Mormon- Jesu Kristi kirke (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Nu googlede jeg lige og fandt dette:

Mormonkirken tror på, at himlen er delt i 3 verdener, hvor hver verden består af 3 grader af herligheder. Den højeste verden kaldes det celestiale rige, mormonerne håber på at komme til tops i dette rige, da det medfører at de selv bliver guder og kan skabe deres egne planeter.

Altså nu er det fundet på wiki, men er det virkelig rigtigt ? det eneste jeg vidste var det med flere koner (som så åbenbart ikke er et krav) og det med den beskedne livsstil .. Men er da vildt nysgerrig..

Nu er jeg ikke så godt inde i det, men jo er noget med flere forskellige riger.
Det med flerkoneri, er nogle grader/udspringets af den oprindelige kirke, hvor den oprindelige kirke ikke taler for flerkoneri, og at man skal følge landets love
Man må ikke drikke the/kaffe med thein/koffein i , alkohol er også forbudt

Men er som sagt ikke helt inde i det endnu, er lige nu igang med mormons bog, som vist er en form for ekstra bibel hvis man kan kalde det sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

Michala

Jeg er ikke selv troende, men er vokset op med en veninde og hendes to søstre som var mormoner. Da jeg var barn var jeg ofte med dem i kirke. Det var super sjovt og hyggeligt og mormonerne har så mange sociale aktiviteter. Derfor tænker jeg, at hvis det er i orden for manden, så er det da bare at tage børnene med. Jeg tror godt, at dine børn selv kan tage stilling til deres egen tro. Min venindes to søstre er i dag ikke medlemmer eller troende, men min veninde selv gik hele vejen og blev missionær i Utah og har idag bosat sig der.

Men kan godt se, at det med at betale tiende kan blive et problem, hvis din mand ikke er indforstået med det...

Anmeld

8. april 2013

Tvillingemor80

Anonym skriver:

Nu er jeg ikke så godt inde i det, men jo er noget med flere forskellige riger.
Det med flerkoneri, er nogle grader/udspringets af den oprindelige kirke, hvor den oprindelige kirke ikke taler for flerkoneri, og at man skal følge landets love
Man må ikke drikke the/kaffe med thein/koffein i , alkohol er også forbudt

Men er som sagt ikke helt inde i det endnu, er lige nu igang med mormons bog, som vist er en form for ekstra bibel hvis man kan kalde det sådan

Spænende ! Synes religion er så interessant at hører om.. !

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

Michala skriver:

Jeg er ikke selv troende, men er vokset op med en veninde og hendes to søstre som var mormoner. Da jeg var barn var jeg ofte med dem i kirke. Det var super sjovt og hyggeligt og mormonerne har så mange sociale aktiviteter. Derfor tænker jeg, at hvis det er i orden for manden, så er det da bare at tage børnene med. Jeg tror godt, at dine børn selv kan tage stilling til deres egen tro. Min venindes to søstre er i dag ikke medlemmer eller troende, men min veninde selv gik hele vejen og blev missionær i Utah og har idag bosat sig der.

Men kan godt se, at det med at betale tiende kan blive et problem, hvis din mand ikke er indforstået med det...

Tak, vil prøve evt at snakke med kirken, måske de har haft lignende situationer før

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Spænende ! Synes religion er så interessant at hører om.. !

Sådan har jeg det også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.