Min datter på 20 mdr er seriøst ramt af morsyge for tiden. Hendes far og jeg deler hende 7/7 og når jeg får hende hjem om mandagen vågner hun tit om natten og ender som regel med at hun sover sammen med mig. Og så er der ikke noget de andre nætter. Men i denne uge har hun sovet hos mig hver nat, hun bliver ked når jeg afleverer hende i Dp om morgenen, i dag skabte hun sig i Kvickly fordi hun VILLE bæres men kun af mig (og jeg er efterhånden rimelig højgravid så jeg kan ikke bære på hende). Her til aften stod hun og hev i mine ben mens jeg lavede mad og da vi så skulle spise ville hun ikke sidde i sin højstol, hun ville sidde hos mig. Det fik hun ikke lov til fordi jeg gerne vil lære hende at hun skal sidde i sin egen stol og at det ikke nytter noget bare at skrige.
FUCK det er hårdt, og jeg er dybt ulykkelig over det fordi om 2 1/2 uge kommer lillebror som OGSÅ skal have min opmærksomhed, hvordan gør jeg lige det uden at Julia føler sig svigtet ??
Tanken om at vores 7/7 ordning måske ikke er det rigtige for hende skærer i mit hjerte, for jeg VED at hendes far aldrig går med til at lave den om 
Min datter er samme alder som din og har også perioder hvor hun er fuldstændig som du beskriver. I øjeblikket er det kun far der dur. For et par uger siden var det mig.
Vores store pige var på samme måde i flere forskellige faser. Jeg tror det er når der er et nyt "spring" på vej. Her gør vi ikke så meget ved det. Det kan være hårdt mens det står på, men pludselig så bliver det bedre igen. Her havde hun en periode hvor hun var ked af det når jeg gik fra vs om morgenen. Men så gik vi over til, at hun i en periode skulle spise der. Så holdt det op, fordi hun så hyggede sig med morgenmaden mens mor sagde farvel.
Men ja, du har ret. Det bliver sikkert en hård periode når babyen kommer fordi hun stadigvæk er så lille, at hun ikke helt forstå at sætte sine egne behov til side, vente osv. Er det samme far?
ps. far og mor er sammen, så ved desværre ikke rigtig noget omkring 7/7 ordning. Håber det flasker sig og held og lykke med fødslen når du når der til.
Anmeld