeg har ikke fornemmelsen af hvor skrøbelige spædbørn er, for Anika var jo på størelse med en næsten 4 ugers baby 
De sagde på fødegangen at vi måtte endelig ikke være for forsigtigt med hende, for så blev hun for utryg, når hun havde den størrelse.
Der var ikke problemer ved fødslen. Det tog 2 timer fra vandet var gået. Havde så haft veer 3 døgn inden. Nøj hvor var jeg træt !! 
Men hun sad fast hen over øjnene, og det gjorde ondt !
Jordemoderen havde li taget saksen i hånden, da det sprækkede af sig selv. Jeg havde ellers frygtet det at sprække allermest, men jeg mærkede det overhovedet ikke !
Først dagene bagefter... ku slet ikke gå.
- Camilla
Hold da op ja, hun var en stor pige. Bianca vejede først cirka det samme (5 kg), da hun var 3 måneder gammel.
Celina er 6 uger gammel nu, og da hun blev målt og vejet i torsdags, var hun 4340 gram og 55 cm.
....Så hun kan stadig tage godt et halvt kilo på, før hun vejer det samme.
Men Anika's størrelse har da udlignet sig mere sidenhen, har det ikke?
Altså hun er selvfølgelig noget yngre end min Bianca, men da vi mødtes hos Susanne, synes jeg da ikke at Anika var specielt meget højere eller tungere.
Bianca vejede 3580 gram og var 50 cm fra fødslen.
Hun tabte sig så helt ned til 2990 gram.
Celina vejede 3740 gram og var 52 cm ...så noget større end Bianca.
Men jeg tror tit at det med højde og drøjde udligner sig når de bliver større
Anmeld