Et surt opstød fra mig, sorry!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Det lyder til bare at være noget lort!

Det jeg vil sige til dig, er, at i forhold til fertilitet er det faktisk meget positivt, at du har været gravid. Det viser nemlig at det kan lade sig gøre - hold fast i det!
Også bed jeg lige mærke i, at der normalt kun er 8 dage fra din ÆL til mens - det er altså meget kort, og kan godt besværliggøre en graviditet. Kroppen kan risikere ikke at finde ud af den er gravid inden den starter mens. Du kunne evt kontakte en læge med dette.....og/eller så er det faktisk noget af det at en akupunktør kan hjælpe med(ellers tror jeg ikke meget på dem i forhold til fertilitet) Det hedder kort lutealfase, prøv at google det.

for du snart får de to magiske streger!

Ja det har også undret/ bekymret mig lidt.. Men den har ikke ligget så sent før faktisk , kun denne cyklus her .
Men vil helt sikkert snakke med lægen hvis der ikke sker noget denne gang ..
Jeg skulle have haft mens i går , og den er ikke dukket op .. Har ón/off haft mens ligende symptomer , men heller ingen mens :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

Laulund87

Vi har Maria på 3,4 år, det tog 3 måneder efter p-pille stop så var jeg gravid.

Inden vi fik hende, og 8 måneder efter, er jeg blevet gravid på p-piller

For 1 år siden smed vi p-pillerne og jeg blev gravid i første forsøg. Mistede så i 6. uge. Siden det er jeg ikke blevet gravid igen..

Jeg er i gang med at blive undersøgt for lægen synes også det er underligt jeg har så nemt ved at blive gravid og så efter den SA sker der intet. Hun mener der kan være sket noget da jeg mistede og at jeg måske ikke har ægløsning selvom jeg har menstruation.

Selvom vi har et barn er jeg rigtig glad for at blive taget seriøst! Jeg vil ikke skrive at I ikke skal tænke på det for det er så nemt at sige

Anmeld

11. april 2013

modesty

tithi skriver:

Nu er det ikke for at demotivere, men da jeg blev gravid første gang havde vi prøvet i et halvt år, så mistede jeg i uge 6, måneden efter blev jeg gravid igen og mistede i uge 8, derefter gik der et helt år før jeg blev gravid, og nu er min søn et år. Jeg brugte de før 10-11 måneder af det år der gik før jeg blev gravid for tredje gang, på at ægløsningsteste og bekymre mig, Jeg ved at det på ingen måde er nemt at lægge fra sig, men det var først da jeg sagde "nå nu må det ske når det sker, jeg vil ikke spilde tiden på at være ængstelig", så holdt jeg op ned at teste, og koncentrerede mig om andre ting - BUM så blev jeg gravid. Jeg ved det er træls at høre at man skal give slip på det (jeg kan selv huske at jeg hadede når folk sagde det), men det er desværre det der virker, og selv hvis ikke du bliver gravid med det samme, så er det jo bedre at have fokus på de ting der er i ens liv end det man endnu ikke har fået.

Krydser fingre for at i ikke skal vente meget længere på miraklet

Rent statistisk er der absolut intet hold i at man har nemmere ved at blive gravid hvis man bare ikke tænker på det. At det så er sket for dig, er et tilfælde. 

Derfor kan det selvfølgelig være en god idé alligevel at give slip på bekymringerne, for ens egen livskvalitets skyld.

Anmeld

11. april 2013

modesty

bøllen skriver:

Tror nu den spiller mere ind end som så  Men ja det er skide svært, har selv prøvet det, men der er bare noget om det. Man høre det hele tiden. At folk der er så fokuseret på at blive gravide, bare ikke lykkes. Når de fjerner fokus tjaa så sker det.

vores drengs dagplejemor, har et hold venner. De havde prøvet i mange år og endte med at adoptere , og vupti for 1,5 mdr siden fik de barn nr 3 HJEMMELAVET . Efter 2 adoptivbørn ...

Nej, der er ikke noget om det. Det er en ren skrøne at bekymringer og "at tænke på det hele tiden" spiller en rolle. Det gør det ikke.

Anmeld

11. april 2013

tithi

modesty skriver:

Rent statistisk er der absolut intet hold i at man har nemmere ved at blive gravid hvis man bare ikke tænker på det. At det så er sket for dig, er et tilfælde. 

Derfor kan det selvfølgelig være en god idé alligevel at give slip på bekymringerne, for ens egen livskvalitets skyld.

Hvor har du set en sådan statistik?

Anmeld

11. april 2013

modesty

tithi skriver:

Hvor har du set en sådan statistik?

Jeg har undersøgt det rigtig meget, da jeg selv har været gennem IVF behandling og hele tiden bekymrede mig over at jeg bekymrede mig. Der er ingen bedre kilde til bekymring end at få at vide at man ikke skal bekymre sig. 

Det vil tage mig alt for lang tid at google mig frem til artikler nu, men der var bl.a. en artikel i EB eller BT med resultater fra en stor undersøgelse der havde vist at kun i helt ekstreme tilfælde hvor der var tale om voldelige forhold eller at kvinden havde været udsat for andre fysiske traumer, kunne man blive så stresset at ægløsningen kunne forskubbe sig (hvilket jo ikke gør at man ikke kan blive gravid, men blot at man skal have sex på et andet tidspunkt).

Derudover har overlægen på Rigshospitalets fertilitetsafdeling stået til en forelæsning med 200 par der skulle i IVF og skåret det ud i pap for os.

Anmeld

11. april 2013

bøllen

modesty skriver:

Nej, der er ikke noget om det. Det er en ren skrøne at bekymringer og "at tænke på det hele tiden" spiller en rolle. Det gør det ikke.

Godt så 

Anmeld

11. april 2013

bøllen

modesty skriver:

Du har din teori jeg en anden  Sjovt nok sker det jo netop ....

så helt en skrøne tror jeg nu ikke det er, med mindre det er magiske kræfter der spiller ind. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.