Et surt opstød fra mig, sorry!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.423 visninger
17 svar
14 synes godt om
10. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg har lige brug for at komme ud med noget af det `vrede` jeg har!
Jeg blev gravid efter 2. forsøg, da mig og kæresten besluttede os for at blive gravide. Vi var OVER lykkelige. Jeg mister så desværre i uge 10-11, og det viser sig, at fostret har været død meget længe.
Det var en forfærdelig oplevelse at skulle igennem, og håber aldrig det sker igen!
Vi har nu prøvet at blive gravide siden, og har udnyttet hver eneste ægløsning siden. Jeg har haft regelmæssige menstruationer lige siden.
Jeg ved godt, at der er mange der prøver i flere år uden held, men jeg kan bare ikke forstå, at det skal tage så lang tid, når det gik så hurtigt sidste gang?

Jeg ser gravide over alt ! ( ved godt det er fordi jeg fokuserer på det), men det er godt nok hårdt alligevel.

Vi er 5 søskende, hvoraf der er to små. Min ene bror kommer og siger at de skal have et barn her til sommer, hvorefter jeg så bliver gravid, og mister det. Så kommer den anden bror og fortæller at de også skal have et barn. Synes det er virkelig hårdt !!

Jeg synes det er dejligt for dem, men har bare så svært ved at glæde mig, og være glad på deres vegne

Jeg VIL så gerne være gravid NU! Jeg vil også have stor mave!

Jeg skal (ikke) have min mens i dag, men da min ægløsning har ligget meget sent i min cyklus, er det kun 8 dage siden jeg havde ægløsning, så det er jo for tidligt at teste endnu.
Men jeg er så bange for at min mens skal dukke op, og ved bare hvor ked af det jeg vil blive !
For hvis det ikke lykkes denne gang, så gør det nok heller ikke næste gang !

Undskyld, at det blev lidt langt, og tak fordi du læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

For at det snart lykkes for jer! Vh stine

Anmeld

10. april 2013

Kofoed.

sådan må du ikke se på det, det skal nok lykkes, hvis ikke i dag, så en anden dag, for det har allerede lykkes. men jeg forstår dig godt, jeg er selv super skruk og ønsker mig inderligt en dreng, for har allerede en pige, så i den ideelle verden (eller hvad man skal kalde det) ville en dreng bare være sagen. men som single sker det ikke... Min bror fik så af vide i går, at deres upser 3 (vi-ville-helst-være-foruden) er en dreng, den første i fanilien.. ih hvor kan jeg blive sur over sådan noget.

men jeg forstår dig godt, men mist ikke modet, i skal nok få jeres guldklump.

Anmeld

10. april 2013

tithi

Anonym skriver:

Jeg blev gravid efter 2. forsøg, da mig og kæresten besluttede os for at blive gravide. Vi var OVER lykkelige. Jeg mister så desværre i uge 10-11, og det viser sig, at fostret har været død meget længe.
Det var en forfærdelig oplevelse at skulle igennem, og håber aldrig det sker igen!
Vi har nu prøvet at blive gravide siden, og har udnyttet hver eneste ægløsning siden. Jeg har haft regelmæssige menstruationer lige siden.
Jeg ved godt, at der er mange der prøver i flere år uden held, men jeg kan bare ikke forstå, at det skal tage så lang tid, når det gik så hurtigt sidste gang?

Jeg ser gravide over alt ! ( ved godt det er fordi jeg fokuserer på det), men det er godt nok hårdt alligevel.

Vi er 5 søskende, hvoraf der er to små. Min ene bror kommer og siger at de skal have et barn her til sommer, hvorefter jeg så bliver gravid, og mister det. Så kommer den anden bror og fortæller at de også skal have et barn. Synes det er virkelig hårdt !!

Jeg synes det er dejligt for dem, men har bare så svært ved at glæde mig, og være glad på deres vegne

Jeg skal (ikke) have min mens i dag, men da min ægløsning har ligget meget sent i min cyklus, er det kun 8 dage siden jeg havde ægløsning, så det er jo for tidligt at teste endnu.
Men jeg er så bange for at min mens skal dukke op, og ved bare hvor ked af det jeg vil blive !

Nu er det ikke for at demotivere, men da jeg blev gravid første gang havde vi prøvet i et halvt år, så mistede jeg i uge 6, måneden efter blev jeg gravid igen og mistede i uge 8, derefter gik der et helt år før jeg blev gravid, og nu er min søn et år. Jeg brugte de før 10-11 måneder af det år der gik før jeg blev gravid for tredje gang, på at ægløsningsteste og bekymre mig, Jeg ved at det på ingen måde er nemt at lægge fra sig, men det var først da jeg sagde "nå nu må det ske når det sker, jeg vil ikke spilde tiden på at være ængstelig", så holdt jeg op ned at teste, og koncentrerede mig om andre ting - BUM så blev jeg gravid. Jeg ved det er træls at høre at man skal give slip på det (jeg kan selv huske at jeg hadede når folk sagde det), men det er desværre det der virker, og selv hvis ikke du bliver gravid med det samme, så er det jo bedre at have fokus på de ting der er i ens liv end det man endnu ikke har fået.

