parfume og sminke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.353 visninger
22 svar
2 synes godt om
11. april 2013

mn

Jeg var lige lidt i tvivl om hvilket emne det hørte under men nu blev det altså det her :p

Mit spørgsmål er hvorfor anbefaler man at man ikke bruger parfume eller sminke når man forsøger/er gravid både i forhold til kvinden og manden? nu bruger de færreste mænd nok sminke men tror godt i ved hvad jeg mener :p

kan huske jeg en gang så et program hvor en masse par skulle prøve at blive gravide hvor de så blev testet for bl.a. om de havde nogle homonforstyrrende stoffer i kroppen som man kunne få af parfume købt udenfor europa, men hvis det er den eneste grund hvorfor forbyder man det så helt? kunne man så ikke bare skrive man kun må bruge produkter købt inden for europa? eller er der andre grunde til man fraråder det helt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

gædde/gitte

Mette N skriver:

Jeg var lige lidt i tvivl om hvilket emne det hørte under men nu blev det altså det her :p

Mit spørgsmål er hvorfor anbefaler man at man ikke bruger parfume eller sminke når man forsøger/er gravid både i forhold til kvinden og manden? nu bruger de færreste mænd nok sminke men tror godt i ved hvad jeg mener :p

kan huske jeg en gang så et program hvor en masse par skulle prøve at blive gravide hvor de så blev testet for bl.a. om de havde nogle homonforstyrrende stoffer i kroppen som man kunne få af parfume købt udenfor europa, men hvis det er den eneste grund hvorfor forbyder man det så helt? kunne man så ikke bare skrive man kun må bruge produkter købt inden for europa? eller er der andre grunde til man fraråder det helt?

netop pga alle de farvestoffer og kemikalier der er i det.... og der er jo også parfume i meget makeup.

Mange udvikler jo allergi overfor makeup på et tidspunkt...og kan man selv få mén af det så kan baby jo også...

Anmeld

11. april 2013

mn

gædde/gitte skriver:

netop pga alle de farvestoffer og kemikalier der er i det.... og der er jo også parfume i meget makeup.

Mange udvikler jo allergi overfor makeup på et tidspunkt...og kan man selv få mén af det så kan baby jo også...

okay den del havde jeg ikke overvejet der var i det, tak for dit svar

Anmeld

11. april 2013

gædde/gitte

Mette N skriver:

okay den del havde jeg ikke overvejet der var i det, tak for dit svar

så lidt....

...så er det så bare om man kan overholde det.... jeg har sgu svært ved at undvære makeup...så har bare skåret ned på de

Anmeld

11. april 2013

mn

gædde/gitte skriver:

så lidt....

...så er det så bare om man kan overholde det.... jeg har sgu svært ved at undvære makeup...så har bare skåret ned på de

Jeg kan så sagtens undvære sminke ellers må man jo bruge nielens jord i yderste nødstilfælde

Men parfume kommer jeg godt nok til at mangle når det er og kæresten nægter at stoppe med at bruge parfume, han mener det er fint så længe man kun sprøjter på tøjet :p 

Anmeld

11. april 2013

gædde/gitte

Mette N skriver:

Jeg kan så sagtens undvære sminke ellers må man jo bruge nielens jord i yderste nødstilfælde

Men parfume kommer jeg godt nok til at mangle når det er og kæresten nægter at stoppe med at bruge parfume, han mener det er fint så længe man kun sprøjter på tøjet :p 

bruger kun nilens jord  ... hvis jeg ikke har lidt på vipperne så spørger folk, om jeg er syg

parfume kan jeg tilgengæld kan jeg godt undvære parfume

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

gædde/gitte skriver:

så lidt....

Der findes jo naturlige mærker uden makeup uden alt det tilsatte skidt

Anmeld

11. april 2013

gædde/gitte

Janne T. skriver:

Der findes jo naturlige mærker uden makeup uden alt det tilsatte skidt

hvilke??

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

gædde/gitte skriver:

hvilke??

Jane Iredale for eksempel

Anmeld

11. april 2013

gædde/gitte

Janne T. skriver:

Jane Iredale for eksempel

Tak

skal googles

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.