Forstoppet tårekanal, eller måske øjenbetændelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2013

Tulle83

Miss Church skriver:

Vores ene pige har snask i det ene øje. Det vågnede hun med i morges. Jeg kunne ikke få fat på min læge, så vi snakkede med min kærestes læge. Han sagde at vi skulle vaske øjet med lunken/varmt vand på noget vat og så skulle vi kontakte min læge i morgen så hun kunne blive tjekket. 

Hun er dog ikke rød i øjet, så jeg tror selv det skyldes at hun er lidt forkølet og har stoppede tårekanaler. Synes allerede det er blevet meget bedre. 

God bedring med ham

Jo tak, og god bedring til til jeres lille pige også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

Tulle83

pernille.23 skriver:

min datter har haft det, troede først også at det var øjnebetændelse. men lægen sagde at når øjet ikke var rødt så var det ikke øjenbetændelse, men hun havde heldigvis ikke så meget. men det kan tage op til et år før det er væk.

Okay, tak for svar

Anmeld

8. april 2013

piadas

Vores søn er også født med en tilstoppet tårekanal. Det var også kun i det ene øje. Jeg kunne forestille mig, at hvis det virkelig var øjenbetændelse ville smitten brede sig til det andet øje. Det skete ikke her.
Vi kom saltvand på en vatrunddel og tørrede det væk, men det kom igen næsten lige så hurtigt, som vi havde fjernet det. Ret træls for ham, tænkte jeg.

Et par dage før han blev to måneder, kom der pludselig en hel masse puds og snask ud og det fortsatte et døgns tid eller to. Jeg kan huske, at jeg tænke: Shit, skal det nu til at være så store mængder, men pludselig var det væk! Så jeg er ret sikker på, at det lige som var "proppen", der kom ud der, og siden har der ikke været noget. Han bliver et halvt år på fredag.

Anmeld

8. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvis øjet ikke er rød sprængt så er det enten tårekanal der er stoppet eller en forkølelse i øjet...

ja lyder underligt med forkølelse i øjet men det er altså muligt.. vores søn fik det da han var helt lille bitte... han havde en forkølelse og endte med at få tørret det i øjnene på sig selv så han til sidst ikke kunne åbne det ene øje for bare snask...

det var lægevagten der kom ud og sagde det var en forkølelse i øjet pga symptomer og ingen røde øjne... bedste råd var at forsigtigt tørre snasket væk med et stykke stof fugtig en smule med lunkent vand.. altså kogt vand der var kølet ned til stuetemeperatur...

vores søn havde også forstoppet tårekanal da han blev født og det tog 10 mdr førend han var fri for det...

Anmeld

8. april 2013

FruJacobsen

Vores søn havde stoppet tårekanal i ca. 3 måneder. Vi tørrede det også bare væk med saltvand og vat...der har ikke været noget siden så er sikker på, at det nok skal forsvinde med tiden, men hvis du er i tvivl, synes jeg, at du skal få det tjekket...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.