Polypper og dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.197 visninger
10 svar
6 synes godt om
16. april 2013

Mother-love

Godaften de damer.

Så var vi en tur ved øre,næse og halslægen med Isabella idag. Det var pga polypperne. Da hun havde kigget på Isabella siger hun så at hun har væske på ørene og hendes hørelse er ret nedsat. Og at det vil være en god ide at få fjernet polypperne. Men dem kunne hun self først se på når Isabella var i fuld narkose. Jeg er lidt i chok over hun skal have dræn i. For vi har altid fået afvide at hun havde nogle fine ører. Og at de var lidt røde når hun var forkølet så vi har ikke tænkt videre over det. For hun sagde så at hun ikke kunne forstå hun havde fået målt væske på ørene før. Når hun netop har haft røde ører så tit. Så jeg blev endnu engang ret skuffet over vores læge
Nå men sagen er den at hun allerede imorgen skal ind og have lagt dræn og fjernet polypper. Så jeg søger egentlig folk med lidt erfaring omkring dette. Hvordan vi skal forholde os efter operationen. Og hvordan de normalt har det efter denne operation.
På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

Hvem?

michelledam skriver:

Godaften de damer.

Så var vi en tur ved øre,næse og halslægen med Isabella idag. Det var pga polypperne. Da hun havde kigget på Isabella siger hun så at hun har væske på ørene og hendes hørelse er ret nedsat. Og at det vil være en god ide at få fjernet polypperne. Men dem kunne hun self først se på når Isabella var i fuld narkose. Jeg er lidt i chok over hun skal have dræn i. For vi har altid fået afvide at hun havde nogle fine ører. Og at de var lidt røde når hun var forkølet så vi har ikke tænkt videre over det. For hun sagde så at hun ikke kunne forstå hun havde fået målt væske på ørene før. Når hun netop har haft røde ører så tit. Så jeg blev endnu engang ret skuffet over vores læge
Nå men sagen er den at hun allerede imorgen skal ind og have lagt dræn og fjernet polypper. Så jeg søger egentlig folk med lidt erfaring omkring dette. Hvordan vi skal forholde os efter operationen. Og hvordan de normalt har det efter denne operation.
På forhånd tak

Lægen har ikke en chance for at se væske i ørerne, da de simplethen ikke har det rette udstyr - jeg har ørebørn og har været turen igennem maaaaange gange, husk faste - efter indgrebet blir i der li en 20-30 min indtil hun er sig selv igen, hun vil skrige ca det første 15 min også det det - måske lidt opkast (dette har jeg ikke oplevet, selvom drengene har fået lagt dræn over 15 gange tilsammen)

Den ældste fik fjernet polypper og det var samme tur som drænene, du kan dog forvente lidt blod fra næsen, men ikke noget unormalt ved det.

Go tur og håber det hjælper - her har det været guld værd

Anmeld

16. april 2013

Mother-love

Hvem? skriver:

Lægen har ikke en chance for at se væske i ørerne, da de simplethen ikke har det rette udstyr - jeg har ørebørn og har været turen igennem maaaaange gange, husk faste - efter indgrebet blir i der li en 20-30 min indtil hun er sig selv igen, hun vil skrige ca det første 15 min også det det - måske lidt opkast (dette har jeg ikke oplevet, selvom drengene har fået lagt dræn over 15 gange tilsammen)

Den ældste fik fjernet polypper og det var samme tur som drænene, du kan dog forvente lidt blod fra næsen, men ikke noget unormalt ved det.

Go tur og håber det hjælper - her har det været guld værd

Nå jamen at lægen ikke har sagt vi skulle kigges på hos en ørelæge for det var sådanner da vi var på Skejby børneafd. Her for ca 1,5 mdr siden at lægen anbefalede at få tjekket hendes polypper hvor jeg så tog kontakt til en ørelæge.
Hvornår var dine drenge klar til at komme i institution igen? Fik de feber om aftenen af det?

Anmeld

16. april 2013

Hvem?

michelledam skriver:

Nå jamen at lægen ikke har sagt vi skulle kigges på hos en ørelæge for det var sådanner da vi var på Skejby børneafd. Her for ca 1,5 mdr siden at lægen anbefalede at få tjekket hendes polypper hvor jeg så tog kontakt til en ørelæge.
Hvornår var dine drenge klar til at komme i institution igen? Fik de feber om aftenen af det?

De har holdt en enkelt fridag dagen efter og det har været det, de har været dem selv stort set 1 time efter operationen -

Anmeld

16. april 2013

Maise86

michelledam skriver:

Godaften de damer.

På forhånd tak

Min søn fik dræn i for første gang i februar sidste år. Han klagede ikke over noget med ørerne, men gennem længere tid havde lægen observeret væske på mellemøret og hans sproglige udvikling var meget bagud. Så de lagde dræn og han var klar til vs dagen efter

Hans sprogudvikling gik stærkt derfra og hver gang han blev det mindste forkølet løb hans ører - så drænene virkede.

Vi har haft en hård vinter hvor han har været meget syg, flere indlæggelser, han var nærmest gennemsigtig at se på og begyndte at tabe sig. Lægerne sagde at det jo var normalt når han var så ofte syg.

Vi skulle så til kontrol med hans dræn her i marts og der konstaterede de at de var faldet ud. Ørelægen bemærkede så hans kulør og spurgte indtil flere ting og hun sagde så "han lyder bestemt som et polyp-barn".

