asphodel skriver:
Havde I grund til at tro, at jeres familier ville modsætte sig jeres regler og ønsker for jeres børn?
Jeg spørger fordi min kærestes far (hans mor er død) ikke kan lide mig, og jeg er bange for at når vi får børn, så vil han gøre det modsatte af hvad jeg/vi vil have primært fordi det er "mig", der beder om det, og sekundært fordi i hans verden er han den eneste, der nogensinde har ret om noget. Og jeg vil ikke overlade mit barn til nogen, som jeg ikke kan stole på. At klarlægge reglerne før de kommer i spil, lyder som en udmærket idé - bortset fra at kærestens far belejligt "glemmer" sådanne ting og alligevel gør som han har lyst uden hensyntagen til andre.
Nej vi havde ikke nogle grunde til, at tænke at det ville blive et problem - kun de almindelige 'bedstemor og bedstefar vil være de bedste' grunde

Jeg er nok bare lidt firkantet omkring, at min bare ikke skal have lov til alting bare fordi de ikke er sammen med os. Syntes f.eks. ikke at mit bare skal proppes med slik og sodavand, så længe han ikke får det er det ikke noget han mangler!
Og jeg ville blive stik tosset hvis dette ikke blev respekteret!!
Vi er hans forældre, vi ved bedst, og sætter derfor reglerne og grænserne!!
Vi har her i starten 'pakket' det lidt ind men den dag han skal passes vil jeg meget firkantet fortæller hvad han ikke må, bliver det ikke respekteret er det slut med at passe!
Gider simpelthen ikke unødvendige 'magt kampe' med overskriften 'Det må jeg hos bedstemor og bedstefar'!!
Anmeld