Jeg har sidde og forsøgt mig med, at skrive en ansøgning til en pædagogmedhjælper, som ligger langt fra, hvad jeg før har beskæftiget mig med, men som alle dage har haft min interesse og jeg ved jeg vil være god til jobbet, men det er svært få det formuleret ned på et stykke papir, når man i teroien ikke har de store erfaringer at bidrage med.
Jeg kunne derfor godt tænke mig, at I gad kigge på dette og fortælle hvad I synes.
Der er ikke læst korrektur på den endnu, så tag gerne forbehold for stavefejl og dårlig tegnsætning.
Tak 
Pædagogmedhjælper med lyst til leg og nye udfordringer
Det er med stor interesse, at jeg hermed søger en af de ledige stillinger som pædagogmedhjælper hos jer, da jeg har stor interesse i børns udvikling og trivsel, og ønsker en arbejdsplads hvor netop udeliv og motorik er i centrum.
Personlige kvalifikationer:
- Er god til at være nærværende og yde omsorg
- Har god kontakt til børn
- Er nysgerrig og vil gerne lære nyt
- Er et positivt og glad menneske
- Selvstændig og engageret i mit arbejde
- Ærlig og imødekommende
Faglige holdninger/forventninger:
- Ser vigtigheden i at lære børn at indgå i sociale relationer på tværs af alder, køn og race
- At man bør behandle alle børn som selvstændige individer og møde hvert enkelt barn med respekt og forståelse for dets ønsker og behov
- Jeg mener, det er meget vigtigt at klæde børnehavebørn på til at håndtere folkeskolen både fagligt og mentalt
Hvem er jeg?
Jeg hedder XXX og er 31 år og mor til XXX på 2 år, vi bor i Vojens sammen med XXXs far.
I fritiden tilbringer vi meget af tiden ude, da kendskab til naturen er vigtig for os som familie. Derudover elsker jeg at være kreativ sammen med min søn, hvor vi tegner, maler, klipper og klistre. Når jeg har en stille stund for mig selv, laver jeg lykønskningskort og bager og pynter kager.
Håber, at min ansøgning har vakt interesse, og at den vil kunne blive udgangspunkt for en samtale.
Med venlig hilsen
XXX