Tulle83 skriver:
Hejsa alle
Vores lille Bertram på bare 14 dage har fået noget betændelses ligende pus i det ene øje. Det er noget gult snask som kommer fra tårekanalen.
Jeg har læst mig frem til, at det er normalt at nyfødte kan lide af forstoppet tårekanal, og at det er gangske harmløst og skal renses med kogt vand og/eller saltvand.
Så er det jeg vil høre om andre har erfaring med dette? Vi skal have SP på onsdag og vil selvfølgelig forhøre mig med hende, men måske én af jer erfarne mødre kunne fortælle, at de havde oplevet det samme? 
Altså, nu skriver jeg af egen erfaring ..
Havde/har en datter, der fik noget gulligt lign. puds ud af øjnene - på daværende tidspunkt dryppede jeg hendes næse med saltvand, da hun var snottet .. Kiggede på kanten af øjnene, og synes de havde normalt farve (altså ikke rødt), hvilket jeg har lært på mit arbejde (ældre mennesker), at når kanten er rød, er det øjnbetændelse ..
Ringede dog til min læge, der uden at kigge på hende, valgte at det var øjnbetændelse, og sendte en recept ud (som jeg ikke hentede). Stoppede næsedråberne, og wupti, der kom ikk mere snask..
Så synes du skal kigge på øjnkanten, er det rødt, så ring til lægen, ellers vent til SP kommer - du skal dog være obs på, at øjnbetændelse smitter, så go' hygiejne er vigtigt !!
Det er i hvert fald, hvad jeg ville gøre