Altså, man kan jo ikke forvente at bedsteforældre opfører sig som man selv synes...de er en gave og man må tage dem som de er.
Personligt ville jeg få et flip hvis mine forældre og sviger bare kom forbi uden først lige at nævne det...men altså, din mand kunne jo have sagt det på en måde så han ikke angreb hende og så hun ikke ville have følt sig trængt.
Han kunne feks have sagt til hende at hun altid er velkommen til at kikke ind når hun kørre forbi og at hun ikke behøver at føle hun kommer til besvær...så ville I sige at I havde lyst til at se hende, hvis hun var bange for bare at komme ville det ikke være et problem og hun ville ikke have følt sig ramt/anklaget/påduttet Jeres forventninger...som jeg faktisk ikke synes I kan tillade Jer at have til hende. Der er ingen måder der er rigtige at være bedsteforældre på..hun er som hun er og Jeres barn vil elske hende og give hende det tilbage som hun invisterer i ham.
Knus Eva..
Nu har jeg ikke læst alle kommentarer, men jeg er overvejende enig med Eva. Kan da osse godt følge dig i at du føler, at hun ikke interesserer sig for sit barnebarn, men det behøver jo ikke være tilfældet. Der kan være manglende overskud. Hun kan være træt (hun er jo trods alt ældre end jer), hun kan være trist (så har man ikke særlig meget overskud), ja der kan være så mange grunde til at hun ikke lige kommer forbi indimellem.... Men har i overvejet at besøge hende.
Nu er mine forældre oppe i alderen, og orker ikke at besøge mig, da jeg bor på første sal med en rigtig dum trappe uden gelænder.... Men kan Moses ikke komme til bjerget, så må bjerget komme til Moses (eller osse er det omvendt), så jeg tager min datter med på besøg hos dem.
Der er flere i min familie som går MEGET op i hvem der besøger hvem osv, men helt ærligt så kan det ikke bringe mit tis i kog om jeg skal besøge dem eller omvendt. Bare de ser hinanden og jeg kan mærke at min datter og hendes bedsteforældre er glade for hinanden. Og jeg er da sikker på at din svigermor er glad for din datter, ellers ville hun da ikke blive ked af det.
Forstår altså ikke helt at man skal pådutte andre mennesker noget, fordi man selv mener det skal være sådan. Hvis man vil ændre noget i verden, så må man starte med sig selv. For i mine ører lyder det ikke til at hun ikke bryder sig om sit barnebarn, nærmere at hun ikke har meget overskud, men nu kender jeg hende jo selvfølgelig ikke, men jeg kan stadig ikke forstå hvorfor det er så vigtigt om HUN besøger jer. Hvorfor kan I ikke bare besøge hende???
Håber ikke jeg sårer dig ved at skrive det her, mit ønske er kun måske at få dig til at se det fra hendes synspunkt...
Anmeld