Det er ikke heeelt det samme, men vil nu alligevel fortælle det.
Jeg er i behandling for barnløshed, og har søgt nyt job fordi jeg af mange grunde ikke trives på mit nuværende job mere.
Jobbet jeg søgte var til start hurtigst muligt, men jeg havde jo 1 måneds opsigelse. Behandlingen (barnløshed) startede i April, og i teorien ville jeg jo så kunne være gravid, hvis jeg startede i det nye job 1. Maj. Men jeg valgte ikke at sige noget om behandlingen til samtalen, da jeg ikke ville vælges fra pga. det. Chefe, hvor jeg var til samtale spurgte endda om jeg var gift og havde børn, hvortil jeg kunne svare gift ja, men ingen børn... endnu...
Jeg fik desværre ikke jobbet, grundet en gammel ansat også søgte det, og det var jo nemmere for dem, at det var en der kendte det.
Men hvis jeg var dig, ville jeg tage til den her første samtale uden at sige noget om graviditeten, og hvis de så spurgte ind til børn eller lign. kan du jo bare sige at i gerne vil have børn på et tidspunkt. Så lyver du ikke..
Og hvis de så ringer og vil have dig til en yderligere samtale, ja så ville jeg nok personligt også have dårlig samvittighed over ikke at sige noget.
Men til første samtale ville jeg holde graviditeten for mig selv
Anmeld