Hj.lavet forårsruller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.857 visninger
11 svar
2 synes godt om
10. april 2013

bøllen

Nå kom da lige til at skrive om mad med en bruger herinde fra , så faldt tanken på hj.lavet forårs ruller. Det kunne jeg godt tænke på at lave en dag , har fundet 1 opskrift i et blad men HVILKEN er din bedste opskrift på FORÅRSRULLER 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

asphodel

bøllen skriver:

Nå kom da lige til at skrive om mad med en bruger herinde fra , så faldt tanken på hj.lavet forårs ruller. Det kunne jeg godt tænke på at lave en dag , har fundet 1 opskrift i et blad men HVILKEN er din bedste opskrift på FORÅRSRULLER 

Jeg lavede på et tidspunkt en FANTASTISK dessert med forårsrulledej. Jeg ved ikke om du vil betegne det som forårsruller hvis det er en dessert. :-) Forårsrulledejen laver jeg aldrig fra bunden, det køber jeg i asiatiske specialbutikker.

Men altså: desserten. Bananer hakkes, nødder hakkes, chokolade hakkes, og det hele blandes lidt sammen og fyldes til sidst i forårsrullestykkerne, rulles sammen og frituresteges. Vi spiste det med vanilleis, og det var virkelig en af de bedste desserter vi længe har fået. Vi spiste alt for mange af dem! Ikke at jeg har fortrudt.  Man kan også lave med anden slags frugt/bær (vi lavede et par enkelte med skovjordbær fra haven), men banan er god fordi den ikke er så "våd".

Derudover skal jeg også snart selv til at lave en masse almindelige forårsruller til en fest vi skal holde, og da lader jeg mig inspirere af Spise med Prices udgave. Jeg kan godt lide deres idé med at grofthakke rå rejer og komme i blandingen, og de kommer rigtig meget smag i fyldet også, og det synes jeg er vigtigt. Alt for mange af de færdigkøbte forårsruller smager ikke af andet end dej, så de er ret kedelige, synes jeg.

Anmeld

11. april 2013

banana3

bøllen skriver:

Vi lavede hjemmelavet forårsruller i går! Det er bare SÅ godt!

Her hjemme bestod fyldet af:

Kylling
Rød Peber
Tørrede chilli
Fetaost
Pikantost
Kål
Løg

Dejen var en god gang rispapir (det får vi tit her hjemme, lige som en pandekage hvor vi kommer frisk fyld i, salat, agurk, mango, kylling osv)

Rispapiret skal ligge i vand i 2 min, så det er helt blødt, derefter kommer man sit fyld i og ruller det til en rulle. Derefter steges de i olie på panden, panden og olien skal være helt varm, så man får en lækker sprød overflade VELBEKOMME

Anmeld

11. april 2013

bøllen

asphodel skriver:

Jeg lavede på et tidspunkt en FANTASTISK dessert med forårsrulledej. Jeg ved ikke om du vil betegne det som forårsruller hvis det er en dessert. :-) Forårsrulledejen laver jeg aldrig fra bunden, det køber jeg i asiatiske specialbutikker.

Men altså: desserten. Bananer hakkes, nødder hakkes, chokolade hakkes, og det hele blandes lidt sammen og fyldes til sidst i forårsrullestykkerne, rulles sammen og frituresteges. Vi spiste det med vanilleis, og det var virkelig en af de bedste desserter vi længe har fået. Vi spiste alt for mange af dem! Ikke at jeg har fortrudt.  Man kan også lave med anden slags frugt/bær (vi lavede et par enkelte med skovjordbær fra haven), men banan er god fordi den ikke er så "våd".

Derudover skal jeg også snart selv til at lave en masse almindelige forårsruller til en fest vi skal holde, og da lader jeg mig inspirere af Spise med Prices udgave. Jeg kan godt lide deres idé med at grofthakke rå rejer og komme i blandingen, og de kommer rigtig meget smag i fyldet også, og det synes jeg er vigtigt. Alt for mange af de færdigkøbte forårsruller smager ikke af andet end dej, så de er ret kedelige, synes jeg.

