HJÆLP. Hvad skal jeg sige?(langt!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

Anonym trådstarter

Tænker jeg vil holde mig til følgende punkter, når vi skal snakke:

1: Hvad forventer du af andre mennesker, for at du respektere/ vil have et "forhold" til dem?

2: Hvorfor er det vigtigt for dig, at jeg har den samme holdning, som dig?

3:Er det ikke også vigtigt, at kunne sætte sig i andres sted? Se ud over sin egen næsetip? At høre andre holdninger end sin egen?

4: Hvordan synes du det er vigtigt, at vores kommunikation er? (dette spørgsmål, fordi han konstant henvender sig til min mand, når han er sur på mig.)

5: Hvorfor skal vi blandes så meget ind i konflikten, at den recikere at gå ud over mit og min mands ægteskab? (Ja det har det desværre gjort og vi vil ikke finde os i det mere.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

Anonym trådstarter

Hvad synes I?

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Velbekomme

Jeg har godt fornemmet at du på en måde havde valgt svigerinden , hvis det kom til dette.

Grunden til jeg tager det op på denne måde, er om du også har tænkt det hele igennem med konsekvensen af dit valg ?

Jeg kan sagtens forstå at du ikke vil lade dig diktere, dette er også helt hen i vejret at stille et sådan ultimatum, og dette skal du have gjort ham klart, prøv at få ham til at vende den 180 grader og se den fra dit synspunkt

Sig du syntes det er tarveligt at presse dig op i en krog på denne måde, og presse dig til at vælge side, en side du ikke har lyst til at vælge

Sig det er tarveligt at diktere hvilken mening du skal have og i den dur hvis du forstår ?

Hvad tænker du om de 5 punkter jeg vil drøfte med ham?

Anmeld

10. april 2013

Muhmi

Jo det er min mands bror.

Svoger har sagt at han ikke ønsker kontakt med mig mere, hvis jeg ikke kortet bånd til ekssvigerinde.

Jeg føler det er svogersvælg om han vil se mig eller ej. Jeg vil bare fortælle ham hvad situationen gør ved mig og hvad jeg tror den gør ved min mand og så må han tage stilling ud fra det.

Men kunne godt bruge nogle konkrete formuleringer jeg kunne bruge, derikke lyder for vredt.

Min mand vilhelst ikke være en del af vores konflikt. Han elsker os begge 2. Hvis min svoger og jeg ikke skal se hinanden i fremtiden, kommer min mand og hans bror stadig til at ses.

Armen han skal da også bare rigtig være på tværs hele tiden hva?

Hvis han cutter dig fra hans liv og prøver at straffe din mand på den bekostning, sådan så han (din mand) overtaler dig til at lade være med at se din veninde, for hun er jo ikke "eks-svigerinde" mere, hun er veninde, ellers ville du jo ikke stadig ses med hende, men så er han jo fuldstændig ude at skide..

Og din svoger skal altså på ingen måde prøve at manipulere med dig på den måde, han skal ikke bestemme hvem dine veninder er og han skal ikke sørge for at få hans bror over hans side, sådan at din mand siger at du skal lade være med at se hende...

Puha, kan da godt se hvorfor de to er blevet uenige...  

Anmeld

10. april 2013

Michael healer

Anonym skriver:

Tænker jeg vil holde mig til følgende punkter, når vi skal snakke:

1: Hvad forventer du af andre mennesker, for at du respektere/ vil have et "forhold" til dem?

2: Hvorfor er det vigtigt for dig, at jeg har den samme holdning, som dig?

3:Er det ikke også vigtigt, at kunne sætte sig i andres sted? Se ud over sin egen næsetip? At høre andre holdninger end sin egen?

4: Hvordan synes du det er vigtigt, at vores kommunikation er? (dette spørgsmål, fordi han konstant henvender sig til min mand, når han er sur på mig.)

5: Hvorfor skal vi blandes så meget ind i konflikten, at den recikere at gå ud over mit og min mands ægteskab? (Ja det har det desværre gjort og vi vil ikke finde os i det mere.)

super duper, rigtigt godt skrevet med dine egne ord

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Armen han skal da også bare rigtig være på tværs hele tiden hva?

Hvis han cutter dig fra hans liv og prøver at straffe din mand på den bekostning, sådan så han (din mand) overtaler dig til at lade være med at se din veninde, for hun er jo ikke "eks-svigerinde" mere, hun er veninde, ellers ville du jo ikke stadig ses med hende, men så er han jo fuldstændig ude at skide..

Og din svoger skal altså på ingen måde prøve at manipulere med dig på den måde, han skal ikke bestemme hvem dine veninder er og han skal ikke sørge for at få hans bror over hans side, sådan at din mand siger at du skal lade være med at se hende...

Puha, kan da godt se hvorfor de to er blevet uenige...  

Tak for svar. synes nemlig også han v(svoger) prøver manipulere alt for meget med os hvad tænker du om de punkter jeg vil konfrontere ham med?

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

super duper, rigtigt godt skrevet med dine egne ord

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.