bøllen skriver:
Nå kom da lige til at skrive om mad med en bruger herinde fra , så faldt tanken på hj.lavet forårs ruller. Det kunne jeg godt tænke på at lave en dag , har fundet 1 opskrift i et blad men HVILKEN er din bedste opskrift på FORÅRSRULLER
Jeg lavede på et tidspunkt en FANTASTISK dessert med forårsrulledej. Jeg ved ikke om du vil betegne det som forårsruller hvis det er en dessert. :-) Forårsrulledejen laver jeg aldrig fra bunden, det køber jeg i asiatiske specialbutikker.
Men altså: desserten. Bananer hakkes, nødder hakkes, chokolade hakkes, og det hele blandes lidt sammen og fyldes til sidst i forårsrullestykkerne, rulles sammen og frituresteges. Vi spiste det med vanilleis, og det var virkelig en af de bedste desserter vi længe har fået. Vi spiste alt for mange af dem! Ikke at jeg har fortrudt.
Man kan også lave med anden slags frugt/bær (vi lavede et par enkelte med skovjordbær fra haven), men banan er god fordi den ikke er så "våd".
Derudover skal jeg også snart selv til at lave en masse almindelige forårsruller til en fest vi skal holde, og da lader jeg mig inspirere af Spise med Prices udgave. Jeg kan godt lide deres idé med at grofthakke rå rejer og komme i blandingen, og de kommer rigtig meget smag i fyldet også, og det synes jeg er vigtigt. Alt for mange af de færdigkøbte forårsruller smager ikke af andet end dej, så de er ret kedelige, synes jeg.
Anmeld