At sortere ud i sit tøj!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2013

mariamiss6

Joerse skriver:

Nu har jeg besluttet mig at jeg vil af med ALT det tøj jeg ikke bruger regelmæssigt mere.. 

Og nu sidder jeg så og tænker over hvordan det skal komme til at gå, jeg er nemlig en af den der hver gang jeg tager et stykke tøj plejer at sige "hvis jeg smider den ud, kommer jeg garenteret til at mangle den".. Men nej denne gang skal ALT der ikke bliver brugt væk.. (jeg har er værelse på 9-10 kvm fyldt med tøj, det er over alt på gulvet stativer hylder skabe osv. der er simpelthen ikke plads mere.. 

Men hvordan gøre i mår der skal grov sorteres i tøjet?  

God dag der ude 

start et sted.  

Sommertøj for eksempel, det er jo liiiige om lidt....

Løft det op foran dig, kig på det, og spørg dig selv

1. Er den pæn?

2. Kan jeg passe den?

3. Brugte jeg den sidste år?

Hvis du svarer nej til 1 eller flere af de 3, så ud med den.

Når du kigger på vintertøj, så tænk på om du har brugt det i denne sæson. Og stil ellers dig selv de samme spørgsmål som før. 

Kig alt dit overtøj igennem.

Og stil dig selv det samme spørgsmål....

Det eneste spørgsmål du IKKE skal stille er - kommer jeg til at kunne passe den? For så ender du med at beholde det hele, hvis du har ældre tøj du ikke har kunnet passe længe

Hvis hele det store rum er uoverskueligt for dig, så tag en kasse/bunke/stativ/hyldefuld ud af gangen - ud af rummet, ind i stuen, og sæt dig med en pose på den ene side, så tingene kan ryge ned i skraldeposen med det samme, og læg tøjet i sorterede bunker til den anden side. 
Smid en CD på så du kan skråle samtidig, så har du det godt, og tænker ikke for meget

Hvis du har et skab som dit tøj skal ind i når det er sorteret, så TØM skabet først, sådan at du kan lægge det du vælger at beholde ind med det samme  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.