Jer med lange cyklusser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

mpr

B&J skriver:

nu er jeg dog på p-piller men på 10-11 dagen s¨å kommer min for fuld udblæsning... også mere ind det er sjovt... men håber du kan finde en løsning

Hmm det kan være jeg skal være mere opmærksom på det i fremtiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

Frk. Himmelblå

Chel1992 skriver:

Hehe jeg må håbe jeg også har nogle super æg et sted derinde

Men hvor er det da belastende ikke at kunne regne med noget.. Jeg har jo ingen ide om hvornår jeg eventuelt kunne være gravid og derved kunne teste for jeg kan ikke vide hvor lang cyklussen er.... Men ja det er da rart at der er andre med samme problem selvom det er træls

Sex (mindst) hver anden dag og test hver 3. uge 

Anmeld

11. april 2013

mpr

Frk. Himmelblå skriver:

Sex (mindst) hver anden dag og test hver 3. uge 

Haha ja prøver at holde det på hver anden dag, men har jeg det for ofte så får jeg det man kalder bryllups blære (at jeg render på toilet som havde jeg blærebetændelse dog uden at man kan gøre noget ved det) :s så kan kun have sex hver anden eller tredje dag for at undgå det, men super så skal jeg bare lige have skrevet det i kalenderen

Anmeld

11. april 2013

Kløver

Jeg havde før en fast cyklus på 42-44 dage, blev rodet rundt efter graviditet, og efter minipiller i 8 mdr er den igen noget rod, nu på dag 21, og har hver dag testet negativ for æl, og ikke skyggen af mens. Forstår godt du er frustreret, har du snakket med lægen om den lange cyklus

Anmeld

11. april 2013

mpr

Maja84 skriver:

Jeg havde før en fast cyklus på 42-44 dage, blev rodet rundt efter graviditet, og efter minipiller i 8 mdr er den igen noget rod, nu på dag 21, og har hver dag testet negativ for æl, og ikke skyggen af mens. Forstår godt du er frustreret, har du snakket med lægen om den lange cyklus

Puha.. Ja mine p-piller ødelage godt nok også min cyklus.. mine cyklusser hed 27, 10, 89 (skrev lige forkert oppe i toppen) og nu 42 suuk så forsvinder et halvt år altså hurtigt o_O

Men ja jeg har snakket med lægen om det :/

Anmeld

11. april 2013

Kløver

Chel1992 skriver:

Puha.. Ja mine p-piller ødelage godt nok også min cyklus.. mine cyklusser hed 27, 10, 89 (skrev lige forkert oppe i toppen) og nu 42 suuk så forsvinder et halvt år altså hurtigt o_O

Men ja jeg har snakket med lægen om det :/

Håber du snart får stabil cyklus, måske du kan få lægen til at henvise til gyn. Som kan hjælpe dig

Anmeld

11. april 2013

JustMe

Du kan sagtens have PCO uden at have hormonel ubalance (PCOS). I korte træk er PCO betegnelsen på æggestokke med flere ægblærer på (PolyCystiske Ovarier). Hvis man samtidig har problemer med uregelmæssige menstrationer, hormonel ubalance, uønsket hårvækst mv. tilføjes der et "S" (PolyCystisk OvarieSyndrom).

Så hvis du vil have afklaret om du har PCO, kommer du nok ikke udenom en scanning af dine æggestokke

Da vi startede med at prøve at gøre mig gravid, havde jeg i sin tid en cyklus på alt mellem 40 og 90-120 dage. Så vidt jeg blev informeret, er der sjældent ægløsning, hvis ens cyklus er over 60 dage. Jeg blev derfor henvist til gynækolog med henblik på udredning, fik konstateret PCOS og blev indstillet til insemination. Jeg havde imidlertid i forvejen mistænkt PCO, så jeg startede med at tabe mig og blive normalvægtig og så begyndte jeg at spise efter KISS-principperne (Se bogen "Spis Dig Gravid") og pludselig blev mine cykli reduceret til under 100 dage. Jeg havde kun spist efter de kostprincipper i 2 mdr, da jeg blev gravid (i en cyklus på ca 60 dage) uden insemination.

Bottom line: mit råd ville være at få en henvisning til en dygtig gynækolog inden for området samt begynde at spise efter KISS-principperne

Anmeld

11. april 2013

E.J.mor.

hej jeg har også voldsomme cyklus problemer -mit problem begyndte efter jeg fik min datter for 4 1/2 år siden der begyndte de ureglmæssige og kostante blødninger og har dem endnu, jeg har fået en hormon spiral,,,men den hjælper ikke jeg bløder 1 måned af gangen og har en cyklus på op til 6o dage.

jeg har gået til gynegolog li siden jeg fik min datter hver 3 måned gør jeg, og problemet var min tykke slimhinde i min livmoder, og at det var hormonspiralen som skulle gå ind og gøre den mindre.

det skal lige siges at jeg er overvægtig og har de sidste år gået til kostekspert hver uge og fortsætter lang lang tid endnu men har indtil videre tabt 21 kg, og min gynegolog siger at mit vægttab vil ændre min cyklus så den blir bedre så det håber jeg jo heletiden, men jeg fik nok af de blødninger så nu jeg også begyndt på p piller ved siden af som skal stoppe min blødninger, det stoppet så også efter tre dage og så begyndte mine smerter og jeg fik antibiotika, men skal til akut scanning imorgen pga de voldsomme smerter- og jeg har os haft talt m min gynegolog flere gange om pco, men jeg har ingen tegn på det- på trods af de lange cyklusser og lange blødninger og cyster af og til på min æggestokke, blir jo scannet hver 3 måned og har fået taget blodprøve for mine æggestokke og det viser ingenting, men de siger det er pga mine hormoner efter jeg har fået min datter.

er lidt nervøs for scanningen i morgen

godt at vide man ikke er alene med de lange cyklusser.

hilsen frusteret charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.