Pernille L skriver:
Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre!
Vores datter er 14 måneder lige om lidt og hun skal starte i Dp her den 1/5 .
.
Vi var ude og hilse på dagplejen igår og selvfølgelig børnene.
Hun var super sød og der var rigtig god kemi, men jeg kan bare ikke holde ud og tænke på der er andre der skal passe mit barn
Jeg græd flere gange da vi har derude og hver gang jeg kommer til at tænke på det er jeg ved at bryde sammen.
Så please, kom med jeres historier.!
bliver det bedre?.
Nu har jeg ikke haft det som dig, har aldrig grædt over at min datter skulle i dp, syntes kun det var dejligt for hende at komme til at være sammen med andre børn. MEN kan sagtens forstå at det er hårdt at give alt ansvar til et andet menneske i de timer hun er afsted.
Hvis man skal se det fra din datters perspektiv så tror jeg det er ekstremt vigtigt at du ikke viser at du er ked af det og nervøs, for det smitter selvfølgelig af på hende og gør det nok også sværere for hende at blive afleveret. Du skal udstråle tryghed når du aflevere hende og være konsekvent - det tror jeg er den nemmeste måde at håndtere overgangen på.
Jeg valgte ikke at sidde hos dp i flere dage for at køre hende ind, men det bruger mange - jeg tror bare ikke altid at det er det nemmeste for barnet, men mange gange et behov moren har og på den måde kan det ofte blive sværere for barnet at se at hos dp mor er jeg alene uden mor. Men kør hende ind som du ser bedst, bare husk at det skal være fra din datters synspunkt. Så er det bedre at aflevere hende i 3 timer og hente hende igen, hvis det får dig til at få det bedre.
/Fenja 
Anmeld