Hvordan ser jeres budget ud med baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
15 svar
3 synes godt om
10. april 2013

banana3

Jeg synes virkelig det er svært! Vi bliver forældre her 2 august, og prøver derfor at få lavet et fornuftigt budget, men synes det er svært, hvor meget der skal sættes af til baby ? Nu er vi kommet frem til dette budget for forløbig et år. Det er pr. måned for os alle Vi er blevet lidt "skræmt" af at alle siger at det er SÅ dyrt at få børn, men vi håber at dette budget kan holde, for det eneste vi kan skære ned på er egentlig pengene til os selv og fælles opsparing!

Bolig: 7000
(vand, varme husleje)

Mad: 4500
(mad budgettet har vi valgt at øge med 1500, før var den kun på 3000, men der skal også betales bleer, fra denne konto)

Forsikring: 600
(indbo,motorcykel, bil ulykke)

Nrgi: 500
(EL)

Mobil: 350

Internet: 250

Baby: 3000
(Børnepengene er ikke regnet med i budgettet, så de går også ind på denne konto, det er meningen at denne konto skal bruges til tøj, sko, osv og på sigt dagpleje og vi forventer også at det kan være en lille opsparing til større ting til baby)

Fælles opsparing/ uforudsete udgifter: 5000

Benzin: 2000

Og så har vi hver 4900 på kontoen som "lommepenge" der skal dække tøj, frisør, tandlæge, sportsaktiviteter osv. til os selv.

Må jeg se et eksempel på jeres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

L&V

Jeg vil ik ligge vores ud men i har i hvert fald rigeligt på madkontoen vi er 3 snart 4 og bruger omkring 600om ugen ink bleer. Og 3000 til bebs hvis det os ska dække dp er måske i underkanten der bruger vi 2500 pr månede og i den tid de vokser hurtigt ryger der noget udstyr igennem

Anmeld

10. april 2013

banana3

Månsson skriver:

Jeg vil ik ligge vores ud men i har i hvert fald rigeligt på madkontoen vi er 3 snart 4 og bruger omkring 600om ugen ink bleer. Og 3000 til bebs hvis det os ska dække dp er måske i underkanten der bruger vi 2500 pr månede og i den tid de vokser hurtigt ryger der noget udstyr igennem

Okay, jamen vi har de 3000 plus børnepenge så det er jo ca 4500 om måneden? ville du sige det er for lidt? Og hvad vil du ca regne med ville være fornuftigt at sætte af?

Hvad er rimligt at sætte af det første år, og hvad bør vi sætte af når han starter i dagpleje?

Tak for dit svar

Anmeld

10. april 2013

LMX

Det er da et vildt flot buget I har jer der.

Fornuftigt at begynde at lægge penge tilside allerede fra start til DP osv.

Du kommer aldrig til at bruge 1500 på bleer. Max 4-500kr. Og hvis du kan amme så sparer du jo også lidt der

Opsparing på 5000kr er godt nok også flot. Så meget sparer vi slet ikke op. Nogle måneder lever vi til sidste krone og springer opsparing over. Det er meget forskelligt.

Vi har en fælles budgetkonto som æder ca 17000kr om mdr, men det er også ALT der bliver betalt derfra. Husleje, forbrug, forsikringer, billån, fagforening, dyrlæge osv.

Anmeld

10. april 2013

L&V

banana3 skriver:

Okay, jamen vi har de 3000 plus børnepenge så det er jo ca 4500 om måneden? ville du sige det er for lidt? Og hvad vil du ca regne med ville være fornuftigt at sætte af?

Hvad er rimligt at sætte af det første år, og hvad bør vi sætte af når han starter i dagpleje?

Tak for dit svar

Det er jo svært at sige.. vi har ik vores i kasser på den måde.. Men alt efter hvad dp koster så ska det jo trækkes fra, i vinterperioden ska der flyverdragt osv til det kan jo gøres billigt til 200-500kr eller dyrt til 1000-2000 det er jo lidt hvad man priotere.. Nu har jeg lige købt ludt nyt tøj til laura i 86 8stykker tøj til 1200 og hun mangler stadig nyt termotøj,overgangsjakke, softshell dragt, sandaler og sneakers og ja sikkert os en masse andet. Så er perioder er det dyrt men i andre er deg jo ik..

