Skal man betale for faren overnatter på patienthospitalet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2013

LilleChelle

banana3 skriver:

Hvor længe er man på barselsgangen ?

Til man er klar til at komme hjem  

- Vi ville gerne være der til at få hjælp til at få amningen igang, og det var i samråd med sygeplejerskene vi besluttede os for hvornår vi tog hjem. 

Vi havde fået skrevet i vandrejournalen at vi ønskede indlæggelse på barselsgangen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

-Sigrid-

I Esbjerg sov min mand i samme værelse som min datter og jeg, gratis. Sygeplejerskene var endda så søde at hjælpe med at sætte vores senge sammen så vi var sammen når vi sov  Vi betalte ikke en øre i de fire-fem dage vi var der

Anmeld

16. april 2013

tweety2060

det kommer helt an på hvilket sygehus I hører til, for hvert sygehus har forskellige holdninger mm.
ja man er begge nybagte forældre, men barselsgang er forbeholdt fødende kvinder, at deres mænd så KAN blive tilbudt fx overnatning eller mad er en service de tilbyder. De siger jo ikke " at der skal betales " for at tjene på det, men det er ikke et hotel, men et sygehus..... og 250 kroner pr overnatninger er altså billigt i forhold til et rigtig hotel, og så er far stadig tæt på.
Det er jo ikke alle sygehuse der har enestuer og så skal der tages hensyn til en anden kvinde, muligvis kultur/religion mm,.....
Igen hvis der ikke er ret mange fødende kan det måske godt lade sig gøre, men er der mange der føder samme dag, ja så må mænderne, som ikke har født og ikke ammer babyen, sove andensteds......
Meget af den fælles viden I skal have får I at vide når I er sammen, der er jo stortset ingen begrænsninger i besøgstiden. Så meget af informationen ligger "i de vågne timer"......

jeg kan sagens se det fra begge synspunkter, men hvis det fylder så meget hos dig, så ring til dit kommende fødested, og hør hvad rutinerne er, så du ikke har forventninger der ikke kan indfries....

Anmeld

16. april 2013

Chris86

Her fik kæresten to overnatninger gratis med os andre..
Mener dog han skulle betale for aftensmaden begge dage, resten var inkl.
Kan du ikke gå ind på deres hjemmeside og tjekke?
Vi fik en folder fra jordmoderen med alle de oplysninger og priser, mener jeg...

Anmeld

16. april 2013

Fenja09

banana3 skriver:

Når man har født? Vi venter vores den første, og vil selvfølgelig gerne blive på hospitalet og få den hjælp til amning osv. vi kan. Men skal vi betale for at barnets far kan sove der også? Vi bor ikke langt fra sygehuset, men jeg synes det er rigtig vigtigt at vi begge er der alle timer i døgnet den første tid, til vi har lært ham at kende. Hvis det er rigtig at vi skal betale for min kæreste, ved i så hvad det koster ?

Vi bor i Aalborg og da jeg havde født vores datter røg jeg 1 døgn på barselsgangen, hvor det ikke var muligt for Albertes far at overnatte, men da vi kom på patienthotel i 3 dage var det gratis for begge forældre at overnatte. Her i byen er det et hotel inde i midtbyen der har førstegangsforældre. Det eneste han skulle betale for var maden, jeg spiste gratis.

Prøv at spørg din jm om hvordan det foregår i jeres kommune, for som jeg kan læse er det meget forskelligt fra by til by.

/Fenja

Anmeld

16. april 2013

Chevro

banana3 skriver:

Okay, så i den 200-250 er der overnatning OG mad?

Ja man har nemlig brug for hinanden! Og det ville være sindssygt hårdt for mig hvis han ikke skulle være der :/ Så forstår godt dine problemer! Man tænker og tænker...

Jeps (: Det er det.

Anmeld

16. april 2013

Clisolka

banana3 skriver:

Når man har født? Vi venter vores den første, og vil selvfølgelig gerne blive på hospitalet og få den hjælp til amning osv. vi kan. Men skal vi betale for at barnets far kan sove der også? Vi bor ikke langt fra sygehuset, men jeg synes det er rigtig vigtigt at vi begge er der alle timer i døgnet den første tid, til vi har lært ham at kende. Hvis det er rigtig at vi skal betale for min kæreste, ved i så hvad det koster ?

På Rigshospitalet hvor jeg fødte min datter for 2,5 år siden - og hvor jeg skal føde til september bliver min kæreste installeret på deres patienthotel, det kostede omkring 400 kr pr. nat hvor der kun var inkluderet morgenmad  Hvis han skulle spise på barselsgangen hos mig skulle han bestille og betale ved siden af 

Anmeld

16. april 2013

banana3

Chevro skriver:

Ja man har nemlig brug for hinanden! Og det ville være sindssygt hårdt for mig hvis han ikke skulle være der :/ Så forstår godt dine problemer! Man tænker og tænker...

Jeps (: Det er det.

Har lige været inde og læse på vores sygehus´s hjemmeside, og der skal man også betale, håber virkelig ikke vi kommer til at stå i den situation at min kæreste ikke kan være der. jeg vil helt sikkert tage en snak med jordmoderen om det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.