vil gerne videre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
12 svar
3 synes godt om
16. april 2013

Anonym trådstarter

hvordan fandt i ud af med jeres kæreste, i skulle flytte sammen? hvor længe havde i været sammen? aftalte i det, eller skete det stille og rolig?

min kæreste og jeg fandt sammen da vi var femten, for fire år siden. vi har været sammen i weekender og ferier. jeg bor stadigvæk hjemme, og min kæreste gør på en måde også, men alligevel ikke.

jeg vil gerne videre fra at være sammen i weekender, til at flytte sammen. jeg vil gerne opbygge "vores eget liv" sammen. tage næste skridt i vores forhold. men hvordan?

vi har snakket lidt om det. overfor mig har han sagt, der nok går lang tid før vi flytter sammen. men når vi sidder sammen med fx hans venner, og de har spurgt, om vi så snart flytter sammen, har han sagt "det må vi lige se på" og fået det til at lyde som om, vi snart flytter sammen.

vi har været sammen den sidste måned hos ham, hvor jeg bare har kørt ham på arbejde om morgenen og taget bilen i skole. det har gået rigtig godt, at vi har været sammen 24/7. så jeg er ikke i tvivl om, det stadigvæk ville gå, hvis vi flyttede sammen. 

i går prøvede jeg at stikke lidt til ham. jeg sagde, på en fedtende måde "skal vi ik sove sammen til imorgen, til onsdag, til torsdag......" så grinte han og sagde "vil du gerne have, vi flytter sammen?" og smilte. jeg sagde selvfølgelig ja, men det svarede han ikke på.

jeg tror ikke rigtig, han har lyst til, vi skal flytte sammen. men må ærligt indrømme, jeg snart bliver træt af, at skulle være sammen "kun i weekenderne og ferier" .. og jeg vil snart gerne flytte hjemmefra selv. og jeg ved næsten med mig selv, hvis jeg flytter i lejlighed, så gider jeg ikke at skulle betale huslejen i den, hvis vi alligevel altid er hos ham. det giver ikke nogen mening. vi er nemlig altid hjemme hos ham, i hans hus. 

hvordan får man lige bragt emnet på banen? hvordan bliver man lige enige om, at det skal være nu? jeg vil rigtig gerne skabe et liv sammen med ham, hvor vi kun er ham og jeg. vi elsker hinanden og har det rigtig godt sammen, vi mangler bare det næste skridt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

lycly

Prøv at tag en snak om HVORFOR han ikke er helt hooked på det lige nu.
Du kan jo eventuelt nævne for ham at du overvejer at få din egen lejlighed, men at du alligevel synes det er dumt hvis I så ender med at flytte sammen snart, eller når I alligevel altid er hos ham.

Find ud af hvorfor præcist det er han tøver, måske er der en konkret grundt

Anmeld

16. april 2013

B&J

få en god snak med ham omkring det hele, for mig lyder det som om han ikke er klar, også skal man ikke presse på også bare gør det så kan det jo ende med i ikke er sammen ret længe. det skal du også huske...

men hvis han ikke ønsker at flytte sammen jamen så find dit egen men HUSK i så ikke altid kun skal være der for så kunne i jo lige så godt flytte sammen, i bor hjemme begge to og ja jeg kan ikke helt finde ud af alderen på jer så det er også lidt svært på den måde

Anmeld

16. april 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Prøv at tag en snak om HVORFOR han ikke er helt hooked på det lige nu.
Du kan jo eventuelt nævne for ham at du overvejer at få din egen lejlighed, men at du alligevel synes det er dumt hvis I så ender med at flytte sammen snart, eller når I alligevel altid er hos ham.

Find ud af hvorfor præcist det er han tøver, måske er der en konkret grundt

jeg har spurgt ham om det en gang. dertil var hans svar, at han tror ikke, vi kan få det til at fungere. men når vi flere gange har været sammen i en måned i træk, har det jo gået rigtig fint. en måned er ingenting ud af...ja, forevigt, hvis det ender med det.