Krydser fingre for at i ikke skal vente meget længere på miraklet

Anmeld

10. april 2013

EnSødMor

Kan sagtens genkende din følelser, havde det selv på den måde, jeg mistede dog ikke. men kæmpede en kamp for at blive gravid i 2 år! Det var hårdt, til sidst sagde jeg, så kan det sku os bare være ligemeget, så jeg fokuserede på min skole, gik igang med et større vægttab og begyndte i fitness så tænkte sjældent på det, så gik der 9 dage og min mens var ikke kommet, jeg ventede så en uge mere, for tænkte det er garanteret fordi jeg er begyndt at træne at det holder pause.  Meeeeeen efter 3 uger uden mens, så tog jeg en af de teste jeg havde liggende, og vupti, der var den.

Så mit bedste råd, fokuser på noget andet, glem det lidt og nyd dagene som var det dine sidste. det hjalp her. jeg ved det er hårdt, men prøv det. 

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

tithi skriver:

Nu er det ikke for at demotivere, men da jeg blev gravid første gang havde vi prøvet i et halvt år, så mistede jeg i uge 6, måneden efter blev jeg gravid igen og mistede i uge 8, derefter gik der et helt år før jeg blev gravid, og nu er min søn et år. Jeg brugte de før 10-11 måneder af det år der gik før jeg blev gravid for tredje gang, på at ægløsningsteste og bekymre mig, Jeg ved at det på ingen måde er nemt at lægge fra sig, men det var først da jeg sagde "nå nu må det ske når det sker, jeg vil ikke spilde tiden på at være ængstelig", så holdt jeg op ned at teste, og koncentrerede mig om andre ting - BUM så blev jeg gravid. Jeg ved det er træls at høre at man skal give slip på det (jeg kan selv huske at jeg hadede når folk sagde det), men det er desværre det der virker, og selv hvis ikke du bliver gravid med det samme, så er det jo bedre at have fokus på de ting der er i ens liv end det man endnu ikke har fået.

Krydser fingre for at i ikke skal vente meget længere på miraklet

Man skal lade være og tænke på det, i know ! Men det er bare svært. Og jeg prøver så vidt muligt, at lade være og tænke for meget over det, men det kan man altså bare ikke! Ligemeget hvem og hvad der siger det, så kan man altså ikke styre ens egne tanker/følelser ( Desværre).
Mht til ægløsningstest, er jeg glad for at jeg prøver dem, da mine ægløsninger, har ligget MEGET forskelligt i mine cykluser, så det har hjulpet os med at finde ud af hvornår vi skulle gøre det.
Så er der i hvertfald ikke det som undskyldning

men jeg har altså bare svært ved at se at psyken kan spille " så meget" ind?
Et æg bliver da befrugtet, når det bliver befrugtning, det er jo en fysiologisk ting ?
Så dem der ikke tænker på det overhovedet, får de så tvillinger ??
Ej sorry, men tror ikk helt på den der. Da jeg blev gravid første gang, tænkte jeg MEGET på det, og jeg blev da gravid alligevel..

Anmeld

11. april 2013

tithi

Anonym skriver:

Man skal lade være og tænke på det, i know ! Men det er bare svært. Og jeg prøver så vidt muligt, at lade være og tænke for meget over det, men det kan man altså bare ikke! Ligemeget hvem og hvad der siger det, så kan man altså ikke styre ens egne tanker/følelser ( Desværre).
Mht til ægløsningstest, er jeg glad for at jeg prøver dem, da mine ægløsninger, har ligget MEGET forskelligt i mine cykluser, så det har hjulpet os med at finde ud af hvornår vi skulle gøre det.

Et æg bliver da befrugtet, når det bliver befrugtning, det er jo en fysiologisk ting ?
Ej sorry, men tror ikk helt på den der. Da jeg blev gravid første gang, tænkte jeg MEGET på det, og jeg blev da gravid alligevel..

Tjah du er jo fri til at tro hvad du vil, men uanset om du tror at psyken kan gøre forskellen eller ej, så er min pointe ligeså meget at det er trist at spilde tiden på at ærge sig over at det ikke sker med det samme. Jeg er selvfølgelig klar over det ikke er let at slippe.

Anmeld

11. april 2013

bøllen

Anonym skriver:

Tror nu den spiller mere ind end som så  Men ja det er skide svært, har selv prøvet det, men der er bare noget om det. Man høre det hele tiden. At folk der er så fokuseret på at blive gravide, bare ikke lykkes. Når de fjerner fokus tjaa så sker det.

vores drengs dagplejemor, har et hold venner. De havde prøvet i mange år og endte med at adoptere , og vupti for 1,5 mdr siden fik de barn nr 3 HJEMMELAVET . Efter 2 adoptivbørn ...

Anmeld

11. april 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Anmeld

11. april 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Det lyder til bare at være noget lort!

Det jeg vil sige til dig, er, at i forhold til fertilitet er det faktisk meget positivt, at du har været gravid. Det viser nemlig at det kan lade sig gøre - hold fast i det!
Også bed jeg lige mærke i, at der normalt kun er 8 dage fra din ÆL til mens - det er altså meget kort, og kan godt besværliggøre en graviditet. Kroppen kan risikere ikke at finde ud af den er gravid inden den starter mens. Du kunne evt kontakte en læge med dette.....og/eller så er det faktisk noget af det at en akupunktør kan hjælpe med(ellers tror jeg ikke meget på dem i forhold til fertilitet) Det hedder kort lutealfase, prøv at google det.

for du snart får de to magiske streger!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.