Hader min kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2013

KittyCatta

Ja vi har. Men han har et eller andet med at gå i selvforsvar og hidse sig op når vi skal snakke om tingene og det pisser mig bare så meget af. Kan bare mærke han går i det mode lige så snart jeg prøver at få lidt kommunikation igang. Eller også siger han at ikke orker at snakke, altså han kotter mig bare af. 

Uden at forsvare ham, kan det så tænkes at han lider af en depression? Hans adfærd lyder præcis ligesom min far, der led af svær depression. Han var for flov til at bede om hjælp, og derfor lukkede han os fuldstændig ude og var altid sur.
Det endte en dag, hvor min søster blev kørt ned og var tæt på at slippe denne verden. Han brød fuldstændig sammen og fik derefter hjælp. Det hjalp på deres ægteskab, at han fik åbnet op og de fik snakket om tingene. Det er jo også nemmere at tage hensyn til, når man ved at han har det svært. Siden har min far fortalt at han var mindst lige så frustreret som vi var.

Men ellers hvis du vurderer at der ikke er noget håb, skal du ikke være i det forhold. Det er absolut ikke sundt, hverken for dig og jeres barn eller for din kæreste. Stort kram til dig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

Anonym trådstarter

KittyCatta skriver:

Uden at forsvare ham, kan det så tænkes at han lider af en depression? Hans adfærd lyder præcis ligesom min far, der led af svær depression. Han var for flov til at bede om hjælp, og derfor lukkede han os fuldstændig ude og var altid sur.
Det endte en dag, hvor min søster blev kørt ned og var tæt på at slippe denne verden. Han brød fuldstændig sammen og fik derefter hjælp. Det hjalp på deres ægteskab, at han fik åbnet op og de fik snakket om tingene. Det er jo også nemmere at tage hensyn til, når man ved at han har det svært. Siden har min far fortalt at han var mindst lige så frustreret som vi var.

Men ellers hvis du vurderer at der ikke er noget håb, skal du ikke være i det forhold. Det er absolut ikke sundt, hverken for dig og jeres barn eller for din kæreste. Stort kram til dig 

Han siger han har talt med en psykologi lære da han gik på noget skile her for et års tid siden og hun mener ikke han fejler noget. Han har også fået en test hos vores lægen og han sagde han havde en let depression men ikke noget man ville gøre noget ved. Men han synes vi har et lorte liv og siger han føler sig presset. Altså hvis jeg siger ihh hvor har vi et dejligt liv osv siger han at han synes det er lort eller også svare han ikke. men jo har virkelig prøvet at få ham til psykolog.

Anmeld

13. april 2013

JustMe

Hvis jeres kommunikation er så elendig, som den lyder til at være, og han kan mærke dine negative følelser for ham, så er der måske ikke noget at sige til, at han går i baglås og ikke synes, livet er en dans på roser? I skylder jeres barn at få forholdet på rette køl eller afslutte det.

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

JustMe skriver:

Hvis jeres kommunikation er så elendig, som den lyder til at være, og han kan mærke dine negative følelser for ham, så er der måske ikke noget at sige til, at han går i baglås og ikke synes, livet er en dans på roser? I skylder jeres barn at få forholdet på rette køl eller afslutte det.

Det kan han da helt sikkert, selvom jeg virkelig føler kærlighed for ham hver dag, får bare en kold klud i hovedet hver gang jeg viser ham det. Enten ingen, negativ reaktion eller afvisning. Jeg føler mig alene Selvom han sidder ved siden af.

Anmeld

13. april 2013

Miss-86

Hvad er det, der gør at du har den følelse?

Livet er for kort, til at gå og have det sådan - Så jeg synes du skal få det løst, enten med eller uden ham.

Pøj Pøj (hvis man kan sige det)

Anmeld

13. april 2013

JustMe

Anonym skriver:

Det kan han da helt sikkert, selvom jeg virkelig føler kærlighed for ham hver dag, får bare en kold klud i hovedet hver gang jeg viser ham det. Enten ingen, negativ reaktion eller afvisning. Jeg føler mig alene Selvom han sidder ved siden af.

Som de andre siger, så er livet for kort til at være ulykkelig. Personligt havde jeg konfronteret ham og sagt "Så er det nu, vi skal have vendt skuden, eller jeg smutter".

Anmeld

13. april 2013

banana3

Muhmi skriver:

Så smid dog manden af helvedes til hvis du hader ham så meget... Det kan da ikke være rigtigt at man skal blive sammen når man ligefrem går og hader hinanden... Ud med ham, eller flyt selv, det andet er dit barn bestemt ikke tjent med...

Helt enig søde

Anmeld

13. april 2013

mpr

Anonym skriver:

Han siger han har talt med en psykologi lære da han gik på noget skile her for et års tid siden og hun mener ikke han fejler noget. Han har også fået en test hos vores lægen og han sagde han havde en let depression men ikke noget man ville gøre noget ved. Men han synes vi har et lorte liv og siger han føler sig presset. Altså hvis jeg siger ihh hvor har vi et dejligt liv osv siger han at han synes det er lort eller også svare han ikke. men jo har virkelig prøvet at få ham til psykolog.

Hvis du vil kæmpe for forholdet forsat så ville jeg foreslå at gå ned sammen med ham ved lægen og sige han virkelig har brug for en henvisning til psykolog.. Lig præs på.. Jeg havde selv en læge der blot sagde jeg ikke fejlede noget, så fik jeg så en ny læge som med det samme henviste mig og der viste det sig at jeg havde gået med en let depression i flere år.. Det kan godt være en let depression ikke er "jeg går ud og tager livet af mig selv" tanker, men det er hårdt rigtig hårdt og man har svært ved at have tankerne og overskuddet til altid at være i godt humør.. 

Men i hvert fald så håber jeg du finder ud af med dig selv hvad du vil, for at i går og hader hinanden på fuld tryk er ikke et godt for nogen af jer og det er ikke et godt forbillede for jeres barn. Barnets forhold senere i livet er jo tit påvirket af hvordan de som små så mor og far opføre sig uanset om de var sammen eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.