Umiddelbart tænker jeg adddd ved tanken om at putte det i en forårsrulle men det må da komme an på en prøve

har du sådan ca hvor meget af hver ( er ikke SÅ GOD ) til bare at prøve mig frem . Og hvilken nødder brugte du ?

tanken var alm forårsruller til aftensmad  dog ikke med rejer  

Anmeld

11. april 2013

bøllen

banana3 skriver:

Kylling
Rød Peber
Tørrede chilli
Fetaost
Pikantost
Kål
Løg

Dejen var en god gang rispapir (det får vi tit her hjemme, lige som en pandekage hvor vi kommer frisk fyld i, salat, agurk, mango, kylling osv)

Rispapiret skal ligge i vand i 2 min, så det er helt blødt, derefter kommer man sit fyld i og ruller det til en rulle. Derefter steges de i olie på panden, panden og olien skal være helt varm, så man får en lækker sprød overflade VELBEKOMME

Det lyder lækkert 

Har du et ca forhold af de forskellige ting ?? 

og hvilken kål brugte du ?

Anmeld

11. april 2013

banana3

bøllen skriver:

Det lyder lækkert 

Har du et ca forhold af de forskellige ting ?? 

og hvilken kål brugte du ?

Åh jeg tager det hele lidt på øjemål, men prøver

2 kyllingebryster, som skal koges først,

kvart hvidkål

1 peberfrugt

3 fed hvidløg

2 tsk grov chilli

10-15 stk feta

2 spsk Karrypasat

1 spsk karry

halv pakke pikantost (kommes i til sidst, så fyldet er lækkert snasket)

Det er vigtigt at kål, løg og peberfrugt er i meget tynde skiver. Imens kyllingen koger kan du stege dit grønt og krydderier sammen, når kyllingen (som også skæres i meget tynde skiver efter det er kogt) har stegt ca 2 min sammen med det kål osv, så kommer du fetaost og pikantost og fetaost i.. Det smager SÅ godt! Håber du kan gennemskue min opskrift

Anmeld

11. april 2013

Mum33

Jeg plejer at lave dem med svinefars, hvidkål, peberfrugt, karry, spidskommen, koriander og gulerødder. Evt løg og hvidkål. Alt hakkes i småt og steges af i olie. De smager super godt 

Anmeld

11. april 2013

asphodel

banana3 skriver:

Kylling
Rød Peber
Tørrede chilli
Fetaost
Pikantost
Kål
Løg

Vi laver også nogle gange rispapirsruller, det er rimeligt nemt og hurtigt. Vi steger dem dog ikke bagefter, vi spiser dem bare som de er. 

Anmeld

11. april 2013

asphodel

bøllen skriver:

Umiddelbart tænker jeg adddd ved tanken om at putte det i en forårsrulle men det må da komme an på en prøve

har du sådan ca hvor meget af hver ( er ikke SÅ GOD ) til bare at prøve mig frem . Og hvilken nødder brugte du ?

tanken var alm forårsruller til aftensmad  dog ikke med rejer  

Hah, forårsrulledej smager jo ikke rigtig af noget i sig selv. Det er jo fyldet, der smager.  Ligesom butterdej heller ikke rigtig smager af noget, derfor kan det bruges både til fx indpakket kylling og som bund i gåsebryst. 

Mål ... det er mest som man synes, og afhængig af hvor mange du vil lave. Du kan jo hakke 100 g blandede nødder og mandler, og 100 g chokolade, og ... tja, 2 bananer, og så fylde i som du synes.

Der er ikke nogen bestemte slags nødder, du kan bare bruge hvad du har i huset, men hasselnødder kan måske være god til. Der er jo en smule hasselnødder i nutella, og det plejer at passe godt med banan. 

Anmeld

11. april 2013

banana3

asphodel skriver:

Vi laver også nogle gange rispapirsruller, det er rimeligt nemt og hurtigt. Vi steger dem dog ikke bagefter, vi spiser dem bare som de er. 

Det gør vi også, men så bruger vi rå grøntsager :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.