Når far aldrig dur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.710 visninger
13 svar
11 synes godt om
16. april 2013

Anonym trådstarter

Vores dreng på 3,5 har alle dage været mors dreng, uden tvivl, og far dur ikke og har aldrig kunne "bruges", det er mor der skal gøre alt, hvis mor er hjemme,

har far ham alene går det som smurt og der er intet

Men er vi begge hjemme får far aldrig lov til hverken af børste bisser eller putte ej heller ikke når han vågner om natten (som han gør HVER nat, derfor er jeg ved at være træt, jeg har ikke sovet sammenhængende igennem EN ENESTE NAT SIDEN HAN BLEV FØDT FOR 3,5 år siden) og jeg er træt

Hvordan gør vi far "attraktiv" selvom mor er hjemme?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Vores dreng på 3,5 har alle dage været mors dreng, uden tvivl, og far dur ikke og har aldrig kunne "bruges", det er mor der skal gøre alt, hvis mor er hjemme,

Men er vi begge hjemme får far aldrig lov til hverken af børste bisser eller putte ej heller ikke når han vågner om natten (som han gør HVER nat, derfor er jeg ved at være træt, jeg har ikke sovet sammenhængende igennem EN ENESTE NAT SIDEN HAN BLEV FØDT FOR 3,5 år siden) og jeg er træt

Jeg havde nok bare ladet far gøre det alligevel og derved vise barnet at "mor syns far er ligeså god til det"

Anmeld

16. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

uhh.. ved udmærket godt det er superduper over über svært MEN bedste råd er at du siger nej og afviser og sætter ham hen til far som så distraherer og tager ham med til det der nu skal ske...

som f.eks. tandbørstning... sørg for at opholde dig i et andet lokale og hvis det meget svært at lade være med at gå derud så plug et par hovedtelefoner på med musik som du kan fokusere på imens...

det vil tage et par dage og så burde han finde ud af at far ikke er så "farlig"...

vores søn er 1½ og det er også mor der duer til alting hvis jeg er her.. men er han alene med far så kan både køre i bilen alene på bagsædet og ellers bare lege og hygge og spise med farmand uden problemer... men så snart han ser mig så piver han og klynker og vil hen til mig i stedet for...

Anmeld

16. april 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Jeg havde nok bare ladet far gøre det alligevel og derved vise barnet at "mor syns far er ligeså god til det"

Det har vi gjort og det resultere i at drengen skriger i 3-4 timer og det vil jeg ikke være med til

Anmeld

16. april 2013

TNBC

Anonym skriver:

Nok tage kampen. Vise drengen at i dag gør far det. For hvis du gør det lader i ham bestemme og nogle ting bestemmer voksne og sådan er det. Eller vender det måske ikke. Det vil være forfærdeligt i starten.

Anmeld

16. april 2013

Anonym trådstarter

Ting som at lade min søn skrige i flere timer fordi det er far der skal putte, gør jeg ikke

"Bare tage kampen", det vil jeg også rigtig gerne, men ikke på sådan måde at mit kæreste eje føler sig total svigtet og skriger i flere timer

Der MÅ være en anden løsning

Anmeld

16. april 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ting som at lade min søn skrige i flere timer fordi det er far der skal putte, gør jeg ikke

"Bare tage kampen", det vil jeg også rigtig gerne, men ikke på sådan måde at mit kæreste eje føler sig total svigtet og skriger i flere timer

Ja, så må du håbe at andre har en anden løsning. Ja, ingen vil lade deres børn skrige så lang tid, men nogen gange er kampen sådan.

Anmeld

16. april 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Måske nogen har en anden løsning - men kan det være han skriger så længe forbi I har prøvet det før og han ved mor altid kommer og "redder" ham?? For så er det jo klart at det de første gange vil vare længe - men I har afprøvet det og der skreg han 3-4 timer?

Anmeld

16. april 2013

DitteFisk

Men din søn BLIVER jo ikke svigtet må du huske på i hans skrigeri - for far tager sig jo godt af ham trods alt Det skal han bare lige lære, at far altså også kan - også når mor er der.

Det er 'bare' blevet en uheldig vane, for du tager nok over, når han skriger hos far - og den kan altså kun vendes ved at du ikke gør dette. Det ER jo ikke en straf for drengen at far børster tænder eller putter, han bliver ikke svigtet han er bare vred fordi vanen ændrer sig.. og det er der jo ikke noget at sige til. 

Anmeld

16. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

vil aldrig lade vores søn være rigtig ked med tårer fordi at far skulle overtage en opgave med ham men det er heller ikke den slags ked...

vores søn har "bare" hysteriflip på en 10 min max hvor han lader som om han græder og skriger og hvis far så tager en sut eller tænder hans flotte diskolys så blip fra det ene sekund til det andet så er der intet galt... derfor vi ved at det er en magtkamp og ikke at han føler sig forrådt...

overvej hvordan du overgiver ham til far med opgaverne tro mig de fanger selv de mindste signaler nogen gange...

Sørg for at du roser og anerkender at det her er noget du skal med far nu og se far vil også gerne det her med dig... måske begge være der de første par gange... og så lad blive til at du lige tilfældigvis skal noget i et par minutter mens far jo kan fortsætte med det I var igang med... og så kan mor komme tilbage igen

det er rigtig svært ikke bare at komme springende og overtage det hele... men det er bedst for Jeres søn hvis han allerede nu lærer at far også kan være god og være med

Måske far også skal overveje om han allerede har opgivet inden han går igang? igen selv de mindste signaler fanger de og nogen gange vender til at få deres vilje...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.