Vi fik en tid til dræn og så ville de kigge efter polypper samtidig.

De viste sig at han havde en masse polypper. Han blev opereret torsdag morgen og var rigtig skidt efter OP, men faldt til ro efter et par timer og tog sig en ordenlig lur. Bagefter var han pjevset i ca 24 timer. Han kom i institution om mandagen.

Efterfølgende er han blevet en helt anden dreng! Han er sund at se på - er ikke længere gennemsigtig og han har taget 2 kilo på på 1,5 måned. Det er fantastisk!

Puha det blev en lang smørre. Håber du fik svar på lidt af dine spørgsmål.

Skriv endelig hvis du vil vide mere

Anmeld

16. april 2013

dorthemus

michelledam skriver:

Godaften de damer.

På forhånd tak

Man kan desværre ikke forvente, at en praktiserende læge kan se den slags. Der er man nødt til at gå til en speciallæge.

Min datter har fået lagt dræn to gange og den sidste gang fik hun damtidt taget polypperne fordi hun fortsætte med at have væske i ørerne som har givet hende et stort høretab og forsinket sprog. Det har hjulpet helt vildt!

Anmeld

16. april 2013

maryjane

Det er også ret skræmmende det hele, synes jeg. Det værste synes jeg var da hun skulle i narkosen og da hun skulle vågne op bagefter. Hun var så ked af det, men da hun endelig kom hjem og fik sig ben lur var hun faktisk sig selv igen Dog fik hun møb samme dag lige efter indgrebet  - men heldigvis tager indgrebet ikke lang tid. Husk faste og forebyggende smertestilleNde, og at spørge hvis du er i tvivl om noget.

og ja som de andre siger læger ved ikke en dyt når det kommer til ører, især ikke hos min datter der har meget smalle øregange... Så er der det mindste mistanke om øreprobærmer så er det at ringe til ørelægen med det vuns

Anmeld

16. april 2013

Mother-love

Maise86 skriver:

Min søn fik dræn i for første gang i februar sidste år. Han klagede ikke over noget med ørerne, men gennem længere tid havde lægen observeret væske på mellemøret og hans sproglige udvikling var meget bagud. Så de lagde dræn og han var klar til vs dagen efter

Hans sprogudvikling gik stærkt derfra og hver gang han blev det mindste forkølet løb hans ører - så drænene virkede.

Vi har haft en hård vinter hvor han har været meget syg, flere indlæggelser, han var nærmest gennemsigtig at se på og begyndte at tabe sig. Lægerne sagde at det jo var normalt når han var så ofte syg.

Vi skulle så til kontrol med hans dræn her i marts og der konstaterede de at de var faldet ud. Ørelægen bemærkede så hans kulør og spurgte indtil flere ting og hun sagde så "han lyder bestemt som et polyp-barn".

Vi fik en tid til dræn og så ville de kigge efter polypper samtidig.

De viste sig at han havde en masse polypper. Han blev opereret torsdag morgen og var rigtig skidt efter OP, men faldt til ro efter et par timer og tog sig en ordenlig lur. Bagefter var han pjevset i ca 24 timer. Han kom i institution om mandagen.

Efterfølgende er han blevet en helt anden dreng! Han er sund at se på - er ikke længere gennemsigtig og han har taget 2 kilo på på 1,5 måned. Det er fantastisk!

Puha det blev en lang smørre. Håber du fik svar på lidt af dine spørgsmål.

Skriv endelig hvis du vil vide mere

Tak for dit svar. Isabella har lige haft 2 mdr hvor hun var syg ihvertfald de 1,5 mdr af dem. Hun tabte sig også helt vildt. Jeg har haft en mistanke om de polypper længe da jeg selv har fået fjernet polypper to gange som barn. Selvom jeg ikke ved om det er arveligt så har jeg haft mine mistanker også fordi hun altid har åben mund ligesom jeg har. Jeg har så fået rettet min skillevæg i næsen og fjernet mandler for ca. 4 år siden.
Men det giver utrolig meget mening med ørene nu fordi Isabella slet ikke er med sprogligt. Og står hun med ryggen til skal man kalde meget højt på hende før hun reagere. Så glæder mig utrolig meget til at se fremskridt på både hørelsen og sproget. For hun kigger meget på vores munde når vi siger et ord men hun kan slet ikke få et forståeligt ord ud.

Jeg er så samtidig meget spændt på hvordan det kommer til at gå med at hun ikke må få mad imorgen tidlig. Hun skal først op kl 11. Så når hun står op må hun få et par sodavandsis og vand så kan man håbe det er nok for hende selvom vi nok har balladen når kl slår 2 timer før operationen. Men det går nok alt sammen.

Anmeld

16. april 2013

Jibbe

Dræn er fantastisk! Toke fik lagt dræn kl 08 - vi var hjemme kl 09 og kl 12 efter middagslur, blev jeg vækket af pludrende glad dreng der bankede mig i hovedet og grinte! Han havde aædrig pludret før og hans udvikling raser derudaf!

Anmeld

16. april 2013

Mother-love

Jibbe skriver:

Dræn er fantastisk! Toke fik lagt dræn kl 08 - vi var hjemme kl 09 og kl 12 efter middagslur, blev jeg vækket af pludrende glad dreng der bankede mig i hovedet og grinte! Han havde aædrig pludret før og hans udvikling raser derudaf!

Åhhh hvor dejligt at høre. Er spændt på hvordan Isabella tager det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.