Anmeld

16. april 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

få en god snak med ham omkring det hele, for mig lyder det som om han ikke er klar, også skal man ikke presse på også bare gør det så kan det jo ende med i ikke er sammen ret længe. det skal du også huske...

men hvis han ikke ønsker at flytte sammen jamen så find dit egen men HUSK i så ikke altid kun skal være der for så kunne i jo lige så godt flytte sammen, i bor hjemme begge to og ja jeg kan ikke helt finde ud af alderen på jer så det er også lidt svært på den måde

han har sit eget hus inklusiv 25.000 kvm grund så han bor ikke hjemme. det er lidt svært at forklare, uden at skrive en lang smøre  

jeg passer meget på, med ikke at presse ham. men hvis han mener, vi først kan flytte sammen om flere år, så må jeg bakke ud. for jeg har ikke lyst til, vi skal bo hver for sig de næste par år, for at være hos ham hele tiden. det giver ingen mening i mit hoved.

han er 19 og jeg fylder 19 i september.

Anmeld

16. april 2013

lycly

Anonym skriver:

jeg har spurgt ham om det en gang. dertil var hans svar, at han tror ikke, vi kan få det til at fungere. men når vi flere gange har været sammen i en måned i træk, har det jo gået rigtig fint. en måned er ingenting ud af...ja, forevigt, hvis det ender med det.

Altså I har jo kendt hinanden så længe, så der kan vel snart ikke være mere tilbage I ikke ved om hinanden eller som kan overraske jer hvis I flytter sammen

Men ja, der ER forskel på at bo sammen og så bare ses meget ofte - men hvis man bare er opmærksom på at man vil have det til at fungere, så kan man også sagtens

Anmeld

16. april 2013

B&J

Anonym skriver:

han har sit eget hus inklusiv 25.000 kvm grund så han bor ikke hjemme. det er lidt svært at forklare, uden at skrive en lang smøre  

jeg passer meget på, med ikke at presse ham. men hvis han mener, vi først kan flytte sammen om flere år, så må jeg bakke ud. for jeg har ikke lyst til, vi skal bo hver for sig de næste par år, for at være hos ham hele tiden. det giver ingen mening i mit hoved.

han er 19 og jeg fylder 19 i september.

jamen så er det måske ikke ham, når han er 19 og har egen hus, jamen så har han jo hele livet og ind i mellem svært at få en ind i sit hus og især når man er så ung...

få en god snak det tror jeg i har behov for, for måske har han ikke så travlt som du har det

Anmeld

16. april 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Altså I har jo kendt hinanden så længe, så der kan vel snart ikke være mere tilbage I ikke ved om hinanden eller som kan overraske jer hvis I flytter sammen

Men ja, der ER forskel på at bo sammen og så bare ses meget ofte - men hvis man bare er opmærksom på at man vil have det til at fungere, så kan man også sagtens

lige præcis. vi kender hinanden på alle punkter.

jeg ved, vi vil få det til at fungere. selvfølgelig vil der være ting, vi er uenige om, men så må vi jo gå på kompromis. vi har snakket lidt om, hvordan vi hver især ønsker, det skal være, hvis vi flytter sammen. og overraskende nok, var vi meget enige og ens i vores holdninger. dog er det længe siden, vi snakkede om det.

Anmeld

16. april 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jamen så er det måske ikke ham, når han er 19 og har egen hus, jamen så har han jo hele livet og ind i mellem svært at få en ind i sit hus og især når man er så ung...

få en god snak det tror jeg i har behov for, for måske har han ikke så travlt som du har det

han har lige overtaget huset (det er hans fars hus), og jeg har været hos ham lige siden. så vi har "boet sammen" fra start.

jeg føler bare, han ikke kan se en fremtid sammen med mig 

Anmeld

16. april 2013

B&J

Anonym skriver:

han har lige overtaget huset (det er hans fars hus), og jeg har været hos ham lige siden. så vi har "boet sammen" fra start.

jeg føler bare, han ikke kan se en fremtid sammen med mig 

jamen snak med ham om hvad han føler ved jo heller ikke hvor længe det har stået på hvor i har "boede sammen" måske er han bare ikke klar, han er jo ikke så gammel, og har jo hele livet foran sig... og måske vil han gerne bo med dig bare ikke NU

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.