Hvordan ser jeres budget ud med baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

Happiness

Jeg synes det lyder fornuftigt  Og hvis I allerede inden DP start sætter så mange penge af til baby, tror jeg nok det skal løbe rundt. Især hvis børnepengene også går derind.

Jeg kunne ikke amme efter ca 3 måneder og måtte gå over til MME, og desværre er vi begge allergiere, så skulle på apoteket efter det dyre MME. Der kunne vi pludselig mærke det. Vi gav 80kr (med tilskud) for en bøtte, som holdte 3-4 dage. Så han blev lige pludselig en dyr herre 

Men I kommer ikke til at bruge 1500kr på bleer, så tænker at hvis du skulle være uheldig at ikke kunne amme, ser det stadig fornuftigt ud.

Og  for at sætte så meget på opsparingen. Vi prøver på det samme, da vi også gerne vil købe et hus om noget tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

banana3

morethanperfect skriver:

Virkelig flot budget ..

I kommer nok ikke til at bruge 1500 kr. på bleer om mdr.
Men ellers syns jeg det ser fornuftigt ud . 

Og vildt nok i kan lægge 5000 til side hver mdr.. 

der er også sat af til mme, hvis jeg nu ikke kan amme, men det håber jeg virkelig jeg kan Vi ved ikke rigtig hvad vi kommer til at bruge på bleer, men vi vil ihvertfald bruge dem fra rema

De 5000 bliver sat af til udbetaling til hus, og også til ekstraregninger eller andet der ikke lige er tænkt på

Anmeld

10. april 2013

banana3

Happiness skriver:

Jeg synes det lyder fornuftigt  Og hvis I allerede inden DP start sætter så mange penge af til baby, tror jeg nok det skal løbe rundt. Især hvis børnepengene også går derind.

Jeg kunne ikke amme efter ca 3 måneder og måtte gå over til MME, og desværre er vi begge allergiere, så skulle på apoteket efter det dyre MME. Der kunne vi pludselig mærke det. Vi gav 80kr (med tilskud) for en bøtte, som holdte 3-4 dage. Så han blev lige pludselig en dyr herre 

Men I kommer ikke til at bruge 1500kr på bleer, så tænker at hvis du skulle være uheldig at ikke kunne amme, ser det stadig fornuftigt ud.

Og  for at sætte så meget på opsparingen. Vi prøver på det samme, da vi også gerne vil købe et hus om noget tid.

Tusind tak for dit svar vi har heldigvis fået sparet en del op til hus, men vi vil gerne have sparet så meget som muligt op, vi vil rigtig gerne bygge selv nemlig, og der kunne det være fedt at vælge nogle rigtig gode mærker til køkken og bad! Så et år mere i lejlighed, så vil vi gerne i hus

Anmeld

10. april 2013

morethanperfect

banana3 skriver:

der er også sat af til mme, hvis jeg nu ikke kan amme, men det håber jeg virkelig jeg kan Vi ved ikke rigtig hvad vi kommer til at bruge på bleer, men vi vil ihvertfald bruge dem fra rema

De 5000 bliver sat af til udbetaling til hus, og også til ekstraregninger eller andet der ikke lige er tænkt på

Smart 

De er også rigtig gode dem fra rema .. Dog ikke til helt nyfødte .. De har ingen pasform overhovedet .. Men fra nr. 3 blir de rigtig gode syns jeg

Anmeld

10. april 2013

Benjamins'mor

banana3 skriver:

Ja, det ved jeg godt Men vi sætter 3000 af selv, og så + børnepenge hver 3 måned, og så bare divideret så vi har det pr. måned

Okay, det var bare fordi du skrev i fik 4600 i børnepenge hver måned.

Anmeld

10. april 2013

modesty

banana3 skriver:

Jeg synes virkelig det er svært! Vi bliver forældre her 2 august, og prøver derfor at få lavet et fornuftigt budget, men synes det er svært, hvor meget der skal sættes af til baby ? Nu er vi kommet frem til dette budget for forløbig et år. Det er pr. måned for os alle Vi er blevet lidt "skræmt" af at alle siger at det er SÅ dyrt at få børn, men vi håber at dette budget kan holde, for det eneste vi kan skære ned på er egentlig pengene til os selv og fælles opsparing!

Bolig: 7000
(vand, varme husleje)

Mad: 4500
(mad budgettet har vi valgt at øge med 1500, før var den kun på 3000, men der skal også betales bleer, fra denne konto)

Forsikring: 600
(indbo,motorcykel, bil ulykke)

Nrgi: 500
(EL)

Mobil: 350

Internet: 250

Baby: 3000
(Børnepengene er ikke regnet med i budgettet, så de går også ind på denne konto, det er meningen at denne konto skal bruges til tøj, sko, osv og på sigt dagpleje og vi forventer også at det kan være en lille opsparing til større ting til baby)

Fælles opsparing/ uforudsete udgifter: 5000

Benzin: 2000

Og så har vi hver 4900 på kontoen som "lommepenge" der skal dække tøj, frisør, tandlæge, sportsaktiviteter osv. til os selv.

Må jeg se et eksempel på jeres

Jeg synes at det ser meget fornuftigt ud.

På baby-posten: 3000 kr. pr. md. når du er på barsel er virkelig meget. Det er dog til gengæld virkelig lidt når bebs starter i dagpleje, som koster omkring de 3000. Men - hvis I lægger børnepenge oveni, ser det jo fint ud.

Jeg tror at jeg bruger cirka 1000 kr. pr. md. på tøj, sko, legetøj, bøger og andre praktiske ting til min søn (han er halvandet).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.