Svigermonster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.645 visninger
17 svar
14 synes godt om
9. april 2013

Anonym trådstarter

Min kærestes mor er blevet en pisse irriterende svigermor efter vi har fået barn..
Før var hun så sød, men nu blander hun sig i alt og vil bestemme alt!! Arhh blir sindsyg af hende!
Kender i herinde det?

Hun fortæller os f.eks. Hvor meget tøj vi skal give vores søn på, men hun siger det på en ej hvor er du dum at tage hans bukser af. I denne situation var der nok 30 grader i det lille hjem og han var helt rød og opsvulmet i hovedet af varme og græd uden vi kunne trøste ham.. Så vi tog selvfølgelig hans bukser af.. Det var første gang hun ville bestemme.
Hun har er andet barnebarn som er 3 år og hun gør alt hvad hendes barnebarn siger uanset om forældrene lige har sagt nej og som har sagt en god grund til det.. Det er hun bare ligeglad med..

Her i weekenden var vi til fest og jeg havde prøvet at ligge min søn på 3 mdr. til at sove i liften i et andet rum i en times tid, da jeg opgav og sagde at vi kørte hjem, og så ku min kæreste bare blive.. Der var kl 22. Det sagde min svigermor nej til!!! Som om det overhovedet ikke var en mulighed!! Hvad blander hun sig for?? Jeg snakker med min kæreste om om det ikke er det rigtige og gøre og han er enig.. Vores søn er hævet om øjenene og næsen, så træt er han..
Da jeg så går rundt og siger farvel siger hun igen nej, men jeg ignorer det og finder så ud af dagen efter at hun har siddet og brokket sig over vi tog hjem og var selv taget hjem bagefter i protest.. Altså hvad bilder hun sig ind?
Hvordan gør jeg det klart for hende at det er mig og hendes søns barn og ikke hendes..?

Hver gang vi ses er der noget jeg bliver irriteret over.. Hun tror hun skal styre alle og hvis hun ikke for lov blir åbenbart sur.. Tror jeg er den første som ikke vil finde mig i det.. Jeg vil altid min søn det bedste uanset hvad hun mener.. Hun har den holdning om de retningslinier og vejledninger det er i dag er noget overbeskyttende vås..

Undskyld hvis det blev rodet, havde bare brug for at komme ud med det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

øv din stakkel, har desværre ingen gode råd..

Anmeld

9. april 2013

Aabye

Jeg ville nok sætte mig ned og så direkte sige til hende at du/i føler at hun prøver at styre jeres liv..  osv osv osv.. 

Kan være hun ikke engang selv er klar over hvordan hun fremstår når hun siger sådanne ting?

Anmeld

9. april 2013

2721

Hvor er det ærgeligt det skal være sådan
Jeg tror jeg ville fortælle hende en gang for alle at i er hans forældre og at I alene bestemmer og så ville jeg nok tage en pause fra svigermor.
Ærligt havde jeg slet ikke fundet mig i det der!

Anmeld

9. april 2013

modesty

Anonym skriver:

Min kærestes mor er blevet en pisse irriterende svigermor efter vi har fået barn..
Før var hun så sød, men nu blander hun sig i alt og vil bestemme alt!! Arhh blir sindsyg af hende!
Kender i herinde det?

Hun fortæller os f.eks. Hvor meget tøj vi skal give vores søn på, men hun siger det på en ej hvor er du dum at tage hans bukser af. I denne situation var der nok 30 grader i det lille hjem og han var helt rød og opsvulmet i hovedet af varme og græd uden vi kunne trøste ham.. Så vi tog selvfølgelig hans bukser af.. Det var første gang hun ville bestemme.
Hun har er andet barnebarn som er 3 år og hun gør alt hvad hendes barnebarn siger uanset om forældrene lige har sagt nej og som har sagt en god grund til det.. Det er hun bare ligeglad med..

Her i weekenden var vi til fest og jeg havde prøvet at ligge min søn på 3 mdr. til at sove i liften i et andet rum i en times tid, da jeg opgav og sagde at vi kørte hjem, og så ku min kæreste bare blive.. Der var kl 22. Det sagde min svigermor nej til!!! Som om det overhovedet ikke var en mulighed!! Hvad blander hun sig for?? Jeg snakker med min kæreste om om det ikke er det rigtige og gøre og han er enig.. Vores søn er hævet om øjenene og næsen, så træt er han..
Da jeg så går rundt og siger farvel siger hun igen nej, men jeg ignorer det og finder så ud af dagen efter at hun har siddet og brokket sig over vi tog hjem og var selv taget hjem bagefter i protest.. Altså hvad bilder hun sig ind?
Hvordan gør jeg det klart for hende at det er mig og hendes søns barn og ikke hendes..?

Hver gang vi ses er der noget jeg bliver irriteret over.. Hun tror hun skal styre alle og hvis hun ikke for lov blir åbenbart sur.. Tror jeg er den første som ikke vil finde mig i det.. Jeg vil altid min søn det bedste uanset hvad hun mener.. Hun har den holdning om de retningslinier og vejledninger det er i dag er noget overbeskyttende vås..

Puha, det ville jeg have haft svært ved at holde minen til.

Det bedste er jo nok at sige til hende på en stille og rolig måde hvordan I har det. Men I risikerer jo at hun bliver dybt fornærmet og at det kommer til at skabe en masse splid.

