Hvordan gør I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
14 svar
1 synes godt om
12. april 2013

MorDk

Jeg er "Alenemor" her i weekenden med Bassen på 2,6 år og Prinsessen på 6 mdr. Ej men det der med at putte er godt nok noget der trækker tænder ud! OM*G!

Hvordan fanden gør I ene mødre til 2 små børn? Eller andre som lægger ungerne alene? HJÆÆÆÆLP!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

LR85

Hey hey.

jeg er alene med børnene (en på 3 år og en på 10 mdr) 4 dage om ugen fra 09-01. (manden er restaurantschef)

Det går egentlig udemærket. Jeg lægger den store først, da han ikke sover middagslur mere og derfor kommer i seng kl 19.

Min lille dreng er ved at gå fra 2 til 1 lur og derfor er rytmen lidt sen for tiden, han få sin 2. lur kl 15-16, og kommer så i seng ved 20-21 tiden.

vi er jo vant til det og den store har været vant til at den lille også er der og jeg er alene så meget med dem, og man skal vente og man kan blive afbrudt i fx godnat historien. 

det ER virkelig hårdt til tider. Hva synes du at du oplever?

Anmeld

12. april 2013

MorDk

LR85 skriver:

Hey hey.

jeg er alene med børnene (en på 3 år og en på 10 mdr) 4 dage om ugen fra 09-01. (manden er restaurantschef)

Det går egentlig udemærket. Jeg lægger den store først, da han ikke sover middagslur mere og derfor kommer i seng kl 19.

Min lille dreng er ved at gå fra 2 til 1 lur og derfor er rytmen lidt sen for tiden, han få sin 2. lur kl 15-16, og kommer så i seng ved 20-21 tiden.

vi er jo vant til det og den store har været vant til at den lille også er der og jeg er alene så meget med dem, og man skal vente og man kan blive afbrudt i fx godnat historien. 

det ER virkelig hårdt til tider. Hva synes du at du oplever?

Her til aften fx. der skreg begge to... Min datter ville ikke falde til ro som hun ellers plejer. Hun er begyndt at blive meget pyller og vil ikke have jeg går. Min søn ja han er bare ikke nem at lægge. Måtte også gå fra ham nogen gange... under putningen .... og så står han bare op. Til sidst blev han liggende og han faldt selv i søvn (for første gang i EVIGHEDER) 2½ time bruger jeg... SUK!

Anmeld

12. april 2013

Hvem?

MorDk skriver:

Jeg er "Alenemor" her i weekenden med Bassen på 2,6 år og Prinsessen på 6 mdr. Ej men det der med at putte er godt nok noget der trækker tænder ud! OM*G!

Hvordan fanden gør I ene mødre til 2 små børn? Eller andre som lægger ungerne alene? HJÆÆÆÆLP!

Det kræver træning, træning og træning!

Manden er kørt når vi står op og kommer først hjem når drengene sover = Jeg er ALENE med ALT

Da der kun er 10,5 mdr mellem dem, blir de puttet samme kl. men efter aftensmad er det badtid, så sidder vi li i sofaen og læser lidt, så børstes der bisser, også putter jeg den yngste, mens den store går på hans værelse og "venter", indtil jeg kommer ind til ham også kan det være jeg skal derop et par gange mere til dem hver

Anmeld

12. april 2013

Koen.

MorDk skriver:

Jeg er græsenke 5 dage om ugen, og ja det kan dælme give grå hår, men normalt er de ret nemme at putte begge to

Anmeld

12. april 2013

raca

jeg lage dem i dobbelt sengen..

ammede den lille mens jeg læste for den store.. den lille faldt i søvn og jeg puttede den store..

Anmeld

12. april 2013

LR85

MorDk skriver:

Her til aften fx. der skreg begge to... Min datter ville ikke falde til ro som hun ellers plejer. Hun er begyndt at blive meget pyller og vil ikke have jeg går. Min søn ja han er bare ikke nem at lægge. Måtte også gå fra ham nogen gange... under putningen .... og så står han bare op. Til sidst blev han liggende og han faldt selv i søvn (for første gang i EVIGHEDER) 2½ time bruger jeg... SUK!

Ejjj ja så kan jeg godt forstå dig.

min store, lægger jeg bare. Siger det er sengetid, læser godnat historie og alt det med putteritualet. 

Så ligger han måske og kalder lidt eller snakker lidt, men ikke noget vildt. Det tager 10 in at putte ham.

den lille er straks værre. Han får flaske når han skal puttes og falder ikke altid i søvn med den, og så græder han og kalder og kan jo ikke forstå hvorfor jeg går og vil jo bare gerne op. Men prøver a tage ham lidt op, sidde med ham, få ham til ro, og lægge ham igen osv. 

Anmeld

12. april 2013

MorDk

LR85 skriver:

Ejjj ja så kan jeg godt forstå dig.

min store, lægger jeg bare. Siger det er sengetid, læser godnat historie og alt det med putteritualet. 

Så ligger han måske og kalder lidt eller snakker lidt, men ikke noget vildt. Det tager 10 in at putte ham.

den lille er straks værre. Han får flaske når han skal puttes og falder ikke altid i søvn med den, og så græder han og kalder og kan jo ikke forstå hvorfor jeg går og vil jo bare gerne op. Men prøver a tage ham lidt op, sidde med ham, få ham til ro, og lægge ham igen osv. 

Åhhh lucky you.... Jeg er så træt af putningen...

Anmeld

12. april 2013

LR85

MorDk skriver:

Åhhh lucky you.... Jeg er så træt af putningen...

Det kan jeg godt forstå.

vi har KÆMPET med den store fra han var 10 måneder til 2 år, men derfra fik vi indkørt nogen gode rutiner. 

Men tænker, et barn på snart 3, forstår jo ret meget.

kan du ikke bare sige 'nu stopper du, godnat!' -jeg ved ikke, han jo kun prøvet den ene på 3 år og jeg siger bare at nu stopper han med fis og ballade, godnat. Og så går jeg ind i stuen. 

Anmeld

12. april 2013

Wik

Her bruger vi eller jeg 2 timer på putning af vores 2,5 årige. Og er selv alene denne her weekend og hun er først lige faldet i søvn. 

Jeg har brugt hele hendes liv på at træne, og det går stadig af H til. 

Så kan bare sige, Gud hvor jeg føler med dig, og ikke glæder mig til om tre uger hvor jeg har to styks.... 7,9, 13 er det noget andet med den nye

Rigtig god weekend og håber du får en god nattesøvn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.