Ny herinde - men hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
17 svar
10 synes godt om
17. april 2013

Bublebee

Jeg har en datter på 19 mdr som er ca 79 cm og vejer 9,3 kg.

Er det for lidt ? Hun er aktiv - leger og er glad. Sover fint om natten - ca 12 timer og en 2-3 timer til middag.

Herhjemme spiser hun ca en halv krydderbolle eller noget havregrød til morgen - i vuggestuen spiser hun ok meget.

Når vi så når til aftensmaden gider hun stort set aldrig spise noget men protesterer bare og smider gaflen på gulvet osv.

Jeg ender ofte med at give hende en gang grød inden hun skal i seng for at være sikekr på hun kan sove uden at være sulten.

Hvad skal jeg gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

MorDk

Ved ikke hvad de normalt skal veje, men børn er jo forskellige.

Min søn vejede 9 kg. da han var 9-10 mdr.

Min datter er knapt 7 mdr. og vejer ca. 7kg.

Anmeld

17. april 2013

mth1987

Bublebee skriver:

Er det for lidt ? Hun er aktiv - leger og er glad. Sover fint om natten - ca 12 timer og en 2-3 timer til middag.

Herhjemme spiser hun ca en halv krydderbolle eller noget havregrød til morgen - i vuggestuen spiser hun ok meget.

Når vi så når til aftensmaden gider hun stort set aldrig spise noget men protesterer bare og smider gaflen på gulvet osv.

Jeg ender ofte med at give hende en gang grød inden hun skal i seng for at være sikekr på hun kan sove uden at være sulten.

Hvad skal jeg gøre ?

nu er jeg jo ikk læge, men hun lyder da sund og rask. Så længe hun er aktiv så er der jo intet galt. Min datter blev født som kæmpe baby, men har været præcis det samme igennem som du beskriver og er det stadig. Og lægen har altid sagt at det var helt Fint. Alle børn er forskellige og vokser forskelligt. Min datter bliver 3 til juni og vejer omkring 12-13 kg og bruger str 92-98 så hun er jo heller ikk vildt stor 

Anmeld

17. april 2013

ano14316

Bublebee skriver:

Hvad skal jeg gøre ?

Det lyder ikke af meget, men om det er for lidt må du snakke med en læge eller sundhedsplejeske om. forholdet mellem længde og vægt lyder ikke helt skævt.

Min søn er fra okt 11 og han vejer omkring 11 kg og er ca 84 lang. 

Jeg ville sige ingen krydderboller til morgenmad, der er absolut ingen ernæringværdi i dem, tilgengæld rigtig meget sukker. Så en godt morgenmåltid, og der havregrød jo super godt, hvis hun synes det er kedeligt, kan du jo putte lidt frugtmos på, eller lidt kanel i. 

Og når nu hendes vægt er inden for normalen af hendes højde, så synes jeg egentlig ikke hun skal have grød senere, hvis hun ikke vil spise aftensmad. Men jeg synes helt klart du skal snakke med en sundhedsplejeske. 

Men nu lige noget helt andet jeg kom til at tænke på.. Hvor høje er i forældre?

Anmeld

17. april 2013

Bublebee

Jeg er 169 og hendes far er 173

Jeg var vidst også en lille fis da jeg var lille siger min mor

Anmeld

17. april 2013

Lilje82

Det lyder ikke af meget, men børn er jo forskellige  Det lyder som om hun trives. 

Øer der en årsag til du slev er bekymret? Og hvad siger lægen? 

Anmeld

17. april 2013

Bublebee

Var egentlig lige så meget nysgerrig efter at høre hvad jeres børn vejede - og hvad i evt gør ved aftensmad problemet :-)

Lægen sys hun var fin da hun fik sin 15 mdr vaccine

Anmeld

17. april 2013

Pige2009

Bublebee skriver:

Hvad skal jeg gøre ?

Min datter er 3,5 år og vejer kun 14 kg. og er 107 cm. Børn følger deres egen kurve, og når hun er glad og tilfreds, ville jeg ikke være bekymret

Anmeld

17. april 2013

gonefishing

Bublebee skriver:

Hvad skal jeg gøre ?

Jeg ville tale med min sundhedsplejerske.

Men min amatør personlige erfaring er at stoppe med grød. Det bliver en vane og så er det klar hun slet ikke gider aftensmad.

Herhjemme er vores datter 2,5 år og vejer 12 kg og hun har aldrig gidet at spise aftensmad, med mindre det er rugbrød. Men hun klare sig altså fint, vi har i hvert fald fået af vide, at det værste er når man presser børn eller selv virker meget bekymret.

Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve at slappe af, give hende det du ved hun elsker til aftensmad en aften og droppe mad efterfølgende. Hun skal nok klare sig

Anmeld

17. april 2013

morlinen

Jeg tror min datter kommer til at veje nogenlunde det samme, når hun er 19 mdr. Hun er nu 14 mdr, og kender ikke præcis hendes mål. Men jeg tror hun vejer lige under 9 kg og er 75 cm lang. Da hun var til 1 års undersøgelsen havde hun ikke taget på siden hun var 9 mdr. Da vejede hun 8,3 og var 73 cm.

Vi er selvfølgelig opmærksomme på det, og sørger for at hendes mad er så næringsrigt som muligt. Så det er noget med smør, olie eller fløde i maden og sødmælk i koppen. Hun skal vejes igen til 15 mdrs vaccinationen, så er spændt på, hvor meget hun er vokset.

Ift. aftensmaden så synes jeg det er helt rigtigt at tilbyde hende lidt igen inden sengetid. Vi tilbyder sødmælksyoghurt, hvis hun ikke har spist særlig meget til aftensmad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.