Hvordan er din mands forhold til sin mor? Ville han kunne tage en snak med hende, bare de to? Og så skal han IKKE sige at det kommer fra dig, men at det er noget HAN føler. Det vil helt sikkert være nemmere for hende at sluge når det kommer fra hendes søn end hendes svigerdatter.

Anmeld

9. april 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Kender i herinde det?

Jeg ville helt sikkert snakke den igennem med din kæreste - ved jeg ikke om du hat gjort? Men hver opmærksom på, at familie er helligt. Uanset hvor mange gange han siger, at hans mor er en kælling er det noget helt andet når du gør det!!
Men syntes at han skal tage snakken med hende, eventuelt sammen ned dig. Vil han ikke det eller hjælper det ikke noget, må du selv tage snakken!!

Herhjemme er der meddelt, til begge familier, at vores 'regler' skal respekteres og overholdes ellers er det slut med at passe og lave aktiviteter alene! Vores dreng er så kun 3 måneder så det er ikke relevant endnu, men vi tog snakken allerede inden jeg fødte!!

Anmeld

9. april 2013

asphodel

simone_jacobsen skriver:

Jeg ville helt sikkert snakke den igennem med din kæreste - ved jeg ikke om du hat gjort? Men hver opmærksom på, at familie er helligt. Uanset hvor mange gange han siger, at hans mor er en kælling er det noget helt andet når du gør det!!
Men syntes at han skal tage snakken med hende, eventuelt sammen ned dig. Vil han ikke det eller hjælper det ikke noget, må du selv tage snakken!!

Herhjemme er der meddelt, til begge familier, at vores 'regler' skal respekteres og overholdes ellers er det slut med at passe og lave aktiviteter alene! Vores dreng er så kun 3 måneder så det er ikke relevant endnu, men vi tog snakken allerede inden jeg fødte!!

Havde I grund til at tro, at jeres familier ville modsætte sig jeres regler og ønsker for jeres børn?

Jeg spørger fordi min kærestes far (hans mor er død) ikke kan lide mig, og jeg er bange for at når vi får børn, så vil han gøre det modsatte af hvad jeg/vi vil have primært fordi det er "mig", der beder om det, og sekundært fordi i hans verden er han den eneste, der nogensinde har ret om noget. Og jeg vil ikke overlade mit barn til nogen, som jeg ikke kan stole på. At klarlægge reglerne før de kommer i spil, lyder som en udmærket idé - bortset fra at kærestens far belejligt "glemmer" sådanne ting og alligevel gør som han har lyst uden hensyntagen til andre.

Anmeld

9. april 2013

simone_jacobsen

asphodel skriver:

Havde I grund til at tro, at jeres familier ville modsætte sig jeres regler og ønsker for jeres børn?

Jeg spørger fordi min kærestes far (hans mor er død) ikke kan lide mig, og jeg er bange for at når vi får børn, så vil han gøre det modsatte af hvad jeg/vi vil have primært fordi det er "mig", der beder om det, og sekundært fordi i hans verden er han den eneste, der nogensinde har ret om noget. Og jeg vil ikke overlade mit barn til nogen, som jeg ikke kan stole på. At klarlægge reglerne før de kommer i spil, lyder som en udmærket idé - bortset fra at kærestens far belejligt "glemmer" sådanne ting og alligevel gør som han har lyst uden hensyntagen til andre.

Nej vi havde ikke nogle grunde til, at tænke at det ville blive et problem - kun de almindelige 'bedstemor og bedstefar vil være de bedste' grunde

Jeg er nok bare lidt firkantet omkring, at min bare ikke skal have lov til alting bare fordi de ikke er sammen med os. Syntes f.eks. ikke at mit bare skal proppes med slik og sodavand, så længe han ikke får det er det ikke noget han mangler!
Og jeg ville blive stik tosset hvis dette ikke blev respekteret!!

Vi er hans forældre, vi ved bedst, og sætter derfor reglerne og grænserne!!

Vi har her i starten 'pakket' det lidt ind men den dag han skal passes vil jeg meget firkantet fortæller hvad han ikke må, bliver det ikke respekteret er det slut med at passe!

Gider simpelthen ikke unødvendige 'magt kampe' med overskriften 'Det må jeg hos bedstemor og bedstefar'!!

Anmeld

9. april 2013

L&V

Anonym skriver:

Kender i herinde det?

Sådan er min svigermor os på mange punkter.. Jeg var meget direkte over for hende og sagde at det jo var heldigt det var mit barn så og at hvis hun ville se hendes barnebarn så stoppede hun nu for eller blev vi bare hjemme hvilket vi stadig ofte gør da hun glemmer det.
Nu ska vi ha nr 2 og er sikker på der nok ska komme noget men så kan hun møde op til en låst dør, bum

Anmeld

9. april 2013

Anonym trådstarter

Line - med 2 boblinger skriver:

Jeg ville nok sætte mig ned og så direkte sige til hende at du/i føler at hun prøver at styre jeres liv..  osv osv osv.. 

Kan være hun ikke engang selv er klar over hvordan hun fremstår når hun siger sådanne ting?

Ja det er nok en god ide, men tror ikke nogen har sagt sådan til hende før.. Er ret konfliktsky så det er bare irriterende at man skal tage den samtale.. Men ved da hendes anden svigerdatter og hende har haft meget mundhuggeri fordi hun ikke respektere forældrenes regler.. Men det har ikke ændret noget.. Hun gav også sit barnebarn slik is og sodavand mod deres ønske og nu vil barnebarnet have det hele tiden.. Det frygter jeg også hun gør med vores søn..!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.