Bublebee skriver:
Jeg har en datter på 19 mdr som er ca 79 cm og vejer 9,3 kg.
Er det for lidt ? Hun er aktiv - leger og er glad. Sover fint om natten - ca 12 timer og en 2-3 timer til middag.
Herhjemme spiser hun ca en halv krydderbolle eller noget havregrød til morgen - i vuggestuen spiser hun ok meget.
Når vi så når til aftensmaden gider hun stort set aldrig spise noget men protesterer bare og smider gaflen på gulvet osv.
Jeg ender ofte med at give hende en gang grød inden hun skal i seng for at være sikekr på hun kan sove uden at være sulten.
Hvad skal jeg gøre ?

Det lyder ikke af meget, men om det er for lidt må du snakke med en læge eller sundhedsplejeske om. forholdet mellem længde og vægt lyder ikke helt skævt.
Min søn er fra okt 11 og han vejer omkring 11 kg og er ca 84 lang.
Jeg ville sige ingen krydderboller til morgenmad, der er absolut ingen ernæringværdi i dem, tilgengæld rigtig meget sukker. Så en godt morgenmåltid, og der havregrød jo super godt, hvis hun synes det er kedeligt, kan du jo putte lidt frugtmos på, eller lidt kanel i.
Og når nu hendes vægt er inden for normalen af hendes højde, så synes jeg egentlig ikke hun skal have grød senere, hvis hun ikke vil spise aftensmad. Men jeg synes helt klart du skal snakke med en sundhedsplejeske.
Men nu lige noget helt andet jeg kom til at tænke på.. Hvor høje er i forældre?
Anmeld