Hvad ville i gøre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
16 svar
3 synes godt om
8. april 2013

L83

Min datter går i 0.klasse og er blevet inviteret til fødselsdag af en fra hendes klasse men hun har ikke lyst til at tage med . Hvad ville i gøre , ville i lade hende bestemme selv ? Hun har været til mange fra fødselsdagen og der har hun godt ville med og har glædet sig til dem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

lycly

Nu har jeg ikke selv børn i den alder, men kan huske fra jeg selv var barn at nogen gange så havde jeg bare ikke lyst til fødselsdage eller legeaftaler osv. Og jeg fik lov at blive hjemme, ville ikke synes det var sjovt hvis mine forældre sagde at jeg skulle tage med alligevel Prøv evt at udspørg hende lidt og se om der er en specifik grund til at hun lige pludselig ikke vil med

Anmeld

8. april 2013

Rockertand

L83 skriver:

Min datter går i 0.klasse og er blevet inviteret til fødselsdag af en fra hendes klasse men hun har ikke lyst til at tage med . Hvad ville i gøre , ville i lade hende bestemme selv ? Hun har været til mange fra fødselsdagen og der har hun godt ville med og har glædet sig til dem. 

Jeg vil mene, at hun skal lære, at nogle gange gør man noget for at glæde andre i stedet for at tænke på sig selv.
Hvordan ville du have det, hvis de fleste meldte afbud til hendes fødselsdag, fordi de ikke lige gad?

Anmeld

8. april 2013

L83

Rockertand skriver:

Jeg vil mene, at hun skal lære, at nogle gange gør man noget for at glæde andre i stedet for at tænke på sig selv.
Hvordan ville du have det, hvis de fleste meldte afbud til hendes fødselsdag, fordi de ikke lige gad?

Hvis jeg holdt fødselsdag for klassen for hende ville jeg da blive ked af det hvis de meldte fra fordi de ikke gad . Men jeg vil heller ikke tvinge min datter med når hun virkelig ikke har lyst til at tage med . 

Anmeld

8. april 2013

MHB

Ved du hvorfor hun ikke har lyst til at deltage? 

Anmeld

8. april 2013

MariaKyedDK

L83 skriver:

altså hvis dit barn VIRKELIG ikke har lyst , synes jeg ikke du skal Tvinge / presse hende til det...

jeg vil ikke presse min søn til at tage til en fødselsdag hvis han havde en god grund til ikke at vil være med.

men hvis der IKKE er en ( grund ) , så synes jeg barnet skal afsted, for hun vil nok os blive ked hvis flere fra hendes klasse meldte fra fordi de ikke lige '' gad ''

Anmeld

8. april 2013

Rockertand

L83 skriver:

Hvis jeg holdt fødselsdag for klassen for hende ville jeg da blive ked af det hvis de meldte fra fordi de ikke gad . Men jeg vil heller ikke tvinge min datter med når hun virkelig ikke har lyst til at tage med . 

Jeg tror, at du vil fortryde det, hvis det rammer hende selv en dag, men så må hun jo lære lektien dér, det må ikke være sjovt at holde fødselsdag, og der ikke er ret mange, der gider komme.

Anmeld

8. april 2013

Lise

Der er en forskel på at ikke gide og så virkelig ikke have lyst. Hvis de bare ikke leger sammen så meget, synes jeg hun netop skal med, fordi man godt kan tage med til noget, selvom man ikke altid gider, for at glæde andre. Men har hun ikke lyst fordi fødselaren mobber hende f.eks., så synes jeg ikke hun behøver at gøre det. 

Anmeld

8. april 2013

L83

Lise skriver:

Der er en forskel på at ikke gide og så virkelig ikke have lyst. Hvis de bare ikke leger sammen så meget, synes jeg hun netop skal med, fordi man godt kan tage med til noget, selvom man ikke altid gider, for at glæde andre. Men har hun ikke lyst fordi fødselaren mobber hende f.eks., så synes jeg ikke hun behøver at gøre det. 

Hun begyndte og græde da jeg sagde at hun skulle med så , det kan ikke være fordi at hun ikke gider. Jeg har spurgt hende hvorfor hun ikke ville med og der fortalte hun at det var fordi , hende der holder fødselsdagen havde stjålet noget fra min datters kusine og løjet om det bagefter en lidt indviklet historie. Men tror godt at hende der holder fødselsdagen kan være meget streng over for andre, det er ihvertfald det jeg har set og oplevet.

Anmeld

8. april 2013

C-Dog

Det kommer nok an på hvem. Da jeg var barn var der en fattig pige i klassen, ingen gad hende og en gang da hun holdt fødselsdag var jeg og en dreng fra parallelklassen de eneste der kom. Alle andre havde fået lov at slippe. men vi tre havde en skide sjov fest, men stadig synes jeg det tæller som mobning at alle andre ikke lige havde lyst og forældrene bare synes det var ok. Jeg ville aldrig presse mit barn men der skal en bedre undskyldning på bordet end jeg gider bare ikke :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.