Middagslur på 6 timer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.938 visninger
13 svar
6 synes godt om
9. april 2013

Tøs85

Hej mødre. Min søn sover til middag nu.. Indtil videre er der gået 5,5 timer og igår gik der 6,5 hvorefter jeg vækkede ham.. Har vækket ham før hvor han har sovet 6 timer til middag.. Han er snart 4 måneder gammel og sover fint nok om natten.. Men problemet er at jeg ikke ved om det er okay at han sover så længe og måske længere hvis ikke jeg vækker ham.. Han kommer i seng kl 21 ca og sover til kl 7.30 ca hvor jeg gir ham mad 1 gang i mellemtiden.. Fra kl 3 om natten sover han dog ret uroligt og skal hele tiden give ham sutten.. Om formiddagen sover han fra 0,5 til 1 times tid og kommer så ud at sove kl 11.30 ca og det er så her han tager den lange lur..

Er det okay han sover så længe? Må jeg vække ham når han sover over 6 timer eller skal jeg bare lade ham sove videre?

Ved godt jeg burde spørge sundhedsplejersken og det gør jeg også næste gang vi ses, men der er lidt lang tid til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

Maja88

Jeg ville bare lade sove

Anmeld

9. april 2013

_-Kathrine-_

Bare det var min dreng...
Ville lade ham sove, for måske det en dag vender fuldstændig!
Nyd det i stedet

Anmeld

9. april 2013

LR85

Lad ham sove

Anmeld

9. april 2013

Kay

elna har fra hun var 2 md. sovet 2 lure af ca. 2-4 timer stykket... jeg ville lade ham sove... det må være det han har brug for... lige som elna havde brugfor 2 lange lure hvor resten af min mødreguppes børn sov 15-60 min. af gangen så længe han sover fint om natten er det jo helt fint

Anmeld

9. april 2013

Gittemor09

jeg ville nu også lade ham sove

min søn tager en lur på hele dagen, og det er den til middag....

han kan snildt sove 5-5½ time også

så han bliver lagt ud 10,30-11,00... og når han så bliver lidt ældre rykker jeg den til ca. 11,30, så han bliver kørt ind i rutine til han starter i dagpleje

Anmeld

9. april 2013

2babygirls

Tøs85 skriver:

Hej mødre. Min søn sover til middag nu.. Indtil videre er der gået 5,5 timer og igår gik der 6,5 hvorefter jeg vækkede ham.. Har vækket ham før hvor han har sovet 6 timer til middag.. Han er snart 4 måneder gammel og sover fint nok om natten.. Men problemet er at jeg ikke ved om det er okay at han sover så længe og måske længere hvis ikke jeg vækker ham.. Han kommer i seng kl 21 ca og sover til kl 7.30 ca hvor jeg gir ham mad 1 gang i mellemtiden.. Fra kl 3 om natten sover han dog ret uroligt og skal hele tiden give ham sutten.. Om formiddagen sover han fra 0,5 til 1 times tid og kommer så ud at sove kl 11.30 ca og det er så her han tager den lange lur..

Er det okay han sover så længe? Må jeg vække ham når han sover over 6 timer eller skal jeg bare lade ham sove videre?

Ved godt jeg burde spørge sundhedsplejersken og det gør jeg også næste gang vi ses, men der er lidt lang tid til

Min datter tog også 6timer idag, og så vækkede jeg hende lidt fordi hun tabte sutten meget, så tænkte det var brystet hun manglede.
Men min sp siger hun godt må sove så meget, fordi hun har lært at melde sig.
Men jeg spørg lige igen i morgen.

Anmeld

9. april 2013

Carina:-)

Det der springer mig i øjnene er at du kun giver mad 1 gang i løbet af natten på trods af at han er urolig.

Hvis han sover så mange timer om dagen, er du nødt til at give ham mad om natten så han får nok mad.

Og han ville heller ikke være urolig ,men sove hvis han var mæt,så for mig lyder det som om han har brug for mere mad om natten indtil han tager nok om dagen.

Han skal jo have en del kalorier for at vokse og udvikle sig 

Anmeld

10. april 2013

Tøs85

Carina:-) skriver:

Det der springer mig i øjnene er at du kun giver mad 1 gang i løbet af natten på trods af at han er urolig.

Hvis han sover så mange timer om dagen, er du nødt til at give ham mad om natten så han får nok mad.

Og han ville heller ikke være urolig ,men sove hvis han var mæt,så for mig lyder det som om han har brug for mere mad om natten indtil han tager nok om dagen.

Han skal jo have en del kalorier for at vokse og udvikle sig 

Ja i nat ville han også have mad 2 gange og det vil jeg meget gerne give ham, men når han normalt blir urolig er det lige når han har spist om natten og så nogle timer frem.. Han har lukket øjne men ligger og spræller helt vildt.. Nogle gange tænker jeg også at han ikke blev mæt og prøver at give ham mad igen, men det vil han ikke have.. Så tror måske bare det er en periode han er inde i..
Han tager fint på og ligger på gennemsnitsvægten..

Anmeld

10. april 2013

Tøs85

Baby2påvej skriver:

Min datter tog også 6timer idag, og så vækkede jeg hende lidt fordi hun tabte sutten meget, så tænkte det var brystet hun manglede.
Men min sp siger hun godt må sove så meget, fordi hun har lært at melde sig.
Men jeg spørg lige igen i morgen.

Okay, hvor gammel er din datter..? Synes heller ikke han virker som om han er sindsyg sulten.. Han spiser faktisk ofte ikke så meget efter middagsluren, det er mest om formiddagen inden han kommer ud han spiser mest..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.