mariamiss6 skriver:
Hejsa. Jeg tænker på, om ikke det var en god idé at din mand forlod huset nogle dage?
Evt. sov hos en kammerat, lånte et sommerhus hvis i kender nogen som har, eller sov hos sine forældre...
Eller hvis du kunne tage børnene med på en miniferie kind of thing.
Det ville give din mand plads til at tænke, og det synes jeg sagtens du kan forlange.
Det er ikke rart at gå rundt sammen med et andet menneske, når man ikke ved om man er købt eller solgt.
At i lige tager et par dage hver for sig, vil selvfølgelig give ham den ro han har behov for, for at tænke tingene igennem. Måske en rigtig god kammerat kan hjælpe ham med at kaste lys over sagerne?
Det KAN jo godt være det bare er en personlig krise han er i. Eller at det er en ægteskabelig krise som følge af hverdagens trummerum. Det ville jo ikke være en sjældenhed at den slags opstår.
Jeg forstår godt din frustration, for hvad betyder hans ord egentlig?
Måske tolker han det selv lidt forkert? Eller måske forventer han lige lovlig meget af et forhold så langvarigt som jeres? Altså, måske er hans syn på hvordan virkeligheden bør være, en anelse for perfektionistisk? Livet og forhold ER jo ikke en lille lyserød sky. Men måske er det bare det han går og savner lidt?
Måske skal i tage væk SAMMEN, på en weekend et sted uden børn, og uden ansvar for huset og så videre. Måske det kan puste lidt til gnisten i forholdet? Måske mangler i bare tosomhed, og har slet ikke selv fået øje på det?
Det kan være så mange ting, men han lyder ikke som en dårlig mand, og han lyder jo heller ikke til at han føler han er færdig med jeres ægteskab faktisk. JEg synes det lyder som om han er i tvivl om hvordan han elsker dig. Altså, om han er begyndt at se dig bare som sin bedste ven, eller om han bare synes kærligheden er gået lidt i stå midt i børn og husholdning.
Det kan være svært at skelne mellem de ting, og der skal trods alt tænketid til.
Men jeg synes dog også han er nødt til at tage det alvorligt, også set fra din side, at han må tænke det ordentligt igennem, og lige veje hvadfaktisk går og føler. Han er nødt til at tvinge sig selv til at se på sine egne følelser, og mærke efter hvad det er han vil, for du er ikke tjent med at stå på stand by, og det er bestemt heller ikke fair.