Det handler om prioteringer tænker jeg

Anmeld

10. april 2013

raca

banana3 skriver:

Tak for dit svar

vi bruger ca 5-700kr pr barn pr mdr på tøj og sko om mdr også mener jeg en dagpleje plads koster 2100kr pr mdr..

så lige knapt 3000 pr barn pr mdr..

men tøj er meget sævrt at sige.. nogle har behov for et poden er i mærketøj og andre har det fint med arvet tøj..

før vores startede i inst. de har aldrig gået i dagpleje..

brugte vi kun penge på sko.. til dem.. og i virkelig begrænset omfag tøj.. da vi arvede og jeg syede en del..

Anmeld

10. april 2013

Benjamins'mor

banana3 skriver:

Tak for dit svar

Børnepenge er kun hver 3 måned og 4242 kr ca.

Anmeld

10. april 2013

banana3

LMX skriver:

Det er da et vildt flot buget I har jer der.

Fornuftigt at begynde at lægge penge tilside allerede fra start til DP osv.

Du kommer aldrig til at bruge 1500 på bleer. Max 4-500kr. Og hvis du kan amme så sparer du jo også lidt der

Opsparing på 5000kr er godt nok også flot. Så meget sparer vi slet ikke op. Nogle måneder lever vi til sidste krone og springer opsparing over. Det er meget forskelligt.

Vi har en fælles budgetkonto som æder ca 17000kr om mdr, men det er også ALT der bliver betalt derfra. Husleje, forbrug, forsikringer, billån, fagforening, dyrlæge osv.

Der er nemlig også sat af til mme, hvis jeg nu er så uheldig ikke at kunne amme. Vi har valgt at spare så meget som muligt op, for vi vil gerne købe hus, lige nu sætter vi lidt mere af til hus, men den falder så en smule, men det er lidt en "hellig" post som jeg helst ikke vil gå mere ned på, da vi rigtig gerne vil kunne betale mest muligt selv når vi skal have hus

Jeg tænker også at vi må tage økonomien som det kommer, men det er rart lige nu at vide, om det er noget der kan holde. Vi ved jo godt det absolut ikke er billigt at købe hus, og vi vil rigtig gerne bygge selv, så jo mere vi kan få sparet sammen, jo bedre er det jo selvfølgelig. Tak for dit svar

Anmeld

10. april 2013

banana3

Benjamins'mor skriver:

Børnepenge er kun hver 3 måned og 4242 kr ca.

Ja, det ved jeg godt Men vi sætter 3000 af selv, og så + børnepenge hver 3 måned, og så bare divideret så vi har det pr. måned

Anmeld

10. april 2013

morethanperfect

banana3 skriver:

Jeg synes virkelig det er svært! Vi bliver forældre her 2 august, og prøver derfor at få lavet et fornuftigt budget, men synes det er svært, hvor meget der skal sættes af til baby ? Nu er vi kommet frem til dette budget for forløbig et år. Det er pr. måned for os alle Vi er blevet lidt "skræmt" af at alle siger at det er SÅ dyrt at få børn, men vi håber at dette budget kan holde, for det eneste vi kan skære ned på er egentlig pengene til os selv og fælles opsparing!

Bolig: 7000
(vand, varme husleje)

Mad: 4500
(mad budgettet har vi valgt at øge med 1500, før var den kun på 3000, men der skal også betales bleer, fra denne konto)

Forsikring: 600
(indbo,motorcykel, bil ulykke)

Nrgi: 500
(EL)

Mobil: 350

Internet: 250

Baby: 3000
(Børnepengene er ikke regnet med i budgettet, så de går også ind på denne konto, det er meningen at denne konto skal bruges til tøj, sko, osv og på sigt dagpleje og vi forventer også at det kan være en lille opsparing til større ting til baby)

Fælles opsparing/ uforudsete udgifter: 5000

Benzin: 2000

Og så har vi hver 4900 på kontoen som "lommepenge" der skal dække tøj, frisør, tandlæge, sportsaktiviteter osv. til os selv.

Må jeg se et eksempel på jeres

Virkelig flot budget ..

I kommer nok ikke til at bruge 1500 kr. på bleer om mdr.
Men ellers syns jeg det ser fornuftigt ud . 

Og vildt nok i kan lægge 5000 til side hver mdr.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.