Det lyder lidt til at beslutningen er taget og i lyder ret enige om det. Nogen gange er man jo nødt til at stille sig selv nogle spørgsmål som er det sådan jeg vil leve om 1, 3 eller 5 år??
Børnene skal nok klare det. Det er der rigtig mange andre børn der har. De blomstre endda op når de kan mærke far og mor bliver glade igen. Børn har bedre af at komme fra et splittet hjem, frem for at være i det...
Ang. samvær. Min holdning er, at børn bør have et hjem og en base hos den ene og så være på besøg hos den anden. Kender et søskendepar som var lige meget hos far og mor, de siger selv at de aldrig var hjemme men altid på besøg, hvilket de lidt bebrejder deres forældre for i dag i deres voksenliv. Hvis børnene er små, tror jeg også du vil få medhold fra statsforvaltningen. De har en udmærket hjemmeside bl.a. omkring samvær.
Økonomisk vil du jo som ene forsørger, være berettiget til div. tilskud som f.eks. delvis friplads i daginstitution, øget boligsikring, forhøjet børneydelse samt børnepenge fra faderen.
Du kunne måske tale med din bankrådgiver om din situation, så vil han da helt sikkert lave et udkast til budget med dine "nye indtægter" og i kan måske lave en aftale om, at i ser situationen an, inden du evt. skal se dig om efter noget billigere...
Men kan sagtens følge dig i, at der er så mange tanker om fremtiden både mht. parforhold, bolig, børn og økonomi...
Anmeld