hvorfor er vægten så vigitg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2013

B&J

selv om de vejer så lidt er det svært at være tilfreds med sin vægt...

jeg er endelig kommet på en vægt jeg er tilfreds med og har fået at vide at lægen jeg ikke behøver tabe mig mere men alligevel, mit hoved fylder tænk hvis jeg tager på igen og ja det er bare omvendt, ja jeg døde skisme nok ikke hvis jeg to et par kg på men jeg VIL bare ikke så heller tabe mig 5kg men det er jo lige så svært, tit ønsker man 2kg minder fordi man kan jo se man lige har den delle der men hvis man taber de 2kg ryger den delle ikke bare lige desværre... men ja det er skisme svært

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

Karla

Anonym skriver:

Jeg synes jeg ser gang på gang at folk nærmest bliver panisk over de har taget på og så viser det sig at de vejer 44-45 kg!! det er meget lidt synes jeg medmindre man er under 150 cm eller er det kun mig der synes folk går for meget op i at de måske tager 1 eller 2 kg på når de er så tynde? 

jeg spiser selv rigtig meget usund og tænker da selv tit du godt kunne trænge jeg har selv taget 3 kg på på en måned, men min vægt er stadigvæk normal. 

bliver bare lidt tosset i hoved når folk på 44-45 kg brokker sig over deres vægt eller at de tager på for i min verden er det ret lav vægt eller er det kun mig der synes det? det skal ikke være et negativt indlæg men et spørgene indlæg.

jeg tænker heller ikke over til fødselsdage osv jeg spiser det jeg har lyst til og løber alså ikke en tur bagefter for at forbrænde det måske jeg burde lære lidt mere om sundhed eller også er der bare mange der er fanatiker 

Jeg tror det er meget forskelligt hvordan folk der vejer lidt har det med deres vægt.
Jeg tænker ikke ret meget over hvad jeg spiser. Og jeg spiser meget ofte og tit også ret usundt. Jeg er 161 ca og vejer omkring 48 kg.
Jeg kan huske at jeg for nogle år tilbage vejede 43-44 kg. Jeg kunne simpelthen ikke tage på, selvom jeg gerne ville. Jeg fik så en knæskade der gjorde at jeg blev meget mere stillesiddende, ikke at jeg overhovedet var aktiv før, men herefter kunne jeg ikke holde til megen fysisk aktivitet. Men efter denne skade begyndte jeg at tage på. Jeg vejede på et tidspunkt 54 kg. Og selvom jeg egentlig altid havde kæmpet for at blive mere normalvægtig kunne jeg slet ikke lide de forandringer der skete med min krop. Selvom jeg jo ikke var tyk eller noget havde jeg rigtig svært ved at forholde mig til det. Jeg har bestemt ikke en spiseforstyrrelse eller noget der ligner. Men jeg tror at uanset om man er tyk eller tynd altid vil have et billede af hvordan man gerne vil se sig selv. Og så forsøger man vel så vidt muligt at bestræbe sig på
at være sådan. Det handler også meget om hvordan man ser på sin krop, og hvad man er "villig" til at acceptere.
Folk der vejer lidt synes jeg sagtes kan brokke sig over at de har taget på, også uden at have en spiseforstyrrelse. Det er jo stadig deres selvbillede der ændrer sig, og det kan være lige så svært for en tynd som en tyk at acceptere

Anmeld

9. april 2013

Juliekp

Jeg synes jeg ser gang på gang at folk nærmest bliver panisk over de har taget på og så viser det sig at de vejer 44-45 kg!! det er meget lidt synes jeg medmindre man er under 150 cm eller er det kun mig der synes folk går for meget op i at de måske tager 1 eller 2 kg på når de er så tynde? 

jeg spiser selv rigtig meget usund og tænker da selv tit du godt kunne trænge jeg har selv taget 3 kg på på en måned, men min vægt er stadigvæk normal. 

bliver bare lidt tosset i hoved når folk på 44-45 kg brokker sig over deres vægt eller at de tager på for i min verden er det ret lav vægt eller er det kun mig der synes det? det skal ikke være et negativt indlæg men et spørgene indlæg.

jeg tænker heller ikke over til fødselsdage osv jeg spiser det jeg har lyst til og løber alså ikke en tur bagefter for at forbrænde det måske jeg burde lære lidt mere om sundhed eller også er der bare mange der er fanatiker 

Det kan være noget psykisk og man kan ikke altid styre sine tanker..

