abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.579 visninger
13 svar
25 synes godt om
19. april 2013

Anonym trådstarter

Hej alle. Står i en dum situation og skal have en abort. Vil lige høre om jeg kan få en henvisning frs min læge til forundersøgelse og foretage en abort i en anden by og sygehus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

mor88

Er der ingen mulighed for, at beholde barnet? eller måske bortadoptere det? Jeg får så ondt i hjertet over din svære beslutning. 

Til dit spørgsmål, så er det nok bedst at spørge lægen an vedr. det, han kan helt sikkert svare på dine spørgsmål. Og lægen har selvfølgelig 100% tavshedspligt.

Anmeld

19. april 2013

LMX

Anonym skriver:

Hej alle. Står i en dum situation og skal have en abort. Vil lige høre om jeg kan få en henvisning frs min læge til forundersøgelse og foretage en abort i en anden by og sygehus

Så vidt jeg ved har vi stadig frit sygehus valg.. Så du bestemmer selv hvor.

Anmeld

19. april 2013

klmf

Det mener jeg helt betemt du selv kan bestemme. Der kan jo være grunde til at man ikke ønsker et betemt sted, fx hvis man har familie der arbejder p den afdeling. Så bare ring til din læge:-)  

Anmeld

19. april 2013

MorDk

Er der ingen mulighed for, at beholde barnet? eller måske bortadoptere det? Jeg får så ondt i hjertet over din svære beslutning. 

Til dit spørgsmål, så er det nok bedst at spørge lægen an vedr. det, han kan helt sikkert svare på dine spørgsmål. Og lægen har selvfølgelig 100% tavshedspligt.

Det er jo så IKKE det TS søger råd om! Vi må gå fra at TS har tænkt over dette. Og vil lige sig, at  ligegyldigt hvad ,så er det ikke en nem beslutning. At vælge at gennemføre graviditeten for så at bortadopterer barnet er der ikke mange der gør. Det er en lyserød verden ja men langt fra ender det lykkeligt. Og der er jo nok en grund til at TS vælger IKKE at beholde barnet.

Kram til TS

Anmeld

19. april 2013

Kay

MorDk skriver:

Det er jo så IKKE det TS søger råd om! Vi må gå fra at TS har tænkt over dette. Og vil lige sig, at  ligegyldigt hvad ,så er det ikke en nem beslutning. At vælge at gennemføre graviditeten for så at bortadopterer barnet er der ikke mange der gør. Det er en lyserød verden ja men langt fra ender det lykkeligt. Og der er jo nok en grund til at TS vælger IKKE at beholde barnet.

Kram til TS

Anmeld

19. april 2013

mor88

MorDk skriver:

Kram til TS

ja, selvfølgelig er det ikke en nem beslutning, og TS har nok tænkt det godt igennem. Det var heller ikke ondt ment.

Jeg er bare imod abort som nød prævention, og derfor spørger jeg ind til det.

undskyld, hvis mit indlæg virkede stødende.

Anmeld

19. april 2013

MorDk

mor88 skriver:

ja, selvfølgelig er det ikke en nem beslutning, og TS har nok tænkt det godt igennem. Det var heller ikke ondt ment.

Men hvis der ikke i TS verden er andre alternativer?

Selvom du er mod abort så var det stadig ikke det TS spurgte ind til... alltså mening/holdning vedr. abort.

Du svarede jo også fint på hendes spørgsmål til sidst

Anmeld

19. april 2013

MorDk

mor88 skriver:

Det er ok... Alle kan være hurtige på aftrækkeren. Men abort ER et følsomt emne for mange.

Anmeld

19. april 2013

mor88

MorDk skriver:

Men hvis der ikke i TS verden er andre alternativer?

Selvom du er mod abort så var det stadig ikke det TS spurgte ind til... alltså mening/holdning vedr. abort.

Du svarede jo også fint på hendes spørgsmål til sidst

Ja, det kan godt være, at det er Ts eneste mulighed. Jeg har set de psykiske følger at abort pga frygt for familie etc. Det er kun derfor jeg spurgte ind til det, men nej, det var ikke det, indlægget drejede sig om.

undskyld mit spørgsmål, som nok kun blev spurgt pga dårlige oplevelser i min omgangskreds.

jeg håber, at TS får svar på sine spørgsmål.

Til TS og til MorDK 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.