At være ledig er........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Hvad med noget uddannelse ?? 

Vi går i skole 17 timer om ugen, og så er der også mulighed for barsel ? 

Det bliver enden af det, har kigget lidt på en uddannelse jeg vil melde mig til, til efteråret. Men den er på su, da jeg ikke kan bruge min hg til ret meget, så vi er nødt til at vente til den er afsluttet, da vi ikke kan leve af selve su'en kun. Er bare så forbandet træt af at skulle være afhængig af su-lån, men håber der med tiden så vil dukke et studiejob op, så vi kan undvære lånet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

baby012

Anonym skriver:

Det bliver enden af det, har kigget lidt på en uddannelse jeg vil melde mig til, til efteråret. Men den er på su, da jeg ikke kan bruge min hg til ret meget, så vi er nødt til at vente til den er afsluttet, da vi ikke kan leve af selve su'en kun. Er bare så forbandet træt af at skulle være afhængig af su-lån, men håber der med tiden så vil dukke et studiejob op, så vi kan undvære lånet.

Det ihvertfald bedre end ingen penge 

Ved godt at det er eeg'et stramt på su. Men med planlægning så skal det nok gå vi bor i lejet hus, har bil og to børn.. Og er begge på su uden lån.. 

Håber i nok skal komme igennem det, og er du-lån er jo ikke jordens undergang 

renterne kommer først efter endt uddannelse 

Anmeld

8. april 2013

jydeinden

nu er der jo ingen der siger at den lov bliver vedtaget og gør den burde den først træde i kraft til januar næste år tidligst.. så synes måske det er lidt hurtigt/tidligt at bekymre sig alt skal nok gå og som en anden skriver hvis du skal have su lån så er det altså ikke jordens undergang, det er et af de billigste lån med næsten ingen renter.

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Det ihvertfald bedre end ingen penge 

Ved godt at det er eeg'et stramt på su. Men med planlægning så skal det nok gå vi bor i lejet hus, har bil og to børn.. Og er begge på su uden lån.. 

Håber i nok skal komme igennem det, og er du-lån er jo ikke jordens undergang 

renterne kommer først efter endt uddannelse 

Du har ret :-) men jeg får jo så kun den alm. SU, det vil være ca. 4800 udbetalt. 

Men ja, det skal vel nok gå, men puh, der er mange bekymringer knyttet til sådan en ændring.

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

nu er der jo ingen der siger at den lov bliver vedtaget og gør den burde den først træde i kraft til januar næste år tidligst.. så synes måske det er lidt hurtigt/tidligt at bekymre sig alt skal nok gå og som en anden skriver hvis du skal have su lån så er det altså ikke jordens undergang, det er et af de billigste lån med næsten ingen renter.

Når, man har været ledig så længe, så er det ikke for tidligt, man ved jo man kan ende der og det gør det bekymrende  og selvom jeg ikke prøver at tænke på, så er det ikke så nemt 

Anmeld

8. april 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

D

Når den nye reform som jeg er ret sikker på bliver vedtaget, så har sammenlevende pligt til at forsørge og så er jeg ikke berettiget til kontanthjælp og derfor heller ikke berettiget til barselsdagpenge.

Det kommer jo an på hvor mange penge den anden tjener... Og nu ved vi jo ikk hvornår og om den træder i kraft...

Anmeld

8. april 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Når, man har været ledig så længe, så er det ikke for tidligt, man ved jo man kan ende der og det gør det bekymrende  og selvom jeg ikke prøver at tænke på, så er det ikke så nemt 

har selv været ledig i halvandet år, er så godt nok sygemeldt men jeg ved af erfarring at det ikke hjælper at gå og bekymre sig flere mdr frem i tiden for så bliver man altså skør i bolden

Anmeld

8. april 2013

Lilott

Har du ikke mulighed for virksomhedspraktik i fire uger? Så kan du da komme lidt ud, og det kan jo være at det fører til fast arbejde i sidste ende (;

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Det kommer jo an på hvor mange penge den anden tjener... Og nu ved vi jo ikk hvornår og om den træder i kraft...

Nej, men der er stor sandsynlighed for det  Kommunerne (eller i hvert fald den jeg bor i) har allerede fået informationer om reglerne. 

Men ja, ved godt det er at tage Sorgenfrey på forskud, men er man lidt tvunget til, når det handler om graviditet og økonomi 

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

Lilott skriver:

Har du ikke mulighed for virksomhedspraktik i fire uger? Så kan du da komme lidt ud, og det kan jo være at det fører til fast arbejde i sidste ende (;

Dem har jeg skam været ude i, men ingen har råd til at ansætte og det har jeg fået at vide på forhånd. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.