Jeg vejer 48 kg og er 161 cm, og jeg har da lov til at at brokke mig over min vægt og være bange for at tage 1-2 kg.

Synes det er et lidt tarveligt indlæg, da vi ikke alle kan gøre for, at vi går så meget op i vores vægt...

Anmeld

9. april 2013

Miss Kat

Altså, jeg synes mest af alt dette her indlæg stinker af, at du selv har lidt for meget på sidebenene og bare lige skal ud med lidt galde i forhold til tynde mennesker. Og nej, det er ikke ment fordømmende, for jeg aner jo ikke om jeg har ret - det er bare den tanke jeg får, når jeg læser indlægget (du siger i øvrigt også at din egen vægt er normal... hvad det så end skal betyde).

Hvis et menneske vitterligt vejer 44-45 kilo og er bange for at tage på, må der næsten være tale om en form for spiseforstyrrelse, og så er det da virkelig lavt at se ned på personen i stedet for at være bekymret for personens mentale helbred? Jeg synes godt nok, det er nogle små sko at futte rundt i.

Hvor vidt man skal være fanatisk omkring, hvad man fylder sin krop med eller ej, er det jo også et fuldstændig individuelt valg, som ikke angår andre, på samme måde som når du fortæller at du spiser meget usundt og ikke løber en tur for at brænde kalorierne af igen.  De gør det jo i hvert fald ikke for at irritere dig!

Anmeld

9. april 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Bliver lidt irriteret over at du opretter sådan et personligt emne (mod andre) anonymt... Jeg er tynd og høj (172 og 56-57 kg) og det er altså ikke noget jeg har gjort noget for.. Sådan ser jeg nu engang ud.. Får MANGE kommentarer omkring min vægt, og at jeg er aaalt for tynd, burde spise noget mere osv osv...
Det er faktisk ret træls, og en smule sårende...
Dog har jeg aldrig set mig selv som syg? Eller 'undervægtig'..
Det fandt jeg så ud af at jeg (næsten) er da jeg lå lige på grænsen til at kunne komme i behandling.. (har et BMI på 19.. Grænsen er 18½)
Så igen igen fik jeg 'besked' ¨på at jeg burde tage på. Tja nemmere sagt end gjort..

Og er BESTEMT ikke tynd for at irritere nogen.. Og jeg vil da være 'ked' af hvis jeg tog på, da jeg er glad for min krop som den er.. Vil ikke tabe mig, men vil heller ikke tage på..

Ved ikke om jeg overhovedet fik skrevet noget der gir mening, det er bare et ØMT emne for mig..

Anmeld

9. april 2013

PernilleogLouis

o1Mutte skriver:

Bliver lidt irriteret over at du opretter sådan et personligt emne (mod andre) anonymt... Jeg er tynd og høj (172 og 56-57 kg) og det er altså ikke noget jeg har gjort noget for.. Sådan ser jeg nu engang ud.. Får MANGE kommentarer omkring min vægt, og at jeg er aaalt for tynd, burde spise noget mere osv osv...
Det er faktisk ret træls, og en smule sårende...
Dog har jeg aldrig set mig selv som syg? Eller 'undervægtig'..
Det fandt jeg så ud af at jeg (næsten) er da jeg lå lige på grænsen til at kunne komme i behandling.. (har et BMI på 19.. Grænsen er 18&frac12
Så igen igen fik jeg 'besked' ¨på at jeg burde tage på. Tja nemmere sagt end gjort..

Og er BESTEMT ikke tynd for at irritere nogen.. Og jeg vil da være 'ked' af hvis jeg tog på, da jeg er glad for min krop som den er.. Vil ikke tabe mig, men vil heller ikke tage på..

Ved ikke om jeg overhovedet fik skrevet noget der gir mening, det er bare et ØMT emne for mig..

