Gode råd ang sut søges....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.710 visninger
16 svar
5 synes godt om
16. april 2013

Krisørensen

Er der nogen der har gode råd til, hvordan man får ens barn til at stoppe med at bruge sut???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

MortilElias2010

Følger med  Min mand er mere tilbageholdende end jeg med afskaffelsen af sutten hos Elias men kan så småt se at selvom han kun bruger den ved aften-sengetide at det går ud over tænderne så har gjort det ret klart for gemalen at vi enten snart skal til Endelave og hænge hans sutter på et suttetræ derover eller lave en kold tyrker så snart vi får ferie (Endelave er min mands fikse ide for så er den langt væk) 

Anmeld

16. april 2013

Laulund87

Vi sendte dem til julemanden og det var det helt rigtige for der har intet været siden Det passede med at hun var næsten 3 år og vi havde snakket med om det inden så hun vidste hvad der skulle ske.

Vi lavede en kuvert sammen, samlede sutter og puttede dem i og så tegnede hun udenpå kuverten. Hun var også med på posthuset for at sende dem. Ca 1 uge senere kom der et diplom retur at hun var en stor pige og at julemanden var meget glad for hendes sutter. Hun var pavestolt

Hun fik en legetøjskanin der skulle passe på hende nu hun måtte undvære sutterne, men den kunne vi godt have undværet for hun er ligeglad med den

Anmeld

16. april 2013

Isabella_mor

vi prøver at sluse sutten ud stille og roligt... så det kun er når han skal sove og bliver ked osv..

det er en lang proces, og det er også derfor vi starter nu... så er han forhåbentlig klar til at vi enten kan : Aflevere sutten til Pjerrot på Bakken.. Eller, hænge den op på suttetræet i fælledparken..

og så må vi gøre noget som jeg har set virker... 

og det bliver så at når han så har sagt farvel til sutten der når han er ca 3 år, så får han lov til at vælge noget legetøj som HAN godt kunne tænke sig i stedet for sutten som kan minde ham om at nu har han ikke sutten mere, fordi at han nu har fået nogle andre ting som han kan blive glad for i stedet... 

Anmeld

16. april 2013

Koen.

du får lige et link til min blog, der står hvordan vi gjorder

http://www.bypigenpaboehlandet.blogspot.dk/2013/03 /projekt-sutte-stop.html

vi har ingen problemer haft og tror det er fordi vi forberedte hende så godt på det

Anmeld

16. april 2013

optimistmor

jeg tog min dreng med i build a bear og suttekluden blev byttet med ca 240kr hund som han passer godt på endnu

sutten "forsvandt" for mig, sagde altid til ham at den er væk når han spurgte til den og så blev han pludselig en stor dreng. 

begge dele skete efter jul og der har ingen problemer været. kun 1 enkelt gang efter hvor han var syg og jeg ikke kunne holde hans sygegræden ud, brugte jeg den på ham i 2nætter men ellers ikke mere og han har heller ikke spurgt efter den siden

Anmeld

16. april 2013

Monski

Krisørensen skriver:

Er der nogen der har gode råd til, hvordan man får ens barn til at stoppe med at bruge sut???

Jamen jeg har en af de der "irriterende" børn der bare er stoppe fra den ene dag til den anden
Anthon har altid været meget glad for sine sutter og skulle minimum have to og allerhelst tre sutter hver nat, og også gerne mange gange i løbet af dagen. I tirsdags tænkte jeg så, nej nu er det slut og jeg sagde til Anthon at nu skulle vi prøve en nat uden sut, han sov fra 19:30-08:45 uden at vågne en eneste gang og siden da har han ikke spurgt efter den vi roser ham RIGTIG meget, så nu synes han jo selv det er meeeega sejt ikke at bruge sut

Anmeld

17. april 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Vi tænker at aflevere sutten til julemanden når vi når jul han bliver 3 marts 14

Anmeld

17. april 2013

MortilElias2010

hannetheis skriver:

Vi tænker at aflevere sutten til julemanden når vi når jul han bliver 3 marts 14

Bliver han 3, d. 14. marts? 

Anmeld

18. april 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
MortilElias2010 skriver:

HaHanbbl

Bliver han 3, d. 14. marts? 

Han bliver 3 år i marts 2014

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.