Jeg synes det giver rigtig god mening og giver dig helt ret

Anmeld

9. april 2013

o1Mutte

PernilleogLouis skriver:

Jeg synes det giver rigtig god mening og giver dig helt ret

Dejligt, tak Man kan hurtigt blive revet med og få skrevet en masse mystisk

Anmeld

9. april 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

Forstår godt hvad du mener, men jeg e en af dem der uanset om jeg vejer 55 kg fordelt på 170 cm, føler jeg mig stor. Og kan også snilt tage 10 kg på på ingen tid, og synes det er skrækkeligt 

Jeg har altid haft det svært med mad, lige fra jeg var 13 år. Og kan stort set ikke øse noget op på min tallerken uden at vide hvor mange kalorier jeg så vil indtage.

Det er noget psykisk for mit vedkommen, er dog opmærksom på det

Men selvsagt var det naturligvis svært at tage på mens jeg var gravid, men du røg heldigvis af sig selv hurtigt.

Men forstår godt det er træls at hører på....

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

det var ikke for at angribe nogen

skrev jeg også i tråden,

jeg var bare lidt overrasket over hvor mange der var helt oppe og køre over de var kommet op på 44 kg og skulle på kur igen derfor tænkte jeg der lagde en spiseforstyrrelse bag, 

jeg selv er 167 og vejer 56-57 kg så jeg selv ligger på normal men har da selv været nede på 54 kg men p-piller sætter sig 

jeg fik engang afvide at man ikke kunne se sig selv i spejlet og bedømme det var bedre at tage billed da spejlbilled tit kan ændre sig pga sine tanker men et billed snyder ikke. har dog aldrig selv prøved men overvejer da i skrivene stund at prøve for at se om det viser det man ser i spejlet,

jeg er ked af vis i føler jer trådt på det var ikke meningen. men netop ano da jeg ikke vil nedlades vis folk følte sig trampet på 

Anmeld

10. april 2013

PrincessTanja

Puha hvorfor skulle jeg lige støde på det emne..igen..

Jeg er 23 år og 165 cm og vejer 45 kg.. Jeg fødte for 2 mdr. siden, hvor jeg før graviditeten vejede 44 kg og omkring terminen vejede jeg 54 kg.. Jordemoder sagde det var flot - jeg havde kun taget det på som en graviditet vejer, dvs. ingen overflødig fedt. Det gjorde mig glad og vide. Det var svært for mig pludseligt og se der stod 54 kg på vægten i slut graviditeten. Dog vidste jeg jo det var vores lille elskling der lå derinde med de ekstra kilo. Så det gjorde det nemmere, men for pokker jeg kunne ikke lide de tal og ej heller tanken om "jeg ser stor ud". Til trods for jeg havde en god grund - jeg var gravid. Jeg har altid vejet de de 44-45 kg i mit teenage/voksenliv og jeg elsker det. Jeg elsker min krop. Så hvis min krop skulle ændre sig blive større ville jeg ikke havde det godt. Jeg er sq tilfreds hvor jeg er nu.

Til gengæld kunne jeg godt se mig fri for alle bemærkningerne: "Har du en spiseforstyrrelse?" "Brækker du dig efter du har spist?" "Spiser du rigeligt?" "Er du sikker på det passer det du siger om dit forhold til mad?" ARGHHHHHHHHHHHHHHHH lad mig nu være glad for den jeg er!! Jeg har aldrig haft en spiseforstyrrelse god damn it. Man kan godt være slank (og undervægtig som kurven siger jeg er) UDEN og have en spiseforstyrrelse. Jeg kan bare ikke tage på, mit forbrændingssystem må jo bare virke for godt!! Tro mig, der går ikke mange dage uden jeg spiser en kage, og McDonalds og Burger King ser mig da oz i ny og næ - det skal da ikke være hemmeligt, så det er sq ikke fordi jeg går og "passer" på min vægt på nogen måde. Der kan sq godt komme tider hvor vægten stiger et kilo og så tænker jeg "Åh nej ned igen på det jeg plejer og veje." Derfor lider jeg stadig ikke under en spiseforstyrrelse.

/Tanja, der er født heldig med et godt forbrændingssystem og som er tilfreds med